اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

دستگاه بای پپ
دستگاه کمک تنفسی بای پپ

احتمالاً اگر شما الان در حال جستجو برای خرید دستگاه بای پپ هستید، خودتان یا یکی از اعضای خانواده‌تان درگیر به آپنه خواب هستید. منظور از آپنه ، توقف ناگهانی و کوتاه مدتِ تنفس در خواب است. زمانیکه این حالت رخ می‌دهد برای لحظاتی اکسیژن رسانی به ریه کاملاً متوقف می‌شود. این مورد یکی از شایع‌ترین دلایل خر و پف است. یکی از روش‌های علمی و ثابت شده برای کنترل آپنه خواب ، استفاده از دستگاه بای پپ است. دستگاه بای پپ با ایجاد فشار مثبت، افزایش و کاهشی که قابلیت تنظیم و سازگاری با روند تنفسی بیمار را دارد، می‌تواند این توقف تنفسی را برطرف کند و خطراتی که جان فرد را تهدید می‌کند را برطرف سازد. البته برطرف کردن اختلال آپنه تنها یکی از کاربردهای دستگاه کمک تنفسی بای پپ است. این محصول برای برطرف کردن علائم مزمن انسداد ریوی، آسم و بیماری عصبی عضلانی نیز موثر واقع می‌شود. می‌توانید انواع بای پپ را با بهترین کیفیت و ضمانت اصالت کالا به همراه گارانتی از آزطب خریداری کنید.

دستگاه بای لول (Bi level)

دستگاه بای لول (Bi level) نوعی دستگاه بای پپ کمک تنفسی محسوب می‌شود. بای پپ بی لول به نوعی یک دستگاه CPAP بشمار می‌رود. این دستگاه برخلاف سی پپ ثابت نیست و با دو فشار بالا و پایین فعالیت دارد. فشار بالا و مثبت برای دم (IPAP) و فشار پایین و کمتر برای باز دم (ٍEPAP) است. زمانی که بیمار قادر به تنفس در حالت نرمال نباشد. و نیاز به دستگاه کمک تنفسی داشته باشد پزشک متخصص استفاده از دستگاه بای لول (Bi level) را توصیه خواهد کرد.

طریقه بستن ماسک بای پپ

برای اینکه ماسک بای پپ را روی صورت بیمار قرار دهید و یا اینکه خودتان از آن استفاده کنید، ابتدا ماسک روی صورت بگذارید. و اگر نازال است ماسک را داخل بینی جای دهید. دستگاه بای پپ از پیش روشن شده ، خودبخود اکسیژن را پس از عبور از دستگاه مرطوب کننده از طریق شلنگ مستقیماً به ریه بیمار انتقال می‌دهد.

بای پپ BIPAP
بای پپ

بهترین مارک بای پپ

آزطب بهترین مارک بای پپ که می‌توانید خریداری کنید را در یک فهرست کامل به شما معرفی می‌کند. دقت کنید که خرید شما بستگی به تشخیص پزشک دارد، بنابراین باتوجه به توصیه‌ها پزشک و تعیین میزان نیاز بیمار به دستگاه کمک تنفسی شما می‌توانید از برندهای متفاوت مدل‌ مناسب خود را پیدا کرده و خریداری نمایید. بهترین مارک بای پپ که می‌توانید هم ‌اکنون از طریق این فروشگاه خریداری کنید :

برند دستگاه بای پپ لون اشتاین ، بای پپ رسمد ، بای پپ پلاس ، بای پپ سفام دریم استار ، بای پپ استلار و چند برند دیگر هستند.

انواع بای پپ

انواع دستگاه بای پپ با مودهای تنفسی متفاوت کار می‌کنند. ممکن است برخی از نمونه‌ها بین دو تا سه مود تنفسی داشته باشند. اما برخی از مجهزترین و جدیدترین آن‌ها تا 6 مود تنفسی را هم پشتیبانی کنند. اگر دستگاه بروز باشد مودهای آن به قرار زیر خواهد بود:

  • مود خودکار auto bipap
  • مود T
  • مود S
  • مود ST
  • مود hybrid bipap
  • مود ASV

در آزطب دستگاه‌های بای پپ از چند برند متفاوت هستند. و هر یک به لحاظ کارکرد و کیفیت تضمین می‌شوند:

دستگاه بای پپ
بای پپ سفام دریم استار

بای پپ فرانسوی

  • بای پپ سفام دریم استار مدل ST

بای پپ فرانسوی سفام دریم استار مدل ST از دو مد بای پپ و سی پپ پشتیبانی می‌کند. این محصول یکی از کم‌وزن‌ترین بای پپ‌های موجود در بازار است. مجهز به مرطوب کننده و کنترل کننده میزان رطوبت است و کالیبراسیون آن نیز اتوماتیک است.

بای پپ چینی

بای پپ‌های چینی با دوام‌ترین محصولات کمک تنفسی را در بر می‌گیرند. از میان برندهای معروفی چینی که تولید دستگاه بای پپ انجام می‌دهند می‌توان به میکومی اشاره کرد.

  • دستگاه بای پپ میکومی ST‎‎

این دستگاه دارای مرطوب کننده 5 سطحی پیشرفته است. از 6 مد تنفسی پشتیبانی می‌کند و از این نظر محصول همه کاره کمک تنفسی بشمار می‌رود. این دستگاه بای پپ چینی دارای کارت حافظه است. و می‌تواند سوابقی که از تنفس بیمار دریافت کرده را ذخیره کند. قابل حمل است و بیمار حتی در مسافرت نیز می‌تواند دستگاه را همراه خود داشته باشد.

بای پپ آمریکایی

بای پپ آمریکایی از جمله محصولات پرفروش آزطب بشمار می‌روند. بطور کلی دستگاه بای پپ‌ تولید برندهای آمریکایی از کیفیت و عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند. و از این نظر جزو کالاهای محبوب و معروف بازار تجهیزات پزشکی بشمار می‌روند. در آزطب چند نمونه بای پپ آمریکایی  از چند برند معروف قابل سفارش است که از میانشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه بای پپ رسمد
بای پپ رسمد lumis

 

  • دستگاه بای پپ LUMIS 150-VPAP ST

این محصول ساخت برند معرووف رسمد است. این بای پپ رسمد از پنج مد تنفسی پشتیبانی می‌کند. و یکی از کامل‌ترین دستگاه‌های کمک تنفسی بشمار می‌رود. قابلیت یادگیری حالت تنفسی بیمار دارد . و می‌تواند کارکرد خود را با روند تنفس بیمار تطبیق دهد. یکی از کم صداترین دستگاه‌های بای پپ خارجی با تولید صدای کمتر از 25 دسی بل محسوب می‌شود.

بای پپ آلمانی

  • دستگاه بای پپ لون اشتاین

اگر بخواهید یک دستگاه بای پپ آلمانی با کیفیت خریداری کنید مسلماً بای پپ آلمانی لون اشتاین را توصیه می‌کنیم. یکی از باکیفیت‌ترین و بادوام‌ترین تجهیزات پزشکی را این برند تولید می‌کند. و تمام محصولاتش از جمله دستگاه بای پپ از یک رده کیفیت برخوردار هستند. بای پپ لون اشتاین از 6 مد تنفسی پشتیبانی می‌کند. بسیار کم صداست، وزن آن کمتر از 2 کیلوگرم است.

ماسک بای پپ

ماسک بای پپ محصولی است که در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از آن برای دستگاه‌های کمک تنفسی مانند بای پپ و سی پپ استفاده کنید. البته با تجویز پزشک. این محصول در بیمارستان، منزل و حتی بیمارستان‌های صحرایی می‌تواند در موارد درمانی متفاوت تسهیل کننده عمل تنفسی بیمار باشد. دستگاه بای پپ به کمک ماسک بای پپ علاوه‌بر اینکه اختلال آپنه را برطرف می‌کند، سبب بهبود کیفیت خواب بیمار می‌شود. طول عمر فرد را افزایش می‌دهد. و از طرفی بسیاری از بیماران دیگر نیاز به مراجعه و بستری در بیمارستان را نخواهند داشت.

بای پپ خانگی

دستگاه بای پپ خانگی محصول کمک تنفسی است که با تجویز پزشک برای تسهیل تنفس بیمار بستری در منزل تهیه می‌شود. این دستگاه برای برطرف کردن اختلالات تنفسی ناشی از آسم، کرونا، ذات‌الریه و آپنه خواب کاربرد دارد. این دستگاه با اعمال فشارهای متفاوت در دم و بازدم تنفس کردن را برای بیمار تسهیل می‌کند. بیمارانی که مبتلا به بیماری‌های ریوی هستند. از انسداد ریه رنج میبرند، دچار آپنه خواب هستند. و یا از بیماری‌های عصبی عضلانی رنج میبرند می‌توانند با استفاده از این دستگاه حین استراحت و یا در دوره نقاهت خیلی سریعتر به بهبود دست پیدا کنند.

قیمت دستگاه بای پپ

در آزطب با توجه به تنوع بالای محصول قیمت دستگاه بای پپ متفاوت خواهد بود. تغییر قیمت محصول انتخابی شما با توجه به ویژگی‌ها، کارکرد، کیفیت و نوسانات بذار صورت خواهد گرفت. با وجود این آزطب با گردآوری چندین محصول ایرانی و خارجی به خوبی می‌تواند به نیاز شما با هر بودجه‌ای پاسخ دهد.

بای پپ ایرانی

خوب است بدانید که ما علاوه‌بر دستگاه‌های بای پپ خارجی، بای پپ ایرانی نیز داریم. بنابراین افرادی که نیاز مبرم به استفاده از دستگاه بای پپ دارند حتماً نیاز نیست به سراغ برندهای خارجی و گرانقیمت بروند. بای پپ ایرانی این فرصت را ایجاد می‌کند که خریدار ایرانی محصولی داخلی با کیفیت مشابه محصول خارجی خریداری کند. ولی با قیمت بسیار مناسب‌تر.

 

بای پپ ایرانی

نحوه تنظیم بای پپ

با توجه به نوع دستگاه نحوه تنظیم Bi pap متفاوت خواهد بود. اما به صورت کلی در همه مدل‌های دستگاه بای پپ این روند کلی را جهت تنظیم و راه اندازی دستگاه طی خواهید کرد.

  • تنظیم Spontaneous: با استفاده از این دستور تنفس را تنظیم می‌کنید و فشار دم و بازدم تعیین خواهد شد.
  • Timed: اگر این حالت را انتخاب کنید، دستگاه پس از روشن شدن تنفس را به صورت اتوماتیک‌وار تنظیم می‌کند.
  • Spontaneous/Timed: در این دستور شما می‌توانید یکی از دو حالت را انتخاب کنید یا هر دو را. اگر هر دو حالت انتخاب شود هم فرد می‌تواند تنفس انجام دهد و هم دستگاه می‌تواند بصورت خودکار عمل کند. به این معناست که اگر بیمار نتواند در مدت زمان مشخص خودش تنفس را انجام دهد، دستگاه انجام عمل دم را برعهده گرفته و ریتم تنفسی را در حالت نرمال حفظ می‌کند.
  • Auto-Bipap: در صورتی که نیاز باشد حالت تنفسی تغییر کند این عملکرد در دستگاه کاربردی خواهد بود.
  • ASV: این حالت به شما فرصت تنظیم سرعت انقباض و انبساط ریه و حجم هوا را می‌دهد.
  • VAPS: این حالت خود به دو دسته مکانیزم هوشمند و فشار حجمی میانگین طبقه بندی می‌شود. بطور کلی حجم فعلی تنفس مداوم بیمار را ارزیابی کرده و فشار متناسب با آن را برآورد می‌کند.

1نظر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0