اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

ماشین بیهوشی دراگر

ماشین بیهوشی از جمله تجهیزات پزشکی حیاتی است که در فرآیند عمل جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد کلی و اصلی این دستگاه انتقال داروهای بیهوشی به دستگاه تنفسی بیمار و حفظ حالت بیهوشی تا پایان عمل جراحی است. همچنین از ماشین بیهوشی برای برگرداندن هوشیاری بیمار نیز استفاده می‌کنند.

برند دراگر (Drager)

تجهیزات پزشکی Drager یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید و عرضه تجهیزات پزشکی است. این شرکت آلمانی در سال 1889 تأسیس شد و به طور گسترده در صنعت بهداشت و درمان فعالیت دارد و تجهیزات متنوعی را در زمینه های مختلف ارائه می‌کند.

در زمینه تجهیزات پزشکی، Drager به عنوان یک تولید کننده و تامین کننده محصولاتی نظیر دستگاه های تنفسی، مانیتورهای پیشرفته، تجهیزات انعقادی، دستگاه‌های آنستزی و دیگر تجهیزات مربوط به محیط بیمارستان فعالیت می‌کند.

به عنوان مثال، Drager محصولاتی مانند دستگاه‌های تنفسی ICU را تولید می‌کند که بیماران را در وضعیت‌های بحرانی تنفسی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه‌ قابلیت مانند تهویه مکانیکی، نظارت بر فشار خون و … دارد. این برند در زمینه طراحی و تولید ماشین بیهوشی نیز فعالیت تخصصی دارد.

از این برند چندین محصول ماشین بیهوشی با عملکرد و آپشن‌های مختلف روانه بازار تجهیزات پزشکی شده که در ادامه به هر یک و برخی از ویژگی‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کارکرد ماشین بیهوشی چیست؟

کارکرد کلی ماشین بیهوشی هوش بری و حفظ حالت بیهوشی تا پایان فرآیند درمانی جراحی است. اما از ماشین بیهوشی برای انجام عملیات‌های دیگر مانند جراحی با نیمه بیهوشی، برگرداندن هوشیاری و همچنین ونتیلاسیون بیمار نیز می‌توان استفاده کرد. همچنین با توجه به آپشن‌ها و تکنولوژی که در ماشین بیهوشی بکار می‌رود، می‌تواند مانیتورینگ داده‌ها، نظارت بر فشارخون و سایر پارامترهای حیاتی و … را انجام دهد.

مزیتهای استفاده از ماشین بیهوشی دراگر

  • بیهوشی کامل بیمار تا پایان فرآیند جراحی
  • کاهش و کنترل درد در طول جراحی و پس از آن
  • کنترل وضعیت بیهوشی
  • تزریق داروهای بیهوشی در دوزهای کنترل شده
  • مانیتورینگ پارامترهای حیاتی بیمار
  • اندازه‌گیری پارامترهای حیاتی مانند فشار خون، ضربان قلب و تنفس
  • تامین اکسیژن مورد نیاز بیمار و کمک به ریه برای انقباض و حفظ دم و بازدم

انواع ماشین بیهوشی دراگر

دراگر به‌عنوان یکی از پیشروهای صنعت طراحی و تولید تجهیزات پزشکی، در حوزه تولید ماشین بیهوشی نیز از اولین‌ها شناخته می‌شود. این برندهای محصولات متنوعی با تکنولوژی‌های بروز در قالب ماشین بیهوشی تولید کرده و در بازار تجهیزات پزشکی بیشتر کشورها فعالیت دارد.

در ادامه به برخی از بهترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌های بیهوشی تولید برند اشاره می‌کنیم:

ماشین بیهوشی Primus

ماشین بیهوشی Primus جهت استفاده در بخش‌های مختلف بیهوشی و مراقبت‌های ویژه طراحی شده است. از ویژگی‌های آن می‌توان به کنترل دقیق جریان گاز، نمایشگر رنگی لمسی، قابلیت تنظیم مجدد سریع و آسان و کیفیت صدای کمتر اشاره کرد.

ماشین بیهوشی Primus قابل استفاده در اتاق جراحی است. این ماشین بیهوشی قابلیت استفاده برای بزرگسالان، نوزادان و اطفال را دارد و در واقع یک ایستگاه بیهوشی یکپارچه برای تمام گروه‌های سنی شناخته می‌شود.

از جمله ویژگی‌های این ماشین بیهوشی تولید برند دراگر می‌توان به قابلیت تفکیک گاز، تهویه دستی دقیق، قابلیت تنظیم و عملکرد در جریان کم و فناوری هواکش E-Vent plus با کنترل الکترونیکی اشاره کرد. در ضمن این ماشین بیهوشی مجهز به گرم کننده گاز تنفسی است.

ماشین بیهوشی Primus از حالت‌های تهویه مختلف همچون PC Synchronized + PS، PS، MAN/Spoon و VC پشتیبانی می‌کند. همچنین این ماشین بیهوشی قادر به پشتیبانی از حالت‌های جریان خودکار کنترل صدا و پشتیبانی فشار است. این ماشین بیهوشی محصول برند دراگر مجهز به نمایشگر 12.2 اینچی رنگی است و 2 بخارساز نیز دارد.

ماشین بیهوشی Primus در سه نسخه متفاوت طراحی می‌شود و قابلیت کاربری در سه حالت دیواری، سقفی و چرخ دستی را دارد. این ماشین بیهوشی مجهز به تهویه اضطراری در صورت قطع کامل گاز است و از تکنولوژی راه اندازی اضطراری نیز بهره میبرد. خوب است بدانید که این ماشین بیهوشی برای استفاده در شرایطی جریان برق قطع می‌شود هم مناسب است و ظرفیت کار 90 دقیقه با استفاده از باتری دارد.

ماشین بیهوشی Fabius CE

ماشین بیهوشیFabius CE  مجهز به ورودی‌های O2، N2O و AIR است. این ماشین بیهوشی مجهز به صفحه نمایش رنگی مخصوص شرکت دراگر است و قابلیت کارکرد با برق 230 ولت را دارد. صفحه نمایش این ماشین بیهوشی قادر به مانیتورینگ پارامترهای حیاتی و وضعیت گازهای بیهوشی است.

این ماشین بیهوشی یکی از سبک‌ترین محصولات تولید برند دراگر است و کمتر از 100 کیلوگرم وزن دارد. Fabius CE قادر به عملکرد با باتری نیز هست و می‌تواند پس از قطع جریان برق تا 1.5 ساعت عملکرد دستگاه را تضمین کند. فرکانس تنفسی این ماشین بیهوشی 6 تا 37 لیتر در دقیقه است.

ماشین بیهوشی Fabius Tiro

ماشین بیهوشی Fabius برای عملکرد ساده و قابلیت استفاده آسان به یکی از محصولات القای بیهوشی کاربرد تبدیل شده است. این ماشین بیهوشی دارای ویژگی‌هایی همچون نمایشگر رنگی لمسی، دسترسی آسان به نقاط کلیدی، تنظیم آسان تنفس مصنوعی و قابلیت تنظیم خودکار ترکیب گاز است.

ماشین بیهوشی Fabius Tiro قابل استفاده برای ایجاد بیهوشی و همزمان حفظ تنفس بیمار بعنوان ونتیلاتور است. این ماشین بیهوشی قابل تنظیم برای بیهوشی اطفال و بزرگسالان است. از مزیت‌های این ماشین بیهوشی می‌توان به سیستم هشدار هوشمند اشاره کرد که ریسک بروز خطر را به حداقل میرساند.

این ماشین بیهوشی از نوع جریان پیوسته است و قابلیت مانیتورینگ پارامترهای حیاتی را هم دارد. قابلیت تنظیم و سفارشی کردن گزینه‌ها دیگر آپشن این ماشین بیهوشی تولید برند دراگر است. همچنین قادر به تنظیم خروجی و ترکیب گازهای تنفسی است. این محصول برند دراگر از معدود ماشین‌های بیهوشی است که به باتری داخلی تجهیز شده.

در صورت قطع برق می‌توانید تا 120 دقیقه از این ماشین بیهوشی استفاده کنید. این ماشین بیهوشی قابلیت اعمال بیهوشی و اکسیژن رسانی در حالت PSV, VCV, IPPV, PS, PCV و SIMV را دارد. این ماشین بیهوشی محصول دراگر از سیستم ایمنی Auto neg positive pressurrelief valve بهره میبرد.

فیلتر قابل تعویض، درایور 3 کشو و قابلیت نصب آمبوبگ از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگر این محصول ماشین بیهوشی هستند.

ماشین بیهوشی Narkomed GS

ماشین بیهوشی Narkomed GS محصول برند دراگر با قابلیت استفاده برای جراحی بزرگسالان، اطفال، نوزادان و دام‌های کوچک است. این ماشین بیهوشی قابلیت اندازه‌گیری پارامترهای تنفسی از قبیل غلظت اکسیژن و فشار تنفس، فلو، حجم تنفس، فشار اکسیژن رسانی و وضعیت باتری را دارد.

این ماشین بیهوشی دارای 2 ورودی گاز O2 و N2O است. این ماشین بیهوشی از سیستم Blender برای ترکیب گازها استفاده می‌کند. همچنین قادر به استفاده از دو نوع سیستم گاز ورودی سانترال و گاز ورودی کپسول است.

ماشین بیهوشی Narkomed GS مجهز به باتری داخلی با قابلیت شارژ مجدد است. در صورت قطع جریان برق این ماشین بیهوشی تا 20 دقیقه قادر به عملکرد است و جریان بیهوشی و مانیتورینگ داده‌ها را حفظ می‌کند.

ماشین بیهوشی Sulla 808

این ماشین بیهوشی از جمله تولیدات سبک وزن و قابل حمل برند دراگر بشمار می‌رود. این ماشین بیهوشی قابل استفاده برای جراحی اطفال، بزرگسالان، نوزادان و حیوانات خانگی است. ماشین بیهوشی Sulla 808 از سیستم Blender برای ترکیب گازها استفاده می‌کند و دو ورودی گاز O2 و N2O دارد.

این ماشین بیهوشی از چند حالت تنفسی Spont، PSV و PCV پشتیبانی می‌کند. ماشین بیهوشی Sulla 808 از نوع جریان پیوسته است و قابلیت تنظیم پن.ماتیک پارامترهای تنفسی و بیهوشی را دارد. همچنین این ماشین بیهوشی قابلیت استفاده از دو نوع سیستم گاز ورودی سانترال و گاز ورودی کپسول دارد.

ماشین بیهوشی Narkomed 2B

ماشین بیهوشی Narkomed 2B از جمله محصولات قابل استفاده در اتاق جراحی و کلینیک دامپزشکی است. همچنین این ماشین بیهوشی از بخش اورژانس کاربرد دارد. از این ماشین بیهوشی می‌توان برای انجام جراحی‌های جنرال و تخصصی، جراحی‌های محدود و بیهوشی کودکان و بزرگسالان استفاده کرد.

این ماشین بیهوشی مجهز به ویپورایزر ایزوفلوران است و قابلیت تنظیم و نظارت بر پارامترهای حیاتی و تنفسی را دارد. همچنین این ماشین بیهوشی مجهز به سیستم ونتیلاتور بیهوشی دیافراگمی حجمی و فشاری است. Narkomed 2B مجهز به ورودی گاز اکسیژن و N2O است و از سیستم BLENDER جهت ترکیب گازها استفاده می‌کند.

این ماشین بیهوشی تولید برند دراگر قابلیت عملکرد در حالت‌های Bipap، VCV، PCV، Spont، Simv، PSV، CPAP و Assys Control را دارد. این ماشین بیهوشی قابلیت همگام شدن با عملکرد مانیتور بیمار را دارد و قابل ارتقا است.

از ماشین بیهوشی دراگر مدل Narkomed برای اندازه‌گیری پارامترهای حیاتی همچون اکسیژن خون، ضربان قلب و فشار خون نیز می‌توان استفاده کرد. همچنین این دستگاه بیهوشی قادر به تهیه نوار ECG است.

نکات مهم درمورد خرید ماشین بیهوشی دراگر

تفاوت ندارد قصد خرید محصول ماشین بیهوشی از برند دراگر را دارید و یا برند دیگر. در صورت هنگام انتخاب و خرید ماشین بیهوشی ضروریست به موارد زیر توجه و دقت لازم را داشته باشید:

  • بررسی شرکت سازنده: مطمئن شوید که شرکتی که ماشین بیهوشی را تولید می‌کند، یک شرکت با تجربه و شهرت خوب است. پژوهش درباره سابقه و عملکرد شرکت سازنده و همچنین نظرات دیگران درباره محصولات آنها می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب درستی انجام دهید.
  • ویژگی‌ها و عملکرد: بررسی کنید که ماشین بیهوشی دارای ویژگی‌های مورد نیاز شما است. مثلاً، قدرت بیهوشی، کنترل دقیق، اندازه صفحه نمایش و سیستم‌های ایمنی مهمی هستند. اطمینان حاصل کنید که محصول انتخابی با نیازهای شغلی شما سازگار است.
  • قیمت و بودجه: قبل از خرید، بودجه‌ی خود را مشخص کنید و به دنبال ماشین بیهوشی‌ بگردید که در محدوده قیمتی شما قرار داشته باشد. همچنین، مطمئن شوید که علاوه بر قیمت، هزینه‌های دیگری مانند تعمیرات، نگهداری و لوازم جانبی را در نظر می‌گیرید.
  • پشتیبانی فنی: اطمینان حاصل کنید که شرکت سازنده ارائه‌دهنده‌ی خدمات پس از فروش مناسبی دارد. این شامل آموزش‌ها، به‌روزرسانی‌ها و پشتیبانی فنی در صورت بروز مشکلات است. همچنین، بررسی کنید که خدمات پس از فروش آن‌ها در منطقه شما قابل دسترسی است یا خیر.
  • تست و آزمایش: همواره قبل از خرید، ماشین بیهوشی را آزمایش کنید. در صورت امکان، به یک فروشگاه محلی مراجعه کنید و با ماشین بیهوشی انتخابی خود آزمایش‌های عملی انجام دهید. این به شما کمک می‌کند تا با عملکرد و کیفیت محصول آشنا شوید. همچنین در صورتی که به فروشگاه و مرکز خرید معتبر دسترسی ندارید توصیه می‌کنیم از خدمات فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی آنلاین معتبر استفاده کنید.

قیمت ماشین بیهوشی دراگر

با توجه به اینکه برند دراگر در زمینه طراحی و تولید ماشین بیهوشی فعالیت گسترده دارد، نمی‌توان قیمت مشخصی برای محصولات تعیین کرد. با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف قیمت چند محصول ماشین بیهوشی از این برند متغیر خواهد بود. توصیه می‌کنیم برای مقایسه قیمت‌ها و بررسی ویژگی‌های ماشین‌های بیهوشی تولید برند دراگر به وبسایت فروشگاه تجهیزات پزشکی آزطب مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0