اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

سی پپ رسمد

دستگاه رسمد

شرکت ResMed که نام کامل آن Respiratory Medicine است، یک شرکت استرالیایی است. این شرکت تجهیزات پزشکی توسط پیتر فرل در سال 1989 تاسیس شد. و بخش مرکزی آن یک سال بعد به کشور آمریکا منتقل شد. این شرکت از سال 1995 (1374) در عرصه‌ی جهانی پا گذاشت. و در سال 2007 با بیش از 3000 کارمند، ارزش آن از 3 میلیارد دلار عبور کرد.  شرکت ResMed، امروزه انواع دستگاه رسمد از جمله سی پپ رسمد ، بای پپ رسمد را در عرصه‌ی بین‌المللی در بیش از 140 کشور عرضه می‌کند و در سرتاسر جهان به دستاوردهای ارزنده‌ای دست پیدا کرده است. تمرکز اصلی محصولات این شرکت بر تجهیزات تشخیصی برای انواع بیماری، درمان آپنه‌ی انسدادی خواب و درمان مشکلات تنفسی ناشی از اختلالاتن مربوط به خواب است.

شعار شرکت ResMed، ساخت انواع دستگاه رسمد جهت کمک به مردم برای دستیابی به بهترین‌ها، و لذت بردن از زندگی با سلامت بیشتر است. دستیابی به این شعار به کمکِ عادات خواب مناسب و افزایش آگاهی جامعه در رابطه با اختلالات خواب مانند آپنه‌ی خواب امکان‌پذیر است. شرکت رزمد یا رسمد (ResMed) در آگاهی‌بخشی جامعه در این رابطه بسیار متعهد عمل کرده است. از این رو خدمات این شرکت پیشرو و موفقیت‌های آن در زمینه‌ی درمان بیماری‌های تنفسی شایان توجه و قابل تقدیر است.

محصولات رسمد

این شرکت تجهیزات کمک تنفسی با کیفیت بالا و در تنوع زیادی تولید می‌کند که به طور کل می‌توان انواع دستگاه رسمد را به چهار دسته تقسیم کرد:

1- دستگاه رسمد مربوط به آپنه‌ی خواب

انواع دستگاه سی‌ پپ

– سی‌ پپ رسمد (CPAP)

  • دستگاه سی‌ پپ به کمک پمپ هوا و ماسک، جریان فشار هوای مثبت را پیوسته و آرام به ریه‌ها می‌رساند تا از بسته شدن راه هوایی در هنگام خواب بیمار جلوگیری شود. این دستگاه تنها یک فشار ثابت را بر ریه اعمال می کنند.
– ای‌ پپ رسمد (APAP)
  • اگر فشار هوا متغیر باشد، دستگاه را Automatic/Auto-Titrating Positive Airway Pressure یا ای پپ (APAP) می‌نامند. این وسیله می‌تواند با استفاده از یک الگوریتم مشخص، فشار هوا را متغیر و منطبق بر نیاز تنفسی بیمار در لحظه اعمال کند.

– بای‌ پپ رسمد (BiPAP)

  • بای پپ رسمد در واقع مانند دستگاه سی‌ پپ رسمد است. با این تفاوت که دستگاه بای پپ در هنگام دم و بازدم، فشار هوای متفاوتی را وارد ریه می‌کند.

سی پپ رسمد و بای پپ رسمد از بهترین تجهیزات پزشکی پرستاری در منزل و بیمارستان است.

– تجهیزات سی‌ پپ

سی‌ پپ تجهیزات گوناگونی دارد که کاربران بنا بر نیاز خود می‌توانند آن‌ها را برای راحتی بیشتر خریداری کنند. برخی از این تجهیزات عبارتند از:

  • چانه‌بند

از باز ماندن دهان در هنگام خواب جلوگیری می‌کند تا هوا از آن خارج نشود.

  • مرطوب‌کننده‌ی گرم

برای افزودن رطوبت به هوای ورودی به ریه استفاده می‌شود تا از خشکی و آسیب رسیدن به بینی و دهان جلوگیری شود.

  • پد نازال

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست در اثر استفاده از ماسک استفاده می‌شود.

  • محافظ تیوب
  • کانکتور
  • بسته‌های پاک‌کننده‌ی دستگاه
  • ماسک‌های سی‌ پپ
  • ماسک‌های تمام‌صورت (دهان و بینی)

این ماسک‌های مثلثی، دهان و بینی بیمار را کامل می‌پوشانند. و گزینه‌ی مناسبی برای افرادی محسوب می‌شوند که هنگام خواب از دهان نفس می کشند یا دچار انسداد در بینی هستند.

– ماسک‌ نازال

بالشتک ماسک‌های نازال کل ناحیه‌ی بینی را پوشش می دهد. از این رو برای افرادی مناسب است که هنگام خواب زیاد تکان می خورند. ماسک های نازال بسیار رایج و محبوبند، زیرا می‌توانند جریان هوا را با فشار بالا به بیمار برسانند.

– ماسک‌ نازال بالشی

بالشتک موجود در ماسک‌های نازال بالشی جلوی بینی را گرفته و معمولا داخل سوراخ بینی قرار می گیرد. بسیاری از افرادی که عینک می‌زنند یا ریش انبوهی دارند  استفاده از این ماسک را ترجیح می‌دهند.

ماسک‌ نازال گهواره‌ ای

این نوع ماسک نسبت به ماسک نازال برای استفاده در اکسیژن ساز ، بای پپ رسمد یا سی پپ رسمد بخش کمتری از صورت را پوشش می‌دهد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای تماشای تلویزیون، مطالعه و مواردی از این دست تبدیل می‌کند.

2- دستگاه رسمد مربوط به بی‌خوابی

– دستگاه پخش صدا

این دستگاه حاوی 20 موسیقی آرامش‌بخش است که می‌تواند به راحت خوابیدن افراد کمک کند.

– عینک‌های نوردرمانی

این عینک قابلیت تنظیم چرخه‌ی خواب بدن به کمک نوردرمانی را فراهم می‌کند.

Dream 2

این دستگاه با بهره‌گیری از روش رفتار درمانی شناختی (CBT)، به بازسازی چرخه‌ی خواب و شکل‌گیری عادات خواب مناسب کمک می‌کند.

  • Dodow

وسیله‌ای کوچک است که به کاهش نرخ تنفس و آرامش قبل از خواب کمک می‌کند.

  • بالشت Dreampad

به کمک دریم‌پد می‌توان هنگام خواب از طریق بالشت موسیقی‌ای شنید که فقط به گوش شما می‌رسد.

  • بالشت مخصوص برای تسکین ریفلاکس
  • بالشت مخصوص برای تسکین درد شانه
  • بسته‌های خواب عمیق

این بسته‌ها شامل قرص خواب، دمنوش، بالشت دریم‌پد و چشم‌بند خواب می‌شوند.

  • بسته‌های کارمند شیفت

این بسته‌ها حاوی عینک نوردرمانی، چراغ خواب مخصوص و چشم‌بند خواب هستند.

3- محصولات مربوط به خروپف

– تجهیزات مربوط به EPAP

به طور کل، IPAP فشار راه هوایی مثبت است که هنگام دم اعمال می‌شود. EPAP فشار راه هوایی مثبت در هنگام بازدم فرد است. EPAP درمانی به کمک یک وسیله‌ی نازال (از راه بینی) انجام می‌شود که هنگام بازدم فشار اعمال کرده و تا دم بعدی راه هوایی را باز نگاه می‌دارد. دستگاه‌های EPAP برای کار کردن نیازی به برق ندارند و با قرار گرفتن در سوراخ بینی از بسته شدن راه هوایی هنگام خواب جلوگیری می‌کنند.

  • کیت BongoRx

این وسیله‌ی کوچک و قابل حمل در بیشتر موارد می‌تواند با باز نگاه داشتن راه هوایی به حذف یا کاهش خروپف کمک کند.

  • کیت بالشتک‌های OptiPillows

این بالشتک‌ها نیز برای از بین بردن خروپف در موارد آپنه‌ی خواب خفیف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • ابزار دهانی
  • SnoreRx

یک ابزار دهانی ساده است که یک روش درمانی مقرون به صرفه برای از بین بردن خروپف محسوب می‌شود.

– تجهیزات مناسب برای افرادی که به پهلو می‌خوابند

  • Smart Nora

با شروع خروپف بالشت بالا می‌آید تا وضعیت قرارگیری هنگام خواب عوض شده و خروپف قطع شود.

4- محصولات مربوط به کیفیت خواب
  • عینک

نور آبی (Blue Light) که از موبایل، لپ‌تاپ و حتی نورپردازی خانه ساطع می‌شود، منجر به جلوگیری از تولید ملاتونین در بدن شده و در روند خواب اختلال ایجاد می‌کند. استفاده از عینک‌های مخصوص از تاثیر منفی این نور در روند خواب جلوگیری می‌کند.

  • بالشت

شرکت ResMed بالشت‌های گوناگونی عرضه می‌کند که هرکدام کارایی به خصوصی دارند و به بهبود کیفیت خواب افراد کمک می‌کنند. برخی از این بالشت‌ها بالشت جلوگیری از ریفلاکس، بالشت تسکین درد شانه و بالشت دریم‌پد هستند که در موارد پیشین به آن‌ها پرداخته شد.

  • چراغ خواب
  • محصولات مصرفی قبل از خواب
  • این موارد شامل انواع نوشیدنی و قرص می‌شوند.

5- محصولات مربوط به تست و بررسی خواب
  • onesleeptest

به کمک این وسیله‌ی کوچک می‌توانید در خانه خواب خود را به مدت 3 شب ضبط کنید تا نتایج آن توسط افراد متخصص بررسی شود.

ماموریت ResMed

این شرکت ماموریت خود را “پیشروی در حیطه‌ی درمان اختلالات خواب و ونتیلاسیون غیرتهاجمی بر اساس تکنولوژی‌های مبتکرانه که منجر به تشخیص، درمان و مدیریت مشکلات تنفسی در اثر اختلالات مربوط به خواب شود” تعریف می‌کند.

سازگاری با محیط زیست

شرکت ResMed متعهد است در طول روند تمام کارهای خود از محیط زیست حمایت کند. برخی از اقداماتی که این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست انجام می‌دهد عبارتند از:

  • پرهیز از تولید مواد دور ریختنی غیرضروری از طریق اقداماتی مانند به حداقل رساندن استفاده از منابع طبیعی
  • کاهش آلودگی به خصوص کاهش تولید زباله‌های زیست تخریب ناپذیر
  • طراحی و تولید محصولات با در نظر گرفتن عدم آسیب رساندن آن‌ها به چرخه‌ی محیط زیست
  • افزایش آگاهی کارمندان شرکت در رابطه تاثیر تصمیم‌ها و کارهای ما افراد بر محیط زیست
  • بررسی عملکرد محیطی و تلاش برای بهبود شرایط
  • رعایت برنامه‌های جهانی در راستای کاهش آلاینده‌های مضر

شرکت رزمد (ResMed) در آگاهی‌بخشی جامعه در این رابطه بسیار متعهد عمل کرده است، از این رو خدمات این شرکت پیشرو و موفقیت‌های آن در زمینه‌ی درمان بیماری‌های تنفسی شایان توجه و قابل تقدیر است. به طور کل، روند تاسیس این شرکت بر اساس تقویم به صورت زیر است:

محصولات شرکت رسمد
  • سال 1981 معادل 1360 هجری شمسی

در سال 1981، پروفسور کالین سالیوان به همراه همکارانش، در دانشگاه سیدنی استرالیا دستگاه سی‌پپ (CPAP) را اختراع کرده و آن را به جهان معرفی کردند. این دستگاه اولین درمان غیرتهاجمی برای درمان آپنه‌ی انسدادی خواب بود. اختراع دستگاه سی‌پپ تحولی بزرگ در صنعت پزشکی محسوب می‌شد، زیرا نزدیک به ده سال پیش از این اختراع، پزشکان آپنه‌ی انسدادی خواب را یک بیماری بسیار جدی و رایج شناسایی کرده بودند که درمانی نداشت. چالش بعدی سالیوان و همکارانش تبدیل این اختراع به یک روش کاربردی برای درمان میلیون‌ها فرد مبتلا به آپنه‌ی خواب در سرتاسر جهان بود.

مسئله‌ی دیگر که هنوز هم متخصصان در جدال با آن هستند، نبود آگاهی کافی در رابطه با این بیماری در میان افراد جامعه است. در آن زمان، شناسایی تمام بیماران مبتلا به این بیماری و اطلاع دادن به آن‌ها که می‌توان به کمک سی‌پپ درمانی کیفیت زندگی را تا حد چشمگیری بهبود بخشید، اصلا کار آسانی نبود. از این رو، پس از چاپ نتایج در لنست، سالیوان این اختراع را به نام خود ثبت کرد و اقدام به یافتن شریک مناسب برای شروع یک تجارت با این اختراع بزرگ کرد.

  • سال 1986 معادل 1365 هجری شمسی

سالیوان برای همکاری به کریس لینچ مراجعه کرد که مدیرعامل مرکز تحقیقات پزشکی بکستر (Baxter) و معاون هیئت مدیره در بخش تحقیق قسمت درمانی بکستر بود. نتیجه‌ی این ملاقات شراکت با دکتر پیتر فرل همکار کریس لینچ در این مرکز شد.

  • سال 1987 معادل 1366 هجری شمسی

در این زمان پیتر فرل به نمایندگی از بکستر در تکنولوژی سالیوان سرمایه‌گذاری کرد تا نمونه‌های دستگاه سی‌پپ ارتقا یافته و آزمایش‌های بالینی روی بیماران مبتلا به آپنه‌ی خواب شدید آغاز شود.

بای پپ رسمد

  • سال 1989 معادل 1368 هجری شمسی

با کناره‌گیری بکستر از ورود به بازار آپنه‌ی خواب، فرل سهم سالیوان را از این مرکز خریداری کرد و خود سرمایه‌گذار آن برای تولید انبوه دستگاه سی‌پپ شد.

  • پس از سال 1989‌

از آن زمان شرکت ResMed به تولید انبوه ماسک‌های سی‌پپ، دستگاه سی‌پپ و ونتیلاتورهایی می‌پردازد که علاوه بر آرام بودن، کیفیتی شگفت‌انگیز دارند و کار با آن‌ها بسیار آسان است.

  • شرکت ResMed در زمان حال

این شرکت با تولید تجهیزات کمک‌تنفسی کمک می‌کند کیفیت زندگی افراد بهبود یافته و هدف آن درمان مشکلاتی از قبیل آپنه‌ی خواب، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)‌های مزمن تنفسی است. شرکت رزمد ادعا دارد هدف این شرکت تغییر 250 میلیون زندگی تا سال 2025 است.

سی پپ رسمد

در طول 30 سال گذشته این شرکت رشد چشمگیری داشته است. یکی از مهم‌ترین اقدامات ResMed افزایش آگاهی مردم در رابطه با خطرات عدم درمان بیماری انسدادی خواب است. امروزه این شرکت با بیش از 8 هزار کارمند و حضور در بیش از 140 کشور، محصولاتی جدید با نوآوری و کیفیت بالا از جمله سی پپ رسمد ، بای پپ رسمد و دستگاه اکسیژن ساز را تولید کرده است. که از روش‌های پیشگام در درمان انواع بیماری ریوی و مشکلات تنفسی محسوب می‌شوند. این محصولات کیفیت زندگی میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان را بهبود داده. و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های درمان،  عوارض جانبی بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند. بنیان‌گذار شرکت ResMed، پیتر فرل است که در حال حاضر رییس هیئت مدیره‌ی این شرکت است. و پسر وی مایکل (میک) فرل با بیش از 15 سال سابقه‌ی کار کردن در این شرکت در سمت مدیرعامل قرار دارد.

لوگوی ResMed

لوگوی این شرکت یک منحنی از نبض است که از رنگ آبی به سمت رنگ قرمز پیشروی می‌کند. این لوگو نماد یک تنفس سالم و بی‌نقص است که در واقع هدف محصولات این شرکت برای تمام بیماران تنفسی و آپنه‌ی خواب محسوب می‌شود. در واقع این لوگو نماد اکسیژناسیون خون ما پس از هر دم و بازدم و ضربان قلب است و دلیل وجود ResMed را بیان می‌کند: ” برای این که هر نفس را به فرصتی برای تغییر مثبت تبدیل کنیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0