اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

اکسیژن ساز زنیت مد

اکسیژن ساز زنیت مد

در صورتیکه عارضه تنفسی سبب اُفت اکسیژن‌خون شود و یا بیمار بطور معمول قادر به دریافت 21% اکسیژن موجود در هوا نباشد. لازم است از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کند. دستگاه‌های اکسیژن ساز زنیت مد از جمله نمونه‌های باکیفیت و با عملکرد استاندارد اکسیژن ساز هستند. با استفاده از اکسیژن سازهای پرتابل و خانگی زنیت مد می‌توان اکسیژن مورد نیاز بیماران ریوی و قلبی را تامین کرد. اکسیژن ساز zenithmed از جمله تجهیزات پزشکی پرفروش این برند معروف بشمار می‌رود. این دستگاه جهت تغلیظ اکسیژن موجود در هوا و انتقال مستقیم آن به ریه بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های اکسیژن ساز زنیت مد قادر به جمع آوری هوا موجود در محیط بستری، فیلتر و حذف گازهای غیر تنفسی و انتقال اکسیژن با خلوص بالای 93 درصد به ریه بیمار است.

درباره شرکت زنیت مد

زنیت مد یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های تولید تجهیزات پزشکی بیمارستانی و خانگی است. دفتر مرکزی این شرکت تجهیزات پزشکی در سوییس تاسیس شده. و در حال حاضر محصولات آن به سراسر دنیا عرضه می‌شود. اکسیژن ساز از جمله محصولات این برند به‌شمار می‌رود. زنیت مد در زمینه تولید اکسیژن سازهای خانگی و پرتابل فعالیت تخصصی ندارد. و تاکنون مدل‌های مختلفی از این محصول را به بازار تجهیزات پزشکی عرضه کرده است.

اکسیژن ساز 5 لیتری زنیت مد

انواع اکسیژن ساز زنیت مد

زنیت مد اکسیژن سازهای مختلفی با ظرفیت تولید اکسیژن مختلف تولید کرده که می‌توان از میانشان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • اکسیژن ساز خانگی 10 لیتری زنیت مد مدل Ksoc

اکسیژن ساز خانگی 10 لیتری زنیت مد مدل Ksoc محصول اکسیژن ساز ساخت چین تحت لیسانس سوئیس است. این اکسیژن ساز ظرفیت تولید 10 لیتر اکسیژن در هر دقیقه را دارد. این محصول دارای سیستم آلارم هوشمند است. وزن این دستگاه 29 کیلوگرم است و قدرت فشار خروجی آن 1.1 بار است. این دستگاه اکسیژن ساز از جمله کم صداترین محصولات زنیت مد بشمار می‌رود و قابلیت عملکرد 24 ساعته نیز دارد.

  • اکسیژن ساز خانگی 5 لیتری زنیت مد مدل KSOC-51

اکسیژن ساز خانگی 5 لیتری زنیت مد مدل KSOC-51 محصول تغلیظ کننده اکسیژن با قابلیت تولید اکسیژن تا 5 لیتر در هر دقیقه است. این دستگاه اکسیژن ساز مجهز به نبولایزر است و جهت دارو درمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه اکسیژن ساز 18 کیلوگرم وزن دارد و میزان صدای آن کمتر از 45 دسی بل است. این اکسیژن ساز قادر به تولید اکسیژن با خلوص بالای 93 درصد است. از ویژگی‌های این دستگاه اکسیژن ساز می‌توان به نشانگر خلوص اکسیژن، سنسور تشخیص افت و افزایش غلظت اکسیژن و سیستم آلارم هوشمند اشاره کرد.

  • اکسیژن ساز 3 لیتری زنیت مد مدل پرتابل

اکسیژن ساز 3 لیتری زنیت مد مدل پرتابل محصول تغلیظ کننده اکسیژن با ظرفیت تولید اکسیژن تا 3 لیتر در هر دقیقه است. این اکسیژن ساز 7 کیلوگر وزن دارد و مصرف برق آن 220 ولت است. این دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل است.

دستگاه اکسیژن ساز زنیت مد
مزیت‌های استفاده از دستگاه اکسیژن ساز زنیت مد
  • اکسیژن ساز نیاز به استفاده از نبولایزر را برطرف می‌کند، چراکه خود این آپشن را دارد.
  • استفاده از دستگاه اکسیژن ساز سبب بی‌نیازی از کپسول اکسیژن‌ می‌شود.
  • دستگاه‌های اکسیژن ساز برای اکسیژن‌تراپی مقطعی و طولانی مدت مناسب هستند.
  • عملکرد دستگاه اکسیژن ساز کاملاً بهداشتی است و چون به فیلتر تجهیز شده از انتقال آلودگی‌ها به ریه بیمار جلوگیری می‌کند.
  • عملکرد دستگاه اکسیژن ساز کاملاً ایمن است و خطراتی شبیه به خطر انفجار کپسول ندارد.
  • دستگاه اکسیژن ساز قادر به تولید اکسیژن مرطوب و خشک است.

کاربرد اکسیژن ساز زنیت مد

  • افزایش سطح هوشیاری
  • رفع سستی و ضعف بدنی
  • درمان سردرد‌های مزمن
  • بهبود اختلالات عضلانی و عصبی
  • کمک به تقویت و بازگشت قوای عضلانی
  • درمان عفونت ریه و کاهش عوارض ناشی از عفونت ریه
  • درمان اختلالات تنفسی افراد مبتلا به کوچکی ریه
  • بهبود جریان خون در زیر پوست، کُند کردن روند پیری پوست و کاهش چین و چروک پوستی
  • بهبود جریان خون در ورزشکاران و کمک به عضله‌سازی و ترمیم آسیب‌ها
  • تقویت حافظه
  • کنترل بیماری‌های قلبی
  • بهبود خون رسانی و کنترل فشار خون
  • جلوگیری از بروز و تشدید صدمات ناشی از افت اکسیژن در بدن
  • بهبود تنفس بیماران مبتلا به سرطان ریه
  • بهبود عملکرد ریه‌ها
  • اکسیژن‌ تراپی مادر و ارتقاء سلامت و رشد جنین
  • بهبود تنفس بیمار مبتلا به نارسایی ریه
  • بهبود عوارض تنفسی ناشی از آسم، کرونا، ذات الریه و برونشیت
  • افزایش متابولیسم بدن و کمک به کاهش وزن در افراد درگیر به چاقی
  • درمان آمبولی در غواصان
  • بهبود تنفس بیمار مبتلا به آپنه انسدادی خواب

 

اکسیژن ساز زنیت مد sys-5

طرز کار اکسیژن ساز زنیت مد

اکسیژن ساز تغلیظ کننده اکسیژن هوا است. اکسیژن ساز از جمله تجهیزات پزشکی حیاتی در مراکز ارائه خدمات درمانی به‌شمار می‌رود. اکسیژن ساز انواع پرتابل و خانگی دارد و جهت بهبود تنفس بیماران ریوی و قلبی مورد استفاده قرار می گیرد. خلوص اکسیژنی که این دستگاه تولید می‌کند معمولاً بالای 93 درصد است. دستگاه‌های اکسیژن ساز عملکرد پالسی و پیوسته دارند.

دستگاه اکسیژن ساز جهت درمان عارضه‌های تنفسی بیماران بستری در بیمارستان، منزل، خانه سالمندان و دیگر محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در بهبود و درمان بیماری‌های تنفسی همچون آپنه انسدادی خواب، کرونا، ذات‌الریه، برونشیت، آسم، ادم ریوی ناشی از نارسایی ریوی، فیبروز کیستیک و … موثر است.

کاربرد اکسیژن ساز چیست؟

تغلیظ کننده اکسیژن، جهت بهبود بخشیدن علائم و عوارض ریوی که بیماری‌های تنفسی، قلبی و سایر عارضه‌ها در دستگاه تنفسی افراد ایجاد می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های اکسیژن ساز برحسب تکنولوژی و آپشن‌هایی که دارند می‌توانند منجر به تسریع روند درمان عارضه و همچنن درمان عوارض و علائم شوند. دستگاه‌های اکسیژن ساز یا تغلیظ کننده اکسیژن برای درمان تنفسی پیوسته، طولانی، مقطعی و کوتاه مدت مناسب هستند.

استفاده از دستگاه اکسیژن ساز تنها جنبه درمانی ندارد. این دستگاه می‌تواند اثرات زیبایی و سلامتی مختلفی داشته باشد. به همین علت امروز از انواع دستگاه اکسیژن ساز در باشگاه‌های ورزشی، مطب پزشک، کارنجات، خانه سالمندان، منازل و کلینیک‌ها استفاده می‌شود. در صورتی که فرد قادر به دریافت 21% اکسیژن موجود در هوا نباشد، با دستگاه اکسیژن ساز تحت حمایت و درمان قرار می‌گیرد.

میزان تولید اکسیژن و خروجی آن برحسب نیاز بیمار، تشخیص و تجویز پزشک تنظیم می‌شود. دستگاه اکسیژن ساز قادر به تولید اکسیژن خالص 5 برابر بیشتر از آنچه که در هوا تنفس می‌کنیم، است. همچنین این دستگاه خود عملیات انتقال اکسیژن به ریه را برعهده گرفته و در بازدم با کاهش سطح فشار تنفس را برای بیمار تسهیل می‌کند.

انواع اکسیژن ساز

  • اکسیژن ساز خانگی یا ثابت (مبله)

اکسیژن ساز خانگی دستگاه تغلیظ کننده اکسیژن از نوع مبله است. این دستگاه بصورت ایستاده در محل مورد نظر کاربر قرار می‌گیرد. اکسیژن ساز خانگی تحت عناوین مختلفی همچون اکسیژن ساز مبله و ثابت نیز معرفی می‌شود. این دستگاه تغلیظ کننده اکسیژن جز خانه قابل استفاده در کلینیک، بیمارستان، کارخانجات و سالن‌های ورزشی است. اکسیژن ساز خانگی قابلیت حمل بصورت چمدانی دارد و جهت حمل راحت به چند چرخ تجهیز می‌شود. بیشتر اکسیژن سازهای ثابت بیشتر از 10 کیلوگرم وزن دارند، بنابراین این محصول برای استفاده و ساپورت بیمار تنفسی در خارج از خانه مناسب نیستند.

تغلیظ کننده‌های اکسیژن خانگی قادر به تولید اکسیژن در دو حالت درمانی پالسی (متقاطع) و مداوم (پیوسته) هستند. در مُد پالسی دستگاه اکسیژن ساز در فواصل زمانی تعیین شده و یا در صورت تشخیص دم و بازدم بیمار اکسیژن تولید می‌کند. در حالت جریان پیوسته دستگاه بدون وقفه و 24 ساعته قادر به تولید اکسیژن است.

معمولاً از از حالت Continuous یا پیوسته برای بهبود تنفس بیماری قلبی ریوی بستری در خانه استفاده می‌شود. اکسیژن ساز خانگی معمولاً وابسته به جریان برق مستقیم است. البته برخی از نمونه‌های آن قادر به عملکرد با باتری پشتیبان تا چند ساعت پس از قطع جریان برق نیز هستند. اکسیژن ساز خانگی آپشن‌ها و ویژگی‌هایی همچون نبولایزر، مانیتور نمایش گزینه‌ها و پارامترهای حیاتی، سنسور تشخیص افت غلظت اکسیژن و نشت اکسیژن دارد.

  • اکسیژن ساز پرتابل (بیمارستانی)

اکسیژن ساز پرتابل جمله پرکاربردترین تجهیزات پزشکی حوزه درمان و کنترل عارضه‌های ریوی قلبی به‌شمار می‌روند. دستگاه اکسیژن ساز پرتابل معمولاً در ابعاد کوچک و با وزن پایین تولید می‌شود، بنابراین حمل فوق‌العاده راحتی دارد. عمدتاً اکسیژن سازهای پرتابل در مراکز ارائه خدمات درمانی نظیر کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، مطب پزشک و درمانگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه‌های اکسیژن ساز پرتابل برای اکسیژن‌تراپی بیماران ریوی که باید خارج از منزل هم رفت و آمد داشته باشند، مناسب است. بیشتر دستگاه‌های اکسیژن ساز قابلیت بکارگیری در سالن‌های ورزشی، مراکز صنعتی، کارخانجات و خانه سالمندان را هم دارند. اغلب دستگاه‌های اکسیژن ساز پرتابل برقی هستند اما قابلیت پشتیبانی عملکرد با باتری نیز دارند. برخی از دستگاه‌های اکسیژن ساز پرتابل باتری خور هستند و قابلیت شارژ شدن با برق خودرو را نیز دارند. بنابراین دغدغه قطع جریان برق با این دستگاه اکسیژن‌تراپی برطرف می‌شود. اکسیژن ساز پرتابل قابلیت تولید اکسیژن خالص به‌ صورت پالسی دارد.

دستگاه‌های اکسیژن ساز پرتابل در مقایسه با نمونه‌های ثابت کالای پزشکی کم مصرفی بشمار می‌روند. دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستانی سنسور تشخیص دم و بازدم دارند و از این طریق می‌توانند در کاهش مصرف انرژی موثر باشند. سنسورهای تشخیص دم و بازدم سبب می‌شوند دستگاه حین دم اکسیژن تولید کند و حین بازدم جریان اکسیژن سازی را متوقف کند. بنابراین اکسیژن سازهای پرتابل قابلیت تطبیق دادن عملکرد خود با تنفس بیمار را دارند.

در اکسیژن ساز بیمارستانی کاربر تنظیم میزان خروجی اکسیژن را انجام می‌دهد. دستگاه اکسیژن ساز پرتابل اغلب دارای مانیتور است و نظارت بر پارامترهای حیاتی بیمار را تسهیل می‌کند.

2نظر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0