اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

خرید پالس اکسیمتر

پالس اکسیمتر چیست؟

پالس اکسیمتر محصول تخصصی اندازه‌‌گیری یا سنجش سطح اکسیژن خون و ضربان قلب است. این دستگاه از جمله تجهیزات پزشکی قابل حمل و بسیار کوچک است. و تنها با قرار گرفتن روی انگشت عمل شمارش ضربان قلب و سنجش سطح اکسیژن خون را انجام می‌دهد. همچنین پالس اکسیمتر قادر به نمایش پارامترهای قابل اندازه‌گیری است. این محصول قابلیت استفاده در درمانگاه، مطب پزشک، کلینیک، بیمارستان و منزل را دارد. جهت خرید پالس اکسیمتر به فروشگاه آنلاین آزطب مراجعه کنید.

پالس اکسیمتر

پالس اکسیمتر یک دستگاه پزشکی است. که برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون در بدن و نرخ ضربان قلب استفاده می‌شود. این دستگاه به صورت غیر تهاجمی و با استفاده از یک سنسور که بر روی انگشت قرار می‌گیرد. عملکرد قلب و رگ‌های خونی را بررسی می‌کند. پالس اکسیمتر معمولاً در بیمارستان ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما انواع آن کاربرد خانگی نیز دارند. می‌توانید خرید پالس اکسیمتر را برای منزل انجام دهید. چون استفاده از این محصول بسیار آسان است. پالس اکسیمتر برای بیمارانی که مشکلاتی همچون آسم، عفونت ریه، بیماری قلبی یا دیابت دارند، بسیار مفید است. همچنین، افرادی که ورزشکار هستند نیز می‌توانند از پالس اکسیمتر برای کنترل وضعیت فیزیکی خود استفاده کنند.

 

پالس اکسیمتر کریتیو
پالس اکسیمتر کریتیو CREATIVE

 

کاربرد پالس اکسیمتر

خرید پالس اکسیمتر کاربردهای زیادی دارد. این محصول یک دستگاه پزشکی است که می‌تواند سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند. برخی از کاربردهای پالس اکسیمتر عبارتند از:

  • تشخیص آسم، برونشیت و دیگر عارضه‌های ریه: با استفاده از پالس اکسیمتر می‌توان سطح اکسیژن در خون را اندازه‌گیری کرد. و در صورت کاهش آن، به شناسایی هر چه سریعتر چنین بیماری‌هایی کمک کرد.
  • بیماری قلبی: پالس اکسیمتر می‌تواند مانع از ایجاد اختلالات قلبی شود. این دستگاه به شما کمک می‌کند تا بفهمید. آیا علائمی مانند درد قفسه‌سینه، تنگی نفس و گیجی به علت کاهش سطح اکسیژن در خون هست یا خیر.
  • ورزشکاران: ورزشکاران با کمک پالس اکسیمتر می‌توانند قابلیت تحمل خود را در طول فعالیت ورزشی بهبود بخشند.
  • کنترل وضعیت بیماران مبتلا به کووید 19: دیگر کاربرد دستگاه پالس اکسیمتر کنترل وضعیت سطح اکسیژن خون بیماران مبتلا به کرونا ویروس است. COVID-19 علائمی همچون سرفه، تنگی نفس و خستگی دارد. و در صورت عدم کنترل و درمان بموقع موجب افت سطح اکسیژن و نیاز به اکسیژن بیمار می‌شود.
  • بیمارستان‌ها: پالس اکسیمتر یکی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات بیمارستانی و پزشکی به شمار می‌رود. در بیمارستان‌ها از پالس اکسیمتر برای بررسی سطح اکسیژن خون بیماران بستری و بهبود نظارت بر سلامتی آن‌ها استفاده می‌شود.

pulse oximeter

  • بیماران مبتلا به بیماری های خاص: پالس اکسیمتر برای بیمارانی که به بیماری‌هایی همچون سندرم تنفسی حاد و عفونت‌های ریه‌ای مبتلا هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کودکان و نوزادان: پالس اکسیمتر برای کودکان و نوزادانی که با مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می‌کنند. مثل آسم، پنومونی و اشکال در تنفس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بیماران سرطانی: برخی بیماران سرطانی به علت دریافت درمان‌های شیمی درمانی یا رادیوتراپی، ممکن است با مشکل کاهش سطح اکسیژن در خون درگیر شوند. خرید پالس اکسیمتر در این موارد به شناسایی نحوه تاثیر درمان بر سلامت بیمار کمک می‌کند.
  • واحدهای مراقبت ویژه: پالس اکسیمتر برای بیمارانی که در واحدهای مراقبت ویژه بستری هستند. به عنوان یکی از دستگاه‌های مانیتورینگ بیماری استفاده می شود.
  • ورزشکاران آلتیمت: پالس اکسیمتر با به کارگیری تکنولوژی دستیابی به اطلاعاتی دقیق. از روند بی‌خطری فعالیت‌های ورزشی برای ورزشکاران آلتیمت قابل استفاده است.

پالس اکسیمتر بیورر
قیمت پالس اکسیمتر بیورر

 

انواع پالس اکسیمتر

دستگاه پالس اکسیمتر در دو نوع فیبروپتیک و الکترونیکی طراحی و تولید می‌شود. هر یک از این دو مدل پالس اکسیمتر دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی هستند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

  • پالس اکسیمتر فیبروپتیک

پالس اکسیمترهای فیبروپتیک دارای الیاف نوری هستند. و به همین علت از نظر ابعاد بسیار کوچک و جمع و جور هستند. خرید پالس اکسیمتر فیبروپتیک پیشنهاد می‌شود زیرا قابل حمل است. یکی از جذابیت‌های این پالس اکسیمتر عملکرد بدون وجود باتری است. چون از الیاف نوری و سیستم نوری برای تامین انرژی استفاده می‌کند.

پالس اکسیمترهای فیبروپتیک دقت بالایی در اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون دارند. همچنین در اندازه‌گیری مستقیم این محصول کمترین خطا را دارد. دیگر مزیت این محصول قابل استفاده بودنش در هر شرایط آب و هوایی است. این پالس اکسیمتر در محیط‌های الکترومغناطیسی هم قابل استفاده است و تحت تاثیر امواج الکترومغناطیسی قرار نمی‌گیرد.

  • پالس اکسیمتر الکترونیکی

پالس اکسیمتر طراحی کوچک و ساده دارد و قابل حمل است. این دستگاه پالس اکسیمتر مجهز به صفحه نمایش است و امکان بررسی سطح اکسیژن خون در آن واحد را فراهم می‌کند. سرعت و دقت این دستگاه پالس اکسیمتر بسیار مطلوب است و استفاده از آن نیز نیاز به هیچ نوع مهارت و دانش خاصی ندارد. از مزیت‌های پالس اکسیمترهای الکترونیکی می‌توان به حافظه داخلی و امکان ذخیره اطلاعات و انتقال آن‌ها به مانیتور بیمار اشاره کرد.

بهترین پالس اکسیمتر

  • پالس اکسیمتر ZenithMed

خرید پالس اکسیمتر زنیت مد بهترین انتخاب است. ZenithMed برند چینی است که در زمینه تولید انواع تجهیزات پزشکی مکانیکی و الکترونیکی فعالیت تخصصی دارد. از جمله محصولات باکیفیت و پرفروش این برند می‌توان به پالس اکسیمتر اشاره کرد. از زنیت مد چندین مدل پالس اکسیمتر در بازار تجهیزات پزشکی عرضه شده که از میانشان می‌توان به مدل F02T اشاره کرد. این پالس اکسیمتر مجهز به نمایشگر دیجیتال است، سیستم سنجش اکسیژن خون دارد و مجهز به سیستم کنترل نور هوشمند و خودکار است.

 

"<yoastmark

 

  • پالس اکسیمتر ChoiceMMed

پالس اکسیمتر ChoiceMMed دیگر برند معروف برای خرید پالس اکسیمتر است. این برند از جمله برترین برندهای طراحی و تولید تجهیزات پزشکی خانگی و بیمارستانی شناخته می‌شود. از محصولات متنوع پالس اکسیمتر تولید شده توسط این برند می‌توان به پالس اکسیمتر CN356، مدل C20 و مدل C26 اشاره کرد. این دستگاه‌های پالس اکسیمتر مجهز به نمایشگر LCD رنگی هستند، قابلیت نمایش عددی سطح اکسیژن خون را دارند و از قابلیت‌های مختلفی همچون امکان تنظیم نور پس زمینه و سیستم خاموشی خودکار پشتیبانی می‌کنند.

 

پالس اکسیمتر چویس مد
خرید پالس اکسیمتر چویس مد

 

  • پالس اکسیمتر Brisk

Brisk  یکی دیگر از برندهای خارجی فعال در زمینه طراحی و تولید دستگاه پالس اکسیمتر است. از این برند چند مدل پالس اکسیمتر در بازار تجهیزات پزشکی موجود است که از بهترین آن‌ها می‌توان به پالس اکسیمتر مدل PO16 اشاره کرد. این پالس اکسیمتر از قابلیت‌های متعددی همچون هشدار افت اکسیژن خون، هشدار افت ضربان قلب، نمایش موجی و عددی پارامترها و خاموش و روشن کردن خودکار دارد.

 

پالس اکسیمتر
خرید پالس اکسیمتر بریسک

 

  • پالس اکسیمتر Beurer

اگر قصد خرید یک پالس اکسیمتر پیشرفته و فول آپشن را دارید، توصیه می‌کنیم از برند Beurer انتخاب و خرید خود را انجام دهید. Beurer شرکت برند بسیار معروف آلمانی است که در زمینه طراحی و تولید انواع تجهیزات پزشکی بزرگ و کوچک فعالیت دارد. از جمله محصولات تخصصی این برند معروف پالس اکسیمتر است. از نمونه‌های پیشرفته پالس اکسیمتر Beurer می‌توان به مدل PO30 اشاره کرد. این پالس اکسیمتر قابلیت‌هایی همچون مانیتورینگ داده‌ها بصورت موجی و عدد، هشدار صوتی افت اکسیژن خون و ضربان قلب دارد.

 

پالس اکسیمتر بیورر
قیمت پالس اکسیمتر بیورر

 

  • پالس اکسیمتر Creative

Creative برند آلمانی است و در زمینه طراحی و تولید محصول پالس اکسیمتر یکی از شناخته شده‌ترین برندهاست. از محصولات پالس اکسیمتر این برند می‌توان به مدل SP-20 اشاره کرد. این پالس اکسیمتر از نوع رومیزی است و قابلیت‌های مختلفی همچون نمایش پارامترها بصورت عددی و موجی، ثبت و نمایش دما، ذخیره داده‌ها و آلارم صوتی دارد.

خرید پالس اکسیمتر

خرید پالس اکسیمتر یکی از گزینه‌های خوب برای مراقبت از سلامتی شما و خانواده‌تان به‌شمار می‌رود. در زیر به نکاتی که در هنگام خرید پالس اکسیمتر نیاز است مورد توجه قرار بگیرند اشاره کردیم:

برند: برندی را که در بازار شناخته شده و تضمین کیفیت محصول آن مورد اعتماد است را انتخاب کنید.

دقت: دستگاه پالس اکسیمتری که خریداری می‌کنید باید دقت بالا و عملکرد صحیح داشته باشد.

محدوده اندازه‌گیری: اطمینان حاصل کنید که پالس اکسیمتری که قصد خرید آن را دارید برای شما مناسب است و محدوده اندازه‌گیری آن شامل پالس و سطح اکسیژن است.

قابل حمل: پالس اکسیمتری که خریداری می‌کنید باید قابل حمل باشد تا در هر زمان و مکانی بتوانید از آن استفاده کنید.

قیمت: قیمت پالس اکسیمترها ممکن است متفاوت باشد. پس از مقایسه قیمت‌ها و اطمینان از کیفیت محصول، خرید خود را انجام دهید.

نمایشگر: پالس اکسیمتری که خریداری می‌کنید باید دارای نمایشگری باشد که به شما اطلاعات لازم را بدهد. از جمله می‌توان به سطح اکسیژن خون و ضربان قلب اشاره کرد.

باتری: از نوع باتری پالس اکسیمتری که خریداری می‌کنید، اطمینان حاصل کنید. با توجه به نیازتان، مدت زمان استفاده و نوع باتری محصول را انتخاب کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش: مطمئن شوید که پالس اکسیمتری که خریداری می‌کنید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش قابل اعتماد است تا در صورت بروز هرگونه مشکل به شما جوابگو باشد.

روش استفاده از پالس اکسیمتر

پالس اکسیمتر یک دستگاه پزشکی است که جهت اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از پالس اکسیمتر معمولاً می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • قرار دادن سنسور بر روی انگشت: قرار دادن سنسور پالس اکسیمتر بر روی انگشت (معمولاً انگشت شصت)، به شما اجازه می‌دهد تا سطح اکسیژن خون و ضربان قلب بیمار را اندازه‌گیری کنید.
  • خواندن نتایج: پالس اکسیمتر با استفاده از سنسور و قطعه‌ای از جزئیات آناتومیکی در انگشت شما، سطح اکسیژن خون را درصدی و ضربان قلب شما را نیز در دقیقه محاسبه می‌کند. نتایج را می‌توانید روی صفحه نمایش پالس اکسیمتر مشاهده کنید.

برای استفاده از پالس اکسیمتر، شما می‌توانید دستورالعمل‌های موجود در دستگاه را دنبال کنید. همچنین در صورتی که مطمئن نیستید چگونه از پالس اکسیمتر استفاده کنید، بهتر است با یک پزشک یا پرستار در اینباره صحبت کرده و راهنمایی بگیرید.

اجزای اصلی پالس اکسیمتر

دستگاه پالس اکسیمتر، یک دستگاه الکترونیکی است که جهت اندازه‌گیری سطح اشباع اکسیژن خون (SpO2) و نرخ ضربان قلب بیمار استفاده می‌شود. برخی از اجزای این دستگاه عبارتند از:

  • سنسور: سنسور پالس اکسیمتر به عنوان قسمتی از بدن بیمار قرار می‌گیرد و با سنجیدن نور اجزای خون، درصد اشباع اکسیژن را محاسبه می‌کند.
  • پردازشگر: پردازشگر در دستگاه پالس اکسیمتر جهت پردازش داده‌های حاصل از سنسور مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتایج را به صورت آنی نمایش می‌دهد.
  • نمایشگر: نمایشگر در دستگاه پالس اکسیمتر جهت مانیتورینگ درصد اشباع اکسیژن و نرخ ضربان قلب بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • باتری: دستگاه پالس اکسیمتر از یک باتری به منظور تامین نیازهای برقی خود استفاده می‌کند.
  • دکمه ها: دکمه‌های دستگاه پالس اکسیمتر به منظور تنظیم و کنترل دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • برجستگی: برای جلوگیری از حرکت سنسور و به دست آوردن نتایج دقیق، بعضی از دستگاه‌های پالس اکسیمتر به یک برجستگی مجهز شده‌اند که به کمک آن سنسور بصورت ثابت روی انگشت بیمار قرار می‌گیرد.
  • کابل: کابل در دستگاه پالس اکسیمتر برای انتقال داده‌های حاصل از سنسور به پردازشگر استفاده می‌شود.
  • منبع نوری: منبع نوری در دستگاه پالس اکسیمتر برای تولید انرژی نوری کافی جهت سنجش اشباع اکسیژن خون بکار می‌رود.
  • پوشش: پوشش خارجی دستگاه پالس اکسیمتر برای حفاظت از قطعات درونی و جلوگیری از خطر آسیب به دستگاه استفاده می‌شود. برخی از دستگاه‌های پالس اکسیمتر دارای پوشش ضد ضربه هستند که در محیط‌های خطرناک مانند بخش‌های ICU و اورژانس بسیار کاربردی هستند.

قیمت پالس اکسیمتر

با توجه به اینکه پالس اکسیمتر یکی از تجهیزات پزشکی با دامنه کاربرد وسیع است. و در محیط‌های ارائه خدمات درمانی و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین طبیعتاً تنوع بالایی از نظر برند جهت خرید پالس اکسیمتر دارد. بنابراین این محصول با توجه به برند و نوع قیمت متغیری خواهد داشت.

همچنین فاکتورهای دیگر در تعیین قیمت پالس اکسیمتر موثر هستند که از میانشان می‌توان به نوع عملکرد دستگاه، میزان ظرفیت کاربری، حافظه و نوع مانیتور آن اشاره کرد. توصیه می‌کنیم برای مقایسه ویژگی‌های دستگاه‌های پالس اکسیمتر و همچنین مقایسه این محصول از برندهای مختلف از وبسایت فروشگاه تجهیزات پزشکی آزطب دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0