اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

اکسیژن ساز دویل بیس

اکسیژن ساز دویل بیس

عارضه‌های تنفسی از دسته بیماری‌های شایع در عصر حاضر بشمار ‌می‌روند. افراد به دلایل مختلف ممکن است دچار عارضه‌ و عوارض ریوی و قلبی شوند. یکی از اثرات جدی بیماری‌های ریوی کاهش توانایی بیمار برای دریافت اکسیژن است. با افت اکسیژن خون دستگاه تنفسی و سایر اندام‌ها دچار آسیب‌های موقتی و دائمی خواهند شد. بنابراین پزشکان برای جبران کمبود اکسیژن خون توصیه به استفاده از دستگاه اکسیژن ساز می‌کنند. دستگاه اکسیژن ساز دویل بیس یک محصول تخصصی تغلیظ کننده اکسیژن موجود در هوا است. این دستگاه بدون وابستگی به کپسول اکسیژن هوای موجود در محیط بستری را جمع آوری کرده و پس از حذف نیتروژن اکسیژن خالص را به ریه بیمار منتقل می‌کند. اکسیژن ساز دویل بیس محصولی موثر در افزایش اکسیژن خون، کاهش زجر تنفسی و درمان آثار عارضه ریوی همچون سرفه، تنگی نفس، آپنه خواب، ضعف بدنی و کاهش سطح هوشیاری است.

دویل بیس

اکسیژن ساز دویل بیس کارآمد و موثر در بهبود تنفس بیماران درگیر به اختلالات موقت و دائمی قلبی ریوی است. این دستگاه برحسب ظرفیت و آپشن‌هایی که دارد می‌تواند در هر دقیقه میزان معینی اکسیژن خالص بالای 95 درصد را به ریه بیمار برساند. اکسیژن ساز دویل بیس در انواع پرتابل و ثابت قابلیت استفاده در بیمارستان، کلینیک، لاین زنان، درمانگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، صنایع و منزل را دارد.

شرکت دویل بیس (Devilbiss) یکی از بزرگترین کمپانی‌های فعال در حوزه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی شناخته می‌شود. این شرکت یکی از چند شرکت آمریکایی برتر در زمینه تولید انواع تجهیزات کمک درمانی و درمانی در دنیا به شمار می‌رود. دفتر مرکزی این کمپانی در آمریکا  دایر است. این شرکت ضمن عرضه محصولات پزشکی مختلف، در زمینه طراحی، تولید و عرضه انواع اکسیژن ساز فعالیت تخصصی دارد.

Devilbiss علاوه‌بر حوزه ارائه خدمات درمانی به فکر راحتی کاربران خانگی نیز بوده، از این رو تولیدات متنوعی تحت عنوان اکسیژن سازهای خانگی نیز روانه بازار تجهیزات پزشکی کرده است. انواع اکسیژن سازهای با عملکرد پالسی/ پیوسته و با ظرفیت‌های مختلف را می‌توانید از این برند در بازار تجهیزات پزشکی سراسر دنیا و همچنین ایران پیدا و خریداری نمایید.

اکسیژن ساز devilbiss

انواع اکسیژن ساز دویل بیس

شرکت دویل بیس برای خدمات رسانی بهتر و تخصصی‌تر به بیماران تنفسی اقدام به تولید محصولاتی اختصاصی کرده. بر این اساس امروز بیماران تنفسی می‌توانند از تجهیزات پزشکی همچون اکسیژن سازهایی استفاده کنند که مطابق با نیاز آن‌ها باشد. از انواع اکسیژن سازهای پرتابل تولید کمپانی Devilbiss (دویل بیس) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اکسیژن ساز 10 لیتری Devilbiss

اکسیژن ساز خانگی (مبله 10 لیتری Devilbiss ظرفیت تامین اکسیژن خالص بالای 95 درصد تا 10 لیتر در هر دقیقه را دارد. این محصول یکی از پرفروش‌ترین تولیدات کمپانی بزرگ Devilbiss آمریکا بشمار می‌رود. این دستگاه اکسیژن ساز از نوع دیجیتالی/ خانگی است.

اکسیژن ساز 10 لیتری دویل بیس قابلیت استفاده در بیمارستان، کلینیک، مراکز درمانی و پزشکی، مطب‌ها و منزل را دارد. این محصول قابل حمل است و بصورت ایستاده در محل مورد نظر جای می‌گیرد. این محصول با وجود قابل حمل بودن برای کاربری خارج از منزل مناسب نیست چراکه 14 کیلوگرم وزن دارد.

از جمله قابلیت این دستگاه اکسیژن ساز مبله می‌توان به قابلیت عملکرد با برق شهری و خانگی، آلارم افت و افزایش فشار، آلارم کاهش غلظت اکسیژن، آلارم قطع جریان برق و قابلیت استفاده دائمی اشاره کرد.

  • اکسیژن ساز 5 لیتری Devilbiss

 

اکسیژن ساز خانگی 5 لیتری Devilbiss دومین محصول اکسیژن ساز تولید شده توسط کمپانی دویل بیس آمریکا است. این دستگاه اکسیژن ساز دارای ظرفیت تولید 5 لیتر اکسیژن خالص در هر دقیقه است. این محصول قابل حمل است و بصورت مبله در محل مورد نظر جای می‌گیرد. با وجود قابل حمل بودن این محصول برای کاربری خارج از منزل مناسب نیست چراکه 16 کیلوگرم وزن دارد.

این دستگاه اکسیژن ساز قادر به تولید اکسیژن با خلوص بالای 95 درصد است. این اکسیژن ساز فوق‌العاده کم صداست، نبولایزر دارد، نیاز به استفاده از کپسول اکسیژن را برطرف می‌کند، به سیستم آلارم صوتی و بصری تجهیز شده، قابلیت آلارم افت غلظت اکسیژن دارد، با برق شهری و خانگی کار می‌کند و برای اکسیژن تراپی دائمی مناسب است.

 

اکسیژن ساز دویل بیس پرتابل

اکسیژن ساز devilbiss

اکسیژن ساز دویل بیس یکی از پرکاربردترین تجهیزات پزشکی در حوزه درمان و کنترل عارضه‌های تنفسی و قلبی شناخته می‌شود. این دستگاه بطور تخصصی جهت افزایش غلظت اکسیژن طراحی و تولید می‌شود. به کمک دستگاه اکسیژن ساز devilbiss می‌توان هوای موجود در محیط بستری را جمع آوری کرده و خلوص اکسیژن تنفسی را افزایش داد. این محصول ضمن درمان و کنترل عارضه‌های ریوی و قلبی کاربردهای متعدد دیگری نیز دارد.

عملکرد کلی دستگاه اکسیژن ساز دویل بیس این است که نیتروژن و دیگر گازهای غیر تنفسی را از هوا حذف کرده و اکسیژن خالصی چندبرابر بیشتر از میزان معمول را به ریه بیمار برساند. بیمارانی که مبتلا به آپنه انسدادی خواب، آپنه مرکزی، پنومونی، ذات الریه، کرونا ویروس، برونشیت، نارسایی ریوی و … هستند در صورت تجویز پزشک لازم است از این دستگاه استفاده کنند.

کاربرد اکسیژن ساز دویل بیس

همانطور که گفته شد دستگاه‌های اکسیژن ساز دویل بیس غالباً در کنترل و درمان عوارض و علائم بیماری‌های تنفسی موثر هستند. دستگاه اکسیژن ساز devilbiss برحسب نوع و آپشن‌هایی که دارد، قابل استفاده در منزل، بیمارستان، کلینیک، مطب پزشک، باشگاه‌های ورزشی و مراکز صنعتی است. تمام بیمارانی که قادر نیستند 21% اکسیژن موجود در هوا را به راحتی دریافت کنند، با دستور پزشک از اکسیژن ساز برای جبران کمبود اکسیژن بدن استفاده خواهند کرد.

از جمله گروه بیماران قلبی ریوی که نیازمند اکسیژن تراپی هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیماران مبتلا به نارسایی ریوی
  • بیماران مبتلا به فیبروز کیستیک
  • زنان باردار
  • افراد درگیر به انواع آپنه خواب، خصوصاً آپنه انسدادی خواب
  • افرادی که دچار حمله آسم می‌شوند
  • افرادی که به تازگی جراحی انجام دادند
  • بیماران مبتلا به کرونا، برونشیت و ذات الریه
  • سالمندان

کاربرد دستگاه‌ اکسیژن ساز دویل بیس برحسب آپشن‌ها و تکنولوژی‌های بکارگرفته شده در آن‌ها متفاوت خواهد بود. بسیاری از اکسیژن ساز‌های مدرن همچون محصولات تولید دویل بیس قادر به مانتیورینگ داده‌ها، ذخیره اطلاعات بیمار، هشدار موقعیت‌های بحرانی و تشخیص تنفس بیمار هستند. بنابراین دستگاه‌ اکسیژن ساز ضمن درمان بیمار نقش نظارتی نیز دارد.

انواع اکسیژن ساز برحسب عملکرد

بطور کلی دستگاه‌های اکسیژن ساز برحسب عملکرد و کاربرد به دو دسته تقسیم می‌شوند:

اکسیژن ساز ثابت یا خانگی

اکسیژن سازهای ثابت یا خانگی متناسب با کاربری در خانه طراحی و تولید می‌شوند. ساختار و ظاهر اکسیژن ساز ثابت مبله است. اکسیژن سازهای تولید شده توسط برند دویل بیس (Devilbiss) نیز در این دسته قرار می‌گیرند. این محصولات به علت مهندسی خاص و کاربری آسان قابل استفاده در فضاهای دیگر همچون مراکز ارائه خدمات درمانی، باشگاه‌های ورزشی و مراکز صنعتی نیز هستند.

بیشتر اکسیژن ساز دویل بیس ثابت یا خانگی قبلیت عملکرد در دو حالت Impulse و Continuous را دارند. در حالت Impulse جریان اکسیژن رسانی متقاطع است، اما در حالت Continuous بیمار یک جریان هوای ثابت را دریافت می‌کند.

اکسیژن سازهای خانگی یا مبله معمولاً با ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند تا بصورت متمرکز نیاز تنفسی بیماران را مطابق با دستورالعمل پزشک تامین کنند. اکسیژن سازهای خانگی با ظرفیت‌های مختلف 3، 5، 8 و 10 لیتری طراحی، تولید و عرضه می‌شوند.

اکسیژن ساز پرتابل یا بیمارستانی

اکسیژن ساز پرتابل یا بیمارستانی برخلاف اکسیژن ساز خانگی غالباً حمل و جابجایی راحتی دارد و علت آن طراحی این محصول در ابعاد کوچک و با وزن پایین است. اکسیژن سازهای بیمارستانی بیشتر مناسب مراقبت و درمان بیماران تنفسی است که در هر موقعیت حتی خارج از منزل نیز نیاز به اکسیژن تراپی دارند. بیشتر اکسیژن ساز دویل بیس پرتابل از عملکرد با باتری نیز پشتیبانی می‌کنند.

اکسیژن سازهای پرتابل در انواع 3 تا 5 لیتر تولید و عرضه می‌شوند. بیشتر اکسیژن سازهای گروه پرتابل عملکرد پالسی دارند، قابلیت اتصال به انواع ماسک تنفسی دارند و از آپشن شارژ مجدد باتری نیز پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0