اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

تنظیم دستگاه بای پپ

نحوه تنظیم و استفاده از دستگاه بای پپ

با توجه به اینکه محصول بای پپ یکی از تجهیزات پزشکی پرطرفدار و بسیار کاربردی بیمارستانی و خانگی بشمار می‌رود. توسط برندهای متعددی تولید می‌شود. بر این اساس نحوه تنظیم و استفاده از آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. شما باید قطعات دستگاه بای پپ مورد نظر یا خریداری شده را به خوبی بشناسید. و از نحوه استفاده و راه اندازی آن نیز آگاهی کامل داشته باشید. معمولاً نحوه تنظیم دستگاه بای پپ و راه اندازی دستگاه توسط درمانگر تنفسی انجام می‌گیرد. و اجزای اصلی همه دستگاه‌های بای پپ به شرح زیر است:

اجزای دستگاه بای پپ

– ماسک بای پپ

ماسک بای پپ با توجه به کارکرد و قابلیت‌های محصول می‌تواند متفاوت باشد. برای انجام عمل کمک تنفسی با استفاده از بای پپ معمولاً از ماسک‌های نازال، پیلو و کامل استفاده می‌کنند.

– موتور دستگاه

این قطعه وظیفه دمیدن هوا از محیط به داخل لوله را دارد.

-لوله خرطومی

این لوله به ماسک صورت یا نازال متصل شده و رابط بین ماسک و دستگاه بای پپ محسوب می‌شود. (لوله خرطومی و ماسک صورت می‌توانند قابلیت‌های متفاوتی همچون مرطوب کننده گرم نیز داشته باشند)

تنظیم دستگاه بای پپ

اگر دستگاه بای پپ خانگی تهیه می‌کنید، لازم است برای یادگیری نحوه نصب و استفاده آن با یک متخصص فروش تجهیزات پزشکی خانگی صحبت کنید. در آزطب کارشناسان فروشگاه می‌توانند درمورد انتخاب بهترین نوع دستگاه Bipap با توجه به بودجه و نیاز درمانی بیمار راهنماییتان کنند. متخصص فروش تجهیزات در زمینه چگونگی راه اندازی، زمان تمیز کردن ماسک‌ها، لوله‌ها و دیگر اجزای دستگاه به شما اطلاعات خوبی ارائه می‌کند.

توصیه ما این است که پیش از خرید دستگاه و ماسک چندین نوع آن را مورد بررسی قرار دهید. پس از خرید، هنگام نصب ماسک دقت کنید اگر بیمار احساس سفتی در صورت داشت. باید مجدداً ماسک را تنظیم و سپس نصب کنید. پیش از شروع درمان تنفسی با بای پپ دستگاه نیاز به کالیبره شدن دارد. این کار را به متخصص فروش تجهیزات پزشکی و ارائه دهنده خدمات پزشکی بسپارید. معمولاً وظیفه تنظیم دستگاه بای پپ را درمانگر تنفسی انجام می‌دهد.

 

دستگاه بای پپ ایرانی
دستگاه بای پپ ارزان

 

نحوه استفاده از دستگاه بای پپ

پس از تنظیم محصول لازم است هنگام استفاده و تنظیم دستگاه بای پپ . دستورالعمل‌های دیگری که درمورد نحوه آماده سازی و استفاده از دستگاه توسط درمانگر ارائه می‌شود را اجرا کنید. از دستگاه بای پپ با توجه به نیاز بیمار در اورژانس تنفسی بیمارستان یا در منزل . جهت مراقبت تنفسی از بیمار مبتلا به اختلالات تنفسی مزمن استفاده می‌کنیم. جهت استفاده از محصول دستورالعمل‌های ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی را دنبال کنید. در صورت تجویز پزشک ممکن است تنها در هنگام خواب نیاز به استفاده از بای پپ داشته باشید. و یا اینکه همیشه باید از آن استفاده کنید.

در استفاده نخست ممکن است بیمار کمی احساس ناراحتی داشته باشد. و این بیشتر مرتبط با پوشیدن ماسک و احساس جریان هوای مثبت است، که خیلی زود برطرف می‌شود. درصورتی که بیمار در استفاده نخست از دستگاه قادر به نفس کشیدن نباشد. لازم است بار دیگر محصول توسط ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی مورد بررسی قرار بگیرد. و تنظیمات فشار آن تغییر داده شود.

هنگام استفاده از بای پپ نباید چیزی بخورید یا بنوشید، چراکه این احتمال وجود دارد مایعات و غذا وارد ریه شوند.

دستگاه بای پپ صدای زیادی تولید نمی‌کند اما اگر صدای آن برای بیمار قابل تحمل نبود، لامز است از گوش گیر استفاده کنید. لازم است پیش از استفاده دستگاه حتماً هنگام راه اندازی و تنظیم توسط ارائه دهنده خدمات پزشکی صدای آن نیز تست شود و از صحت کارکرد دستگاه اطمینان حاصل کنید.

کاربرد دستگاه بای پپ

در صورتی که بیمار مبتلا به اختلالات تنفسی مزمن باشد. یا بصورت اورژانسی نیاز به دستگاه کمک تنفسی داشته باشد. پزشک توصیه به استفاده از بای پپ می‌کند. این محصول می‌تواند برای در شرایط متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد. و هوا را با فشار مثبت به ریه انتقال دهد. این دستگاه می‌تواند با ایجاد فشار مثبت پیوسته در هنگام دم انسداد ریوی را برطرف کند. و تنفس بیمار را بهبود ببخشد.

بای پپ محصول کمک تنفسی دو سطحی است و برخلاف دستگاه سی پپ در بازدم نیز به بیمار کمک می‌کند. این محصول قابلیت تطبیق با وضعیت دم و بازدم بیمار را دارد. بنابراین حین بازدم با توجه به شرایط تنفسی بیمار فشار هوا را کاهش می‌دهد. این عملکرد بای پپ از تنش‌های تنفسی میکاهد. در نتیجه بیمار حین بازدم نیز آرامش خواهد داشت و احساس راحتی می‌کند.

این محصول در موارد درمانی مختلفی از جمله موارد اورژانسی و بستری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این محصول می‌توان در منزل و بیمارستان برای ثبات وضعیت تنفسی بیمار. برطرف کردن تنش حاصل از حملات تنفسی مثل آسم و یا برطرف کردن ضعف تنفسی پس از جراحی استفاده نمود.

اثرات درمانی دستگاه بای پپ
  • درمان آپنه انسدادی خواب
  • کاهش تنش‌های تنفسی ناشی از آسم
  • برطرف کردن ضعف تنفسی پس از جراحی
  • کاهش عوارض و علائم ناشی از سندرم هیپوونتیلاسیون چاقی
  • برطرف کردن انسداد ریوی
  • جلوگیری از شدت گرفتن رشد پنومونی در ریه
  • کاهش تنش عصبی و افزایش آرامش بیمار
عوارض استفاده از دستگاه بای پپ

دستگاه بای پپ یکی از بی‌خطرترین تجهیزات پزشکی بشمار می‌رود. اما با وجود این گاهی عوارضی خفیف ناشی از استفاده این محصول گزارش می‌شود. احساس درد در سینوس، احساس سوزش در چشم‌ها، ایجاد خشکی در دهان، نفخ معده. قرمزی پوست ناشی از ماسک و کاهش فشار هوا به دلیل نشتی ماسک از جمله شایع‌ترین عوارض استفاده از دستگاه بای پپ بشمار می‌رود.

بهترین برند بای پپ

بای پپ رسمد

رسمد آمریکا یکی از بهترین و پرطرفدارترین برندهای تولید کننده دستگاه بای پپ بشمار می‌رود. از این برند انواع متفاوتی از بای پپ‌ خانگی و بیمارستانی تاکنون در بازار تجهیزات پزشکی عرضه شده. که از میانشان می‌توان به مدل aircurve 10 s اشاره نمود. این محصول یک بای پپ پرتابل است و حتی در سفر هم می‌توانید آن را به همراه داشته باشید. فشار هوای حاصل از آن بسیار ملایم و سبک است. و در بهبود آپنه خواب و سایر اختلالات تنفسی موثر است.

بای پپ دویل بیس

اگر قصد خرید یک بای پپ هوشمند با حداکثر اثربخشی در درمان را دارید. پیشنهاد آزطب به شما بای پپ دویل بیس آمریکاست. این محصول حتی با فشار بالای هوا نیز راحتی خواب و تنفس آرام را برای بیمار بدنبال دارد. دامنه فشار این محصول 3 تا 25 سانتیمتر و دلتا تا 22 سانتیمتر o2H است. دارای نمایشگر LCD است . و از قابلیت تنظیم و عملکرد خودکار نیز برخوردار است. ضمناً این بای پپ مجهز به مرطوب کننده گرم نیز هست.

بای پپ BREAS

اگر قصد خرید بای پپ ژداشته باشید توصیه می‌کنیم از برند Breas خرید انجام دهید. این برند سوئدی بصورت تخصصی در زمینه تولید دستگاه‌های کمک تنفسی فعالیت می‌کند. از این برند بای پپ BREAS Vivo 30 را توصیه می‌کنیم که دارای تکنولوژی ESYNCE است. و می‌تواند کارکرد خود را با تنفس بیمار تطبیق دهد.

بای پپ لون اشتاین Lowenstien Medical

لون اشتاین از جمله برندهای معروف آلمانی است که تجهیزات پزشکی‌اش بسیار شهرت دارد. این برند چندین مدل دستگاه بای پپ خانگی و بیمارستانی تولید و عرضه می‌کند. از جمله محصولات فوق‌العاده باکیفیت این برند می‌توان به Loweinstein Prisma 25 ST اشاره کرد. این محصول قابلیت تنظیم حجم خروجی، فرکانس پشتیبانی خودکار و EPAP دارد و ضمناً دارای صفحه نمایشگر لمسی است.

بای پپ آلمانی
دستگاه بای پپ لون اشتاین

 

بای پپ ZTS

امروز به دلیل افزایش قیمت تجهیزات پزشکی خرید محصولات خارجی چندان راحت نیست. اما آزطب برای پاسخگویی به نیاز مشتریان محصولات باکیفیت برندهای ایرانی را نیز عرضه می‌کند. برند ZTS یکی از بهترین برندهای ایرانی است که شما می‌توانید از آن بای پپ تهیه کنید. از جمله محصولات پرفروش این برند BIPAP PLUS ZTS-ST 528 A است.

این بای پپ ایرانی دارای مرطوب کننده است. از مدهای تنفسی سی پپ، اتو سی پپ، بای پپ و بای پپ اس تی پشتیبانی می‌کند. این بای پپ فوق‌العاده سبک است و شما می‌توانید براحتی حمل و جابجایی آن را انجام دهید. کاملاً بی صداست و می‌توانید آن را در کنار تخت بیمار قرار دهید.

برای اطلاع بیشتر از محصولات بای پپ ایرانی و خارجی که توسط آزطب عرضه می‌شود، می‌توانید به وبسایت فروشگاه آزطب مراجعه کنید.

7نظر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0