اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

تجهیزات پزشکی  GE

شرکت جنرال الکتریک (GE) یک شرکت صنعتی است که در عرصه‌ی خدمات و محصولات پزشکی، مالی، تولید برق، انرژی‌های تجدیدپذیر و محصولات صنعتی هوانوردی فعالیت دارد. بیش از 125 سال است که این شرکت در راستای ساختن یک دنیای بهتر و مدرن‌تر و امن‌تر تلاش می‌کند. با وجود این که بیشترین سود سهام این شرکت از بخش هوانوردی است. بیشترین سود مالی را از بخش محصولات پزشکی و تجهیزات پزشکی جنرال الکتریک دریافت می‌کند.

لازم به ذکر است شرکت GE، در شهریور سال 1400،  تصمیم گرفت شرکت BK Medical را که در عرصه‌ی تجهیزات پیشرفته‌ی جراحی فعالیت دارد، به دست بگیرد. فراگیری و تنوع شعار شرکت GE است. در واقع، مدیران این شرکت بر این باورند که صدای هر فرد از اهمیت برخوردار است. و اهمیت دادن به تمام افراد، دنیا را به مکانی سالم‌تر تبدیل می‌کند. شایان ذکر است که این شرکت تاریخی طولانی در راستای انواع اختراعات دارد که تنوع آن‌ها از اولین لامپ ادیسون تا آخرین موتورهای جت را دربرمی‌گیرد. تکنولوژی‌های به کار رفته در شرکت GE دنیا را تغییر داده و آن را به جایی پیشرفته‌تر تبدیل کرده است. برخی از بزرگترین تاثیرات این شرکت در شاخه‌های صنعتی زیر عبارتند از:

شرکت General Electric (GE)

تجهیزات پزشکی جنرال الکتریک
تجهیزات پزشکی GE

تجهیزات پزشکی جنرال الکتریک

  • حمل و نقل

بیش از یک قرن است که محصولات این شرکت به حرکت وسایل نقلیه در هوا، دریا و روی زمین کمک می‌کنند. این شرکت علاوه بر پیشرفت‌های بسیار در صنعت هوانوردی، در حال حاضر 65 هزار موتور جت فعال دارد. می‌توان گفت محبوب‌ترین موتور هلیکوپتر، قدرتمندترین لوکوموتیو جهان و توربین‌هایی که انرژی لازم برای حرکت صدها ناو و لنج را تامین می‌کنند، ساخته‌ی این شرکت هستند. به طور کل، بخش هوانوردی یکی از بخش‌های مهم این شرکت است. و به طراحی و تولید موتور هواپیماهای نظامی و تجاری، اجزای موتور و سیستم‌های مکانیکی هواپیما می‌پردازد.

  • برق

تجهیزات برقی شرکت جنرال الکتریک، نزدیک به یک سوم از برق جهان را تامین می‌کند.

  • تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی جنرال الکتریک علاوه بر این که بسیار پیشرفته‌اند، قیمت مناسبی دارند. و روزانه جان افراد زیادی را در سرتاسر دنیا نجات می‌دهند. اگر به دنبال تهیه تجهیزات پزشکی پیشرفته هستید به سراغ برند GE بروید.

  • محیط زیست

این شرکت متعهد است تا جهانی تمیزتر و پربارتری بسازد. و همواره محیط زیست از دغدغه‌های آن بوده است.

دستگاه‌ های پزشکی GE

تقارن تکنولوژی دیجیتال با علوم زیست‌شناسی و فیزیک در حال تغییر دادن کیفیت و دسترسی به خدمات پزشکی در سرتاسر جهان است. این تقارن منجر به تولید تجهیزات پزشکی جنرال الکتریک دقیق‌تر، سریع‌تر و باکیفیت‌تر شده است. که در نتیجه منجر به تشخیص بهتر توسط پزشکان و مراقبت و درمان بهتر بیماران می‌شود. بخش پزشکی این شرکت ارزشی 17 میلیارد دلاری دارد. و نقشی پیشرو در بخش تکنولوژی پزشکی، داروسازی، پزشکی تشخیصی و تجهیزات دیجیتال بازی می‌کند. لازم به ذکر است، این بخش که فعالیت آن به بیش از 100 سال می‌رسد، در سرتاسر جهان 47 هزار کارمند دارد.

MRI جنرال الکتریک
نمایندگی GE Healthcare

شرکت جنرال الکتریک، یکی از پیشرفته‌ترین شرکت‌های آمریکایی در عرصه‌‌ی تجهیزات پزشکی است. و بهترین امکانات را برای مراکز درمانی و بیماران فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این شرکت بخش پزشکی است که از زیرمجموعه‌های GE است و به طور کامل GE Healthcare نامیده می‌شود. بخش تجهیزات پزشکی این شرکت عرضه‌کننده‌ی خدمات و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ی پزشکی است. و می‌توان آن‌ را آغازگر دوران جدیدی از مراقبت از بیماران به حساب آورد.

این بخش از تجهیزات پزشکی جنرال الکتریک در راستای تولید محصولات و تکنولوژی‌های پزشکی فعالیت دارد. و تخصص گسترده‌ی آن در عرصه‌ی تصویربرداری پزشکی، تولید و ساخت دارو، تجهیزات تشخیصی و سیستم‌های مانیتورینگ بیمار است. کیفیت بالای دستگاه‌ها و قیمت مناسب آن‌ها، محصولات پزشکی جنرال الکتریک را در سرتاسر دنیا  بسیار محبوب کرده است. در واقع، با وجود این که مقر اصلی شرکت GE در آمریکاست. خدمات خود را به بیش از صد و هفتاد کشور در سرتاسر جهان ارائه می‌دهد.

بخش پزشکی شرکت جنرال الکتریک

بخش پزشکی شرکت جنرال الکتریک به طور کل به 6 قسمت مهم تقسیم می‌شود:

  • بخش عکس‌برداری تشخیصی که شامل تجهیزات عکس‌برداری ملکولی، ایکس-ری و ماموگرافی می‌شود.
  • بخش تجهیزات بیمارستانی که شامل تجهیزات الکتروکاردیوگرافی، اولتراسوند و اینکوباتورهاست.
  • بخش فناوری اطلاعات (IT) که سیستم‌های EMR و انواع نرم‌افزار در آن جای می‌گیرند.
  • بخش تجهیزات تشخیصی که شامل محصولات تسهیل‌کننده‌ی عکس‌برداری می‌شود. ماده‌ی حاجب یکی از این محصولات است که پیش از عکس‌برداری به بیمار تزریق شده و در اسکن‌ها اندام مورد نظر را به صورت رنگی نمایش می‌دهد.
  • بخش علوم زیستی که تمرکز آن بر کشف داروهای جدید و قوی‌تر است.
  • بخش جراحی که شامل تجهیزات مربوط به جراحی است. در آزمایشگاه‌های این بخش، به پژوهش در رابطه با درمان‌های مداخله‌ای پرداخته می‌شود.
دستگاه‌های جنرال الکتریک را در کجا می‌توان استفاده کرد؟

بخش‌هایی از مراکز درمانی که می‌توان در آن‌ها از تجهیزات شرکت GE استفاده کرد، عبارتند از:

  • بخش قلب
  • الکتروفیزیولوژی
  • بخش بیهوشی
  • بخش اورژانس
  • بخش مغز و اعصاب
  • بخش مراقبت‌های ویژه
  • بخش کودکان
  • بخش ارتوپد
  • بخش زنان
  • بخش آنکولوژی
  • بخش اتاق عمل
  • بخش جراحی‌های سرپایی
  • بخش اسکلتی-عضلانی

 

دستگاه پزشکی جنرال الکتریک
دستگاه پزشکی ge

تجهیزات پزشکی پیشرفته GE

در زیر به معرفی برخی از محصولات شرکت جنرال الکتریک می‌پردازیم:

* ماشین بیهوشی جنرال الکتریک

ماشین بیهوشی که با نام دستگاه بیهوشی (Anesthesia Machine) نیز شناخته می‌شود، از ضروری‌ترین تجهیزات پزشکی است. به کمک این دستگاه می‌توان عمل جراحی را بدون درد کشیدن بیمار و پرت شدن حواس جراح انجام داد. ماشین‌های بیهوشی در دو نوع مدرن و ساده طراحی می‌شوند. به طور کل، کاربرد ماشین بیهوشی ترکیب متناسب گازهای بیهوشی با انواع گاز و انتقال آن به بیمار به منظور بیهوشی در طول جراحی است. یکی از محصولات شرکت جنرال الکتریک، ماشین بیهوشی workstation Aisys CS است که مانیتور آن 15 اینچ است. و طراحی پیشرفته‌‌ی آن به محاسبه‌ی دقیق گازها و بهبود کیفیت جراحی کمک بسیاری می‌کند.

* دستگاه سنجش تراکم استخوان GE

دستگاه سنجش تراکم استخوان که با نام دکسا (DEXA) نیز شناخته می‌شود. به کمک پرتوهای اشعه­ ی ایکس، میزان مواد معدنی در استخوان‌هایی مثل لگن و ستون فقرات را اندازه‌گیری می‌کند. دتکتورهای موجود در این دستگاه، میزان اشعه­ای که از بدن عبور می‌کند، ثبت کرده و این اطلاعات را به کامپیوتر می‌فرستند تا در مانیتور نشان داده شود. این اسکن معمولا کمتر از نیم ساعت زمان می‌برد . و روشی بدون درد است که پس از آن نیازی به بستری شدن بیمار نیست. ماشین دکسا در دو نوع مرکزی (Central) و محیطی (Peripheral) طراحی می‌شود.

معمولا از نوع مرکزی، در مراکز درمانی و بیمارستان ها استفاده می‌شود؛ در حالی که اسکنرهای محیطی را می‌توان از داروخانه‌ها خریداری و در خانه استفاده کرد. دستگاه سنجش تراکم استخوان شرکت جنرال الکترونیک با نام Lunar iDXA یکی از بهترین ماشین‌های دکسا است. که می‌توان از آن برای اندازه‌گیری تراکم استخوان، تخمین درصد احتمال بروز شکستگی، تابولیسم و مواردی از این دست استفاده کرد. تصاویر Lunar iDXA از کیفیت بالایی برخوردارند و اندازه‌گیری آن بسیار دقیق است که به تشخیص درست پزشک کمک بسیاری می‌کند.

* دستگاه سی‌تی اسکن (CT Scan)

این دستگاه یک محفظه به شکل استوانه دارد که بیمار در آن قرار گرفته و به کمک اشعه‌ی ایکس از زوایای مختلف وی  عکس‌برداری می شود. به این روش عکس‌برداری، مقطع نگاری رایانه ای نیز گفته می شود که در آن جزئیات به خوبی نشان داده می شوند. لازم به ذکر است، در برخی موارد برای تصاویر با جزئیات بیشتر، به بیمار محلول های ایجاد کننده­ی کنتراست (ماده‌ی حاجب) تزریق می‌شود. یکی از دستگاه‌های سی‌تی اسکن شرکت جنرال الکتریک، مدل Revolution Frontier است که محبوبیت زیادی در میان کاربران دارد؛ زیرا تکنولوژی پیشرفته‌ی به کار رفته در آن، نتایج را با دقت بیشتر و سرعت بالاتری در اختیار متخصص می‌گذارد.

* الکتروکاردیوگراف GE

دستگاه الکتروکاردیوگراف که با نام‌های دستگاه نوار قلب، ECG و EKG نیز شناخته می‌شود، به صورت غیرتهاجمی، فعالیت های الکتریکی قلب، مانند نرخ ضربان را اندازه می‌گیرد. از دیگر قابلیت‌های دستگاه نوار قلب می‌توان بررسی بزرگی حفره ی قلب، ضخامت عضلات قلب، ریتم قلب، بررسی وضعیت قلب هنگام عمل جراحی و بررسی وضعیت قلب در بخش مراقب های ویژه را نام برد. یکی از انواع دستگاه الکتروکاردیوگراف شرکت GE، مدل MAC 2000 است. که برخی از ویژگی‌های آن مانیتور 7 اینچی، پرینتر A4، 12 لید و سرعت بالاست.

* دستگاه فلوروسکوپی جنرال الکتریک

در فلوروسکوپی از پرتوهای اشعه ایکس برای تصویربرداری لحظه‌ای، متحرک و پشت سرهم از بدن استفاده می شود. همزمان با عبور مداوم اشعه­ی ایکس از بدن، این اطلاعات به مانیتور فرستاده شده و علاوه بر نمایش تصاویر، آن‌ها را ضبط می‌کند. برخی از موارد استفاده‌ی فلوروسکوپی، عمل‌های جراحی، تشخیص انواع بیماری، رادیوگرافی دستگاه گوارش فوقانی، رادیولوژی مداخله­ای و تنقیه باریوم هستند. Innova™ IGS 540 یکی از دستگاه‌های فلوروسکوپی تولید جنرال الکتریک است که یکی از بزرگترین محدوده‌های دید را برای عمل‌های آنکولوژی مداخله‌ای در اختیار متخصص قرار می‌دهد. طراحی این دستگاه به گونه‌ای است که فرد را در معرض پایین‌ترین میزان ممکن از دوز اشعه قرار داده و بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهد.

* دستگاه MRI جنرال الکتریک

در ام.آر.آی به کمک میدان مغناطیسی و امواج رادیویی، از قسمت موردنظر تصویربرداری 3بعدی انجام می‌شود. و پس از پردازش توسط کامپیوتر تصاویر را نمایش می‌دهد. یکی از دستگاه‌های ام.آر.آی شرکت GE، مدل SIGNA Explorer است که کار با آن بسیار ساده است و نتایج را بسیار دقیق ارائه می‌دهد. در این مدل صدای دستگاه پایین‌تر آمده و میز آن عرض بیشتری دارد تا بیمار راحت‌تر باشد.

* دستگاه ماموگرافی جنرال الکتریک

در ماموگرافی، به کمک پرتوهای ضعیف شده­ی اشعه‌ی ایکس بافت پستان بررسی می‌شود تا بتوان انواع ناهنجاری مانند انواع تومور و کیست را در آن تشخیص داد. SenoClaire یک مدل از دستگاه‌های ماموگرافی تولید شرکت جنرال الکتریک است.

* دستگاه رادیوگرافی GE

دستگاه رادیوگرافی که با نام رادیوگرافی ساده و ایکس-ری (X-Ray) نیز شناخته می شود. یکی از معمول‌ترین روش‌های عکس‌برداری است که به صورت غیر تهاجمی، سریع و بدون درد انجام می‌شود و برای تشخیص انواع مشکل در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از دستگاه‌های رادیوگرافی تولید شرکت جنرال الکتریک، مدل Optima XR646 است. که در طراحی آن علاوه بر دقت، سرعت و کیفیت بالای تصاویر راحتی بیماران نیز در نظر گرفته شده است.

* دستگاه C-ARM

این دستگاه از تجهیزات پیشرفته‌ی تصویربرداری است که با روشی غیرتهاجمی و به کمک اشعه ی ایکس (X-ray) برای انجام فلوروسکوپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه سی‌آرم، دسته­ای نیم دایره شکل دارد که شبیه به حرف انگلیسی C است. این ساختار  به راحتی در جابجایی دستگاه کمک می‌کند. مدل OEC Elite MiniView یکی از دستگاه‌های تولید شرکت جنرال الکتریک است که به دلیل وزن کم، می‌توان آن را به راحتی جابجا کرد. کیفیت تصاویر این دستگاه بسیار بالاست و طراحی ساده‌ی آن، سرعت و دقت کار را بالا می‌برد.

* دستگاه اولتراسوند جنرال الکتریک (Ultrasound Machine)

دستگاه اولتراسوند که با نام دستگاه سونوگرافی نیز شناخته می‌شود،  یک روش تصویربرداری پزشکی به کمک امواج فراصوت است. که منجر به تولید تصاویر متحرکی از اندام، بافت، یا جریان خون در بدن می‌شود. در این دستگاه از یک مبدل برای ارسال امواج و دریافت اکوی آن‌ها استفاده می شود. این اطلاعات پس از مخابره شدن به کامپیوتر و پردازش، روی مانیتور نشان داده می‌شوند. دستگاه‌های سونوگرافی در سه نوع ثابت، قابل حمل و دستی طراحی می‌شود که کوچک‌ترین آن‌ها طرح هندهلد یا همان دستی است. دستگاه‌های پرتابل از نوع دستی پیشرفته‌تر و بزرگ‌ترند. با این حال می‌توان به راحتی آن‌ها را جابجا کرد. برخی از انواع دستگاه سونوگرافی پرتابل، دستگاه سونوگرافی لپ تاپی و دستگاه سونوگرافی با مانیتور مجزا هستند. یکی از دستگاه‌های اولتراسوند پرتابل تولید شرکت GE، مدل Venue 50 است که رابط کاربری ساده‌ و سرعت بالایی دارد.

* دستگاه اسپکت (SPECT)

این دستگاه که  نام کامل آنSingle Photon Emission Computed Tomography است. با نام‌های برش‌نگاری، مقطع نگاری و توموگرافی رایانه‌ای تک فوتونی نیز شناخته می‌شود. یکی از دستگاه‌های اسپکت شرکت جنرال الکتریک، مدل Optima NM/CT 640 است. که بیمار را در معرض میزان پایینی از اشعه قرار داده و تصاویری با کیفیت بسیار بالا ارائه می‌دهد.

انواع سیستم مانیتورینگ

مانیتورها با نام مانیتورینگ فیزیولوژیک، مانیتور بیمار و مانیتور علائم حیاتی نیز شناخته می‌شوند. این دستگاه همواره علائم حیاتی بیمار را روی صفحه‌ی مانیتور نشان می دهد. اجزای سیستم های مانیتورینگ شامل مانیتور، کیبورد، باتری، برد تغذیه و انواع حسگر می‌شوند و می‌توانند حساسیت‌های پایین، متوسط و بالا داشته باشند. شرکت جنرال الکتریک مانیتورهای گوناگونی را تولید می‌کند که یکی از آن‌ها، Multi-parameter ECG monitor Mac-Lab XT است. برخی از قابلیت‌های این مانیتور، نمایش فشار خون غیر تهاجمی (NIBP)، سطح اشباع اکسیژن خون یا پلیتسموگرافی (SpO2) و سطح دی اکسید کربن در خون (CO2) است.

دستگاه مانیتور بیمار ge
مانیتور بیمار ge جنرال الکتریک

 

* دستگاه اسکن توموگرافی انتشار پوزیترون ge

این نوع اسکن که پت اسکن (PET scan) نیز نامیده می‌شود، یک روش تصویربرداری است. که در آن ردیاب­ هایی به داخل بدن بیمار فرستاده می‌شوند تا به کمک آن‌ها یک تصویر 3 بعدی از عملکرد بافت‌های بدن به دست بیاید. یکی از دستگاه‌های پت اسکن تولید شرکت GE ، مدل Discovery MI DR است که در طراحی آن به تمام مواردی که از این دستگاه انتظار می‌رود توجه شده است. و ویژگی‌هایی منحصر به فرد تجهیزات پزشکی جنرال الکتریک را دارد.

سیکلوترون‌ های آزمایشگاهی PET

دستگاه‌های عکس‌ برداری ‏PET‏ نیازمند تولیدات رادیوایزوتوپ‌ هایی با نیمه عمر کوتاه هستند. سیکلوترون‌ ها که با نام ماشین‌ یون منفی نیز شناخته می‌شوند، برای شتاب دادن به یون‌های ‏H‏ و ‏D‏ استفاده می‌شوند. یکی از سیکلوترون‌ هایی که شرکت GE تولید می‌کند، مدل PETtrace 800 است که در دسته تجهیزات پزشکی جنرال الکتریک ظرفیت تولید بسیار بالایی دارد و بسیار محبوب است.

وارمر نوزاد ge

این دستگاه که با نام گرمکن نوزاد نیز شناخته می‌شود، برای تامین گرمای مورد نیاز نوزاد در بدو تولد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این دستگاه نوزاد روی تخت قرار گرفته و گرما از بالا روی او تابانده می‌شود. وارمر نوزاد مدل Panda از شرکت GE، یکی از پیشرفته‌ترین وارمرهای نوزاد و از تجهیزات پزشکی جنرال الکتریک است که ابعاد کوچکی دارد. و تابش گرمای آن هنگام گرفتن تصاویر ایکس-ری قطع نمی‌شود.

شرکت GE در گذر زمان

  • این شرکت در سال 1892 با ادغام شرکت Edison General Electric و دو شرکت دیگر تاسیس شد. شرکت Edison General Electric در سال 1892 توسط توماس ادیسون بنا نهاده شده بود. تا لامپ و دیگر محصولاتش را به فروش برساند. با ادغام این شرکت‌ها ادیسون نیز به همکاری خود با GE ادامه داد.
  • در سال 1900، GE یک آزمایشگاه تحقیقاتی صنعتی تاسیس کرد. و بسیاری از محصولات آن را محققین خود این شرکت تولید کردند.
  • در سال 1986، GE شرکت RCA را خریداری کرد و یکسال بعد آن را واگذار کرد.
  • در سال 1987، بخش تکنولوژی پزشکی Thomson SA را خرید.
  • در سپتامبر 2018، لورنس کالپ به عنوان دوازدهمین رییس هیئت مدیره این شرکت انتخاب شد.
لیست علاقه مندی ها 0