اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

اکسیژن ساز لانگفین

دستگاه اکسیژن ساز لانگفین

بیماری‌های ریوی و قلبی سبب بروز علائم و عوارض متعددی می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها کاهش سطح اکسیژن دریافتی است. در هر حالتی اگر بیمار قادر به دریافت 21% اکسیژن موجود در هوای تنفسی نباشد، ارگان‌های بدنش بخصوص قلب و مغز دچار آسیب‌ خواهند شد. از جمله اثرات جدی افت اکسیژن خون می‌توان به حمله قلبی، بیهوشی و سکته مغزی اشاره کرد. با استفاده از اکسیژن‌ ساز لانگفیان می‌توان اکسیژن با حداکثر خلوص را به ریه بیمار رساند و اثرات و عوارض ناشی از عارضه تنفسی را کاهش داد. اکسیژن‌ ساز لانگفین یکی از موثرترین دستگاه‌های اکسیژن‌ تراپی در بازار تجهیزات پزشکی بشمار می‌رود. این دستگاه بصورت تخصصی جهت بهبود تنفس بیماران درگیر به عارضه‌های ریوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکسیژن‌ ساز لانگفیان قادر به جمع آوری هوای موجود در محیط بستری، فیلتر و حذف گازهای غیر تنفسی، تغلیظ اکسیژن و انتقال آن به ریه بیمار است.

شرکت لانگفین

شرکت لانگفین چین یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولید تجهیزات پزشکی بیمارستانی و خانگی است. این برند در زمینه تولید انواع اکسیژن‌ ساز پرتابل و ثابت نیز فعالیت تخصصی دارد. این برند چند محصول اکسیژن ساز با توان خروجی 1 تا 10 لیتر طراحی و تولید کرده است. محصولات اکسیژن‌ ساز لانگفیان عمدتاً متناسب با نیاز کاربران خانگی طراحی و تولید شده‌اند.

انواع اکسیژن‌ ساز لانگفین

برند لاگفیان عمدتاً در زمینه تولید اکسیژن‌ ساز پرتابل فعالیت دارد. این کمپانی محصولات اکسیژن ساز با ظرفیت خروجی مختلف و آپشن‌های بروز در بازار تجهیزات پزشکی عرضه کرده که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اکسیژن ‌ساز پرتابل لانگفین مدل JAY-1

این اکسیژن‌ ساز سبک و قابل حمل است و کمتر از 6 کیلوگرم وزن دارد. عملکرد این دستگاه با باتری قابل شارژ است و قابلیت عملکرد در 5 حالت درمانی را دارد. این محصول مناسب برای بیماران تنفسی با نیاز دریافت اکسیژن بین 1 تا 5 لیتر است. خلوص اکسیژن تولید شده توسط این دستگاه بین 38% تا 90% است.

  • اکسیژن ساز ثابت لانگفین مدل JAY-5Q

اکسیژن ساز ثابت لانگفین مدل JAY-5Q محصول اکسیژن تراپی با امکان تولید 5 لیتر اکسیژن با خلوص بالای 90% است. این اکسیژن ‌ساز 16 کیلوگرم وزن دارد و در گروه اکسیژن‌ سازهای دیجیتال قرار می‌گیرد. از آپشن‌های خاص این دستگاه می‌توان به سنسور تشخیص فشار کم و زیاد، نشانگر خلوص اکسیژن، آلارم افت غلظت اکسیژن و نبولایزر مخصوص اشاره کرد.

  • اکسیژن ساز ثابت لانگفین مدل JAY-5N

این دستگاه اکسیژن ‌ساز قادر به تولید 0.5 تا 5 لیتر اکسیژن با خلوص بالای 90% در هر دقیقه است. این دستگاه اکسیژن ‌ساز از نوع مبله است و برای استفاده در خانه و بیمارستان مناسب است. این محصول اکسیژن‌ تراپی مجهز به حسگر اکسیژن است و امکاناتی همچون نبولایزر، سنسور تشخیص افت غلظت اکسیژن و نشانگر خلوص اکسیژن دارد.

 

  • اکسیژن ‌ساز خانگی لانگفین مدل JAY-2

اکسیژن ‌ساز خانگی لانگفین مدل JAY-2 مناسب برای اکسیژن تراپی بیماران تنفسی با نیاز 1 تا 2 لیتر اکسیژن در هر دقیقه است. این اکسیژن ‌ساز 9 کیلوگرم وزن دارد، مخصوص اکسیژن تراپی نوزادان است، با برق شهری کار می‌کند و کمتر از 45 دسی بل صدا تولید می‌کند. از جمله آپشن‌های این دستگاه اکسیژن‌ ساز می‌توان به آلارم فشار زیاد و کم، آلارم قطع جریان برق و کلید قطع اضطراری اشاره کرد.

اکسیژن ساز لانگفیان
موارد استفاده از دستگاه اکسیژن‌ ساز لانگفین

دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز لانگفین از جمله تجهیزات پزشکی بیمارستانی و خانگی هستند که کاربرد وسیعی دارند. بسیاری از افراد می‌توانند در موارد زیر از اکسیژن‌ سازهای تولید برند لانگفیان استفاده کنند:

  • کنترل بیماری‌های قلبی
  • بهبود خون رسانی و کنترل فشار خون
  • جلوگیری از بروز و تشدید صدمات ناشی از افت اکسیژن در بدن
  • بهبود تنفس بیماران مبتلا به سرطان ریه
  • افزایش سطح هوشیاری
  • رفع سستی و ضعف بدنی و کمک به تقویت قوای عضلانی
  • درمان عفونت ریه
  • کنترل اختلالات تنفسی افراد مبتلا به کوچکب ریه (مادرزادی)
  • بهبود جریان خون در زیر پوست، جلوگیری از پیری زودرس و کُند کردن این روند
  • بهبود سطح اکسیژن بدن ورزشکاران
  • تقویت حافظه، درمان سردرد مزمن و درمان اختلالات عضلانی و عصبی
  • بهبود عملکرد ریه
  • رفع نیاز مبتلایان به آسم، کرونا، ذات الریه و برونشیت به اکسیژن
  • کاهش وزن و کمک به افزایش متابولیسم بدن
  • درمان و کنترل آمبولی هوای بوجود آمده در غواصان
  • افزایش اکسیژن خون مادران باردار و کمک به سلامت و رشد جنین
  • بهبود تنفس بیماران مبتلا به نارسایی ریه (آمفیزم
  • بهبود تنفس بیماران درگیر به آپنه انسدادی خواب
انواع اکسیژن ساز لانگفیان
کاربرد دستگاه اکسیژن‌ ساز لانگفین

اکسیژن‌ ساز لانگفین محصولی کاملاً بهداشتی است و به علت داشتن فیلتر از ورود ذرات مضر به ریه بیمار جلوگیری می‌کند.

  • این محصول دستگاهی کاملاً ایمن است و خطرات احتمالی همچون انفجار شبیه به کپسول را در پی ندارد.
  • اکسیژن ‌ساز می‌تواند اکسیژن مرطوب و خشک تولید کند.
  • تنفس اکسیژن با این دستگاه از ایجاد زجر تنفسی جلوگیری می‌کند.
  • این دستگاه می‌تواند در حالت مقطعی و جریان پیوسته اکسیژن رسانی را انجام دهد.
  • در صورتی که بیمار درگیر به عارضه حاد تنفسی باشد، می‌توان از این دستگاه برای درمان مداوم استفاده کرد.
کاربرد اکسیژن ساز چیست؟

دستگاه اکسیژن‌ ساز یا تغلیظ کننده اکسیژن، برای درمان عوارض و علائم تنفسی که عارضه‌های در دستگاه تنفسی بیماران ایجاد می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر دستگاه اکسیژن‌ ساز برحسب تکنولوژی و آپشن‌هایی که دارد می‌تواند در بهبود تنفس برخی از بیماران ریوی و قلبی موثر باشد. از دستگاه اکسیژن‌ ساز می‌توان برای درمان به‌صورت مقطعی و پیوسته استفاده کرد.

جز بهبود عارضه‌های‌ تنفسی دستگاه اکسیژن‌ ساز موارد استفاده دیگری هم دارد. به همین علت امروز از انواع این دستگاه در سالن‌های ورزشی، مطب پزشک، مراکز صنعتی، خانه سالمندان، منازل و کلینیک‌ها هم استفاده می‌شود. به هر دلیلی بیمار قادر به جذب 21% اکسیژن موجود در هوا نباشد، لازم است با دستگاه اکسیژن‌ ساز تحت درمان و حمایت قرار بگیرد.

میزان تولید و خروجی اکسیژن از اکسیژن‌ ساز طبق دستورالعمل پزشک تنظیم می‌شود. اکسیژن‌ ساز می‌تواند اکسیژن خالص 5 برابر بیشتر از آنچه که در هوا موجود است را در هر دقیقه تولید کرده و به ریه بیمار انتقال دهد.

اکسیژن‌ ساز لانگفین

اکسیژن‌ ساز یک محصول تخصصی تغلیظ کننده اکسیژن موجود در هوا است. این دستگاه یکی از تجهیزات پزشکی حیاتی در مراکز ارائه خدمات درمانی به‌شمار می‌رود. اکسیژن‌ ساز در انواع پرتابل و خانگی جهت بهبود شرایط تنفسی بیماران ریوی و قلبی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. اکسیژن‌ ساز قادر به تولید اکسیژن با خلوص بالای 95 درصد به‌صورت پالسی و پیوسته است. از دستگاه اکسیژن‌ ساز می‌توان برای درمان و کنترل عارضه‌های تنفسی بیماران بستری در بیمارستان، منزل، خانه سالمندان و دیگر محیط‌ها استفاده کرد. اکسیژن‌ ساز در بهبود عارضه‌های تنفسی همچون آپنه انسدادی خواب، کرونا، ذات‌الریه، برونشیت، آسم، ادم ریوی ناشی از نارسایی ریوی، فیبروز کیستیت و … موثر است.

انواع اکسیژن ‌ساز

به لحاظ طراحی و ساختار دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • اکسیژن ساز پرتابل (بیمارستانی)

دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز پرتابل یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین تجهیزات پزشکی حوزه درمان و کنترل عارضه‌های تنفسی به‌شمار می‌روند. همانطور که از نامش پیداست این محصول اکسیژن ‌ساز را می‌توانید حمل کنید، چراکه بسیار جمع و جور و سبک وزن است. دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز پرتابل عمدتاً در مراکز ارائه خدمات درمانی همچون بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و مطب پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه اکسیژن ‌ساز پرتابل برای حمایت تنفسی از بیماران خارج از خانه مناسب است. البته از این نوع اکسیژن‌ ساز در باشگاه‌های ورزشی، مراکز صنعتی و خانه سالمندان هم می‌توان استفاده کرد. بیشتر اکسیژن ‌سازهای نوع پرتابل قابلیت عملکرد با برق و باتری دارند، بنابراین دغدغه قطع جریان برق را برطرف می‌کنند. اکسیژن ‌ساز پرتابل قادر به تولید اکسیژن خالص به‌صورت پالسی است.

اکسیژن ساز پرتابل نسبت به نمونه ثابت کالای پزشکی کم مصرف‌تری محسوب می‌شود. این دستگاه به سنسور تشخیص دم و بازدم تجهیز می‌شود. به همین علت می‌تواند حین دم اکسیژن تولید کند و حین بازدم جریان اکسیژن‌ سازی را متوقف کند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

در اکسیژن ساز پرتابل کاربر امکان تنظیم میزان خروجی اکسیژن را دارد. این دستگاه معمولاً دارای نمایشگر است و کنترل گزینه‌ها و نظارت بر پارامترهای حیاتی بیمار را تسهیل می‌کند.

  • اکسیژن‌ ساز ثابت (خانگی)

اکسیژن‌ ساز ثابت محصولی مبله است و بصورت ایستاده در محل قرار می‌گیرد. از اکسیژن‌ ساز ثابت تحت عنوان اکسیژن ‌ساز خانگی نیز یاد می‌شود. اکسیژن ساز خانگی یا ثابت جز منزل قابلیت بکارگیری در کلینیک، بیمارستان، مراکز صنعتی و باشگاه ورزشی را هم دارد. این محصول قابل حمل است و برای جابجایی و حمل راحت به چند چرخ تجهیز می‌شود. معمولاً اکسیژن ‌سازهای ثابت بیش از 10 کیلوگرم وزن دارند، پس برای کاربری پرتابل و بیرون از فضای بسته مناسب نیستند.

بیشتر دستگاه‌های اکسیژن ‌ساز خانگی از دو حالت درمانی پالسی (متقاطع) و مداوم (پیوسته) پشتیبانی می‌کنند. در حالت پالسی دستگاه در فواصل زمانی مشخص اکسیژن تولید می‌کند. در حالت جریان پیوسته دستگاه بدون وقفه و 24 ساعته می‌تواند اکسیژن تولید کند.

معمولاً برای بیماران تنفسی بستری در منزل که درگیر به عارضه‌های حاد هستند از حالت Continuous یا پیوسته استفاده می‌شود. این محصول برای عملکرد وابسته به جریان برق شهری است. نبولایزر، مانیتور نمایش گزینه‌ها و پارامترهای حیاتی، سنسور تشخیص افت غلظت اکسیژن و نشت اکسیژن از جمله آپشن‌هایی هستند که یک اکسیژن‌ساز ثابت یا خانگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0