اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

بای پپ چیست

بای پپ چیست

دستگاه بای پپ از جمله تجهیزات پزشکی پرکاربرد در زمینه کنترل و درمان عارضه‌های تنفسی به‌شمار می‌رود. این دستگاه حمایت تنفسی در کنترل و بهبود تنفس بیماران درگیر به آپنه خواب. ادم ریوی، آسم، ذات الریه، برونشیت و سایر عارضه‌های درگیر کننده ریه موثر است. Bipap یا Bi-level Positive Airway Pressure، از جمله تجهیزات پزشکی موثر در درمان و کنترل عارضه‌ها و آسیب‌های تنفسی است. از دستگاه بای پپ جهت درمان برخی از مشکلات تنفسی استفاده می‌کنند. با استفاده از دستگاه Bipap، هوای فشرده‌تر و با دو فشار متفاوت به ریه بیمار منتقل می‌شود. در ادامه بیشتر خواهیم گفت دستگاه بای پپ چیست .

این دو فشار متفاوت که توسط دستگاه تولید می‌شود، یک فشار بالاتر برای تنفس و یک فشار پایین‌تر برای اکسیژن‌رسانی به ریه‌ها است. در حالی که در دستگاه CPAP فقط یک فشار ثابت برای تنفس مورد استفاده قرار میگیرد. دستگاه Bipap بیشتر برای درمان بیمارانی که دچار عارضه‌هایی همچون کمبود نفس. سردرد خفیف صبحگاهی، اختلالات خواب و انسداد راه‌های تنفسی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بای پپ رزمد lumis 150
خرید بای پپ رزمد lumis 150

کاربرد دستگاه بای پپ

اگر قصد استفاده از این دستگاه کمک تنفسی را دارید باید اطلاع داشته باشید دستگاه بای پپ چیست . دستگاه Bipap (بی‌پَپ) که به عنوان یک دستگاه تنفسی درمانی شناخته می‌شود. برای درمان بیماری‌هایی مانند نارسایی تنفسی، آپنه خواب و سایر بیماری‌هایی که با مشکلات تنفسی همراه هستند، استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای دستگاه Bipap می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان نارسایی تنفسی : دستگاه Bipap برای درمان نارسایی تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این حالت، دو فشار متفاوت جهت تسهیل تنفس بیمار تولید می‌شود.

آپنه خواب : درمان آپنه خواب با استفاده از دستگاه Bipap نیز انجام می‌شود. این دستگاه با اعمال فشار به راحتی بیمار را به نفس کشیدن و تنفس کردن تشویق می‌کند. همچنین می‌تواند در صورت قطع جریان تنفس مجدداً راه تنفسی را باز کرده. و خود برای تنفس راحت بیمار را حمایت کند.

بیماری‌های قلبی : دستگاه Bipap برای کاهش بار قلب استفاده می‌شود. با تسهیل تنفس بیمار، بار قلب و ضربان قلب بهبود می‌یابد.

بیماری‌های ریوی : عارضه‌های ریوی همچون برونشیت، آتلکتازی، فیبروز ریه و سایر بیماری‌های ریوی با استفاده از دستگاه Bipap قابل درمان و بهبود هستند. با استفاده از دستگاه بای پپ می‌توان عوارض تنفسی ناشی از این عارضه‌ها را بهبود بخشید. و سرعت درمان بیمار برای برگشتن به حالت نرمال را افزایش داد.

درمان تنگی نفس : یکی دیگر از کاربردهای دستگاه Bipap درمان تنگی نفس است. از این محصول می‌توان در مدل‌های پرتابل و ثابت جهت حمایت تنفسی از بیماران درگیر به تنگی نفس در منزل و مراکز ارائه خدمات درمانی استفاده کرد.

بیماری‌های عضلانی : برخی از عارضه‌های عضلانی همچون میوستنیا یا ام اس در دراز مدت با استفاده منظم از Bipap بهبود پیدا می‌کنند.

دستگاه بای پپ اس سپرای PSD
بای پپ اس سپرای PSD مدل B5

بای پپ پرتابل

جهت پشتیبانی از تنفس بیماران درگیر به مشکلات تنفسی همچون آپنه خواب، فشار ریه بالا، بیماری‌های مرتبط با عضلات تنفسی و دیگر عارضه‌های تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه BiPAP پرتابل کوچک و قابل حمل است .و حتی بیمار نیز می‌تواند آن را همراه خود حمل کند. معمولاً Bipap پرتابل قابلیت استفاده حین حرکت و در طول سفر را هم دارد. بیشتر این محصول مناسب کاربران بستری در منزل و افرادی است که نیاز به بستری در بیمارستان ندارند.

دستگاه بای پپ ثابت

تفاوت در عملکرد نوع ثابت با پرتابل بای پپ چیست ؟ دستگاه BiPAP ثابت عملکردی مشابه بای پپ پرتابل دارد. دستگاه بای پپ ثابت به دلیل اینکه وزن بالایی دارد، اغلب در محیط بیمارستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسته به تکنولوژی می‌تواند در حالت‌های تنفسی مختلف عمل کند. از دستگاه بای پپ ثابت می‌توان جهت بهبود تنفس بیماران درگیر به انسداد راه تنفسی، برونشیت، آپنه خواب و … استفاده کرد. این دستگاه همچنین می‌تواند برای بیمارانی که از تنفس سطحی رنج می‌برند و نیاز به تنفس عمیق‌تر دارند، مفید باشد.

دستگاه بای پپ BIPAP
بای پپ

انواع دستگاه بای پپ

دستگاه بای پپ به‌صورت دو مرحله‌ای (Bi-level) عمل می‌کند و در هنگام انتقال هوا به بیمار، فشار هوا را در حین استشمام افزایش می‌دهد و در هنگام تنفس خارجی، فشار هوا را کاهش می‌دهد.

بعضی از انواع دستگاه BiPAP شامل:

  • دستگاه Bipap S/T : دستگاه بای پپ S/T قادر به پشتیبانی همزمان از دو حالت تنفس SPONTANEOUS و TIMED است. این دستگاه بای پپ برای حمایت تنفسی از بیماران تنفسی که سطح بالای کربن دی‌اکسید و تنفس ناقص دارند، مناسب است.
  • دستگاه BiPAP AutoSV Advanced : دستگاه BiPAP AutoSV Advanced برای حمایت تنفسی از بیماران مبتلا به سندرم‌های تنفسی همچون سندرم خواب وابسته به تنفس (Sleep Apnea) یا سندرم کمبود تنفس مرکزی همچون سندرم شیره‌ای قلبی  (Cheyne-Stokes)  مناسب است.
  • دستگاه BiPAP Vision: BiPAP Vision برای بیمارانی که نیاز به پشتیبانی تنفسی دارند، اما می‌توانند به صورت همزمان تنفس کنند مفید واقع می‌شود.
  • دستگاه BiPAP Pro 2 : دستگاه بای پپ BiPAP Pro 2 جهت بهبود تنفس بیماران درگیر به مشکلات تنفسی سدیمی، کربن دی‌اکسید بالا، کمبود تنفسی ناشی از عارضه‌های ریوی و دیگر بیماری‌های مرتبط با تنفس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بسته به نوع بیماری و نیاز به تنظیمات خاص، دستگاه BiPAP ممکن است به صورت اختصاصی برای بیمار ساخته شود.

بهترین دستگاه بای پپ

  • بای پپ Lowenstein

شاید برای شما هم سوال باشد که بدانید بهترین برند دستگاه بای پپ چیست ؟ Lowenstein یکی از برندهای آلمانی معروف در زمینه طراحی و تولید دستگاه‌های حمایت تنفسی و موثر در درمان عارضه‌های تنفسی شناخته می‌شود. از این برند محصولات بای پپ با عملکردهای متفاوت می‌توانید خریداری کنید. از جمله محصولات باکیفیت و پیشرفته این برند می‌توان به بای پپ Prisma ST30 و ST 25 اشاره کرد. دستگاه‌های بای پپ تولید این برند دارای قابلیت مانیتورینگ داده، ذخیره داده، تنظیم جریان و فشار هوا، تشخیص و هشدار نشت و افت فشار هستند.

بای پپ
بای پپ لون اشتاین
  • بای پپ Resmed

اگر قصد خرید دستگاه بای پپ از یک برند معتبر آمریکایی را داشته باشید، توصیه ما برند Resmed است. این برند چند ده در زمینه تولید تجهیزات پزشکی خانگی و بیمارستانی فعالیت تخصصی دارد و تاکنون محصولات بای پپ متنوع با سطح تکنولوژی پیشرفته در بازار تجهیزات پزشکی سراسر جهان عرضه کرده است. از جمله دستگاه‌های بای پپ تولید این برند می‌توان به بای پپ S9، بای پپ ST S9 و بای پپ S9 S اشاره کرد. اغلب دستگاه‌های بای پپ تولید این برند قابلیت عملکرد در حالت‌های تنفسی متنوع همچون CPAP را دارند و از آپشن‌های مختلفی همچون صفحه نمایش، حافظه داخلی، تشخیص نشت، سیستم هشدار و قابلیت تعیین محدوده هشدار بهره میبرند.

دستگاه بای پپ

بای پپ
بای پپ رسمد
  • بای پپ Sepray

Sepray از جمله برندهای ایرانی فعال در زمینه طراحی و تولید دستگاه بای پپ و سایر تجهیزات پزشکی موثر در درمان عارضه‌های تنفسی است. از جمله تولیدات بای پپ توسط این برند ایرانی می‌توان به دستگاه بای پپ مدل I series p1 اشاره کرد. این دستگاه بای پپ پرتابل است و آپشن‌هایی همچون صفحه نمایش، قابلیت تنظیم فشار هوا، تشخیص نشتی و سیستم هشدار دارد.

  • بای پپ BMC

BMC از جمله برندهای معروف تولید کننده تجهیزات پزشکی است. این برند متعلق به کشور ترکیه است اما محصولات پزشکی آن در چین هم تولید می‌شوند. از نمونه دستگاه‌های بای پپ طراحی و تولید این برند می‌توان به بای پپ Gll 30st، Luna G3 30 ST و Luna G3 25 ST اشاره کرد. دستگاه‌های بای پپ تولید این برند غالباً مجهز به آپشن‌های پیشرفته همچون مانیتور نمایش پارامترهای حیاتی، رطوبت ساز، سیستم تشخیص نشت هوا و افت فشار، سیستم هوشمند هشدار و حافظه جهت ذخیره سازی داده‌ها هستند.

  • بای پپ Philips

Philips برند فعال در زمینه تولید تجهیزات پزشکی بیمارستانی و خانگی همچون دستگاه‌های پزشکی تنفسی، دستگاه‌های تصویربرداری و تجهیزات پزشکی مورد استفاده در لاین زنان و زایمان است. این برند دستگاه بای پپ نیز تولید می‌کند. از نمونه بای پپ‌های با کیفیت و پیشرفته این برند می‌توان به دستگاه بای پپ Respironics مدل ST اشاره کرد. این دستگاه بای پپ قابلیت عملکرد در حالت‌های CPAP، S، PC و T را نیز دارد. همچنین این دستگاه بای پپ از آپشن‌هایی همچون مانیتور نمایش پارامترها و سیستم هشدار هوشمند بهره میبرد.

بای پپ فیلیپس respironics
بای پپ فیلیپس respironics مدل st
  • بای پپ Devilbiss

Devilbiss یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات پزشکی بشمار می‌رود. از جمله محصولات با کیفیت و پیشرفته این شرکت دستگاه بای پپ است. از بای پپ‌های تولید برند Devilbiss می‌توان به دستگاه بای پپ Healthcare st اشاره کرد که قابلیت عملکرد در حالت CPAP, S و T را نیز دارد. این دستگاه بای پپ به آپشن‌هایی همچون مانیتور نمایش پارامترها، تشخیص رویداد هیپوآپنه و آپنه و قابلیت عملکرد خودکار مجهز شده است.

بای پپ DEVILBISS مدل Healthcare st
قیمت بای پپ DEVILBISS مدل Healthcare st
  • بای پپ Bniv

Bniv از جمله برندهای ایرانی است که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی فعالیت دارد. این برند تاکنون چندین دستگاه بای پپ به بازار تجهیزات پزشکی عرضه کرده که بهترین آن‌ها می‌توان به بای پپ Bniv با قابلیت عملکرد در حالت‌های S, ST, T, CPAP, Auto و IVAPS اشاره کرد.

  • بای پپ VentMed

VentMed یکی دیگر از برندهای معتبر طراحی و تولید دستگاه بای شناخته می‌شود. از این برند محصولات بای پپ با کیفیتی همچون بای پپ ST مدل VM-7 و بای پپ ST مدل VM-8 را می‌توان نام برد. بای ST مدل VM-8 قابلیت کنترل حجم ریوی دارد و از آپشن‌هایی همچون ذخیره سازی داده‌ها و قابلیت افزایش خودکار فشار پشتیبانی می‌کند.

 

خرید دستگاه بای پپ

لازم است در هنگام خرید محصول بای پپ به نکات زیر دقت کنید:

پیش از خرید دستگاه Bipap، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و نظر او را پیرامون نیاز و نوع دستگاه بپرسید.

توجه داشته باشید که دستگاه Bipap می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد، اما همیشه بهتر است قبل از خرید مطمئن شوید که این دستگاه برای بهبود بیماری شما موثر و مناسب باشد.

یکی از نکات مهم در خرید دستگاهBipap ، دقت در انتخاب برند است. حتماً به نقد و بررسی‌های موجود درباره محصولات بای پپ از برندهای مختلف در اینترنت توجه کنید و نظر سایر کاربران دستگاه بای پپ را جویا شوید.

قیمت دستگاه Bipap دیگر موردی است که باید به آن توجه داشته باشید. بهتر است به دفعات نقشه قیمت گذاری ارائه شده توسط فروشگاه‌های اینترنتی را بررسی کنید و سپس درمورد خرید محصول بای پپ تصمیم‌گیری کنید.

پیش از خرید دستگاه Bipap مطمئن شوید که محصول دارای گواهینامه اصالت محصول و خدمات پس از فروش است.

اجزای اصلی دستگاه بای پپ

اجزای اصلی دستگاه BiPAP عبارتند از:

دو ماسک تنفسی: اغلب دستگاه‌های بای پپ دارای دو ماسک تنفسی هستند و می‌توان از آن‌ها برای حمایت تنفسی از طریق دهان و بینی استفاده کرد.

محفظه ذخیره هوا: جایی که هوای جمع آوری شده از محیط در آن ذخیره می‌شود.

پمپ هوا: قطعه‌ای است که هوا را داخل محفظه ذخیره هوا پمپ می‌کند.

فیلتر هوا: فیلتر هوا کمک می‌کند خروجی دستگاه بیشترین سطح خلوص و پاکی را داشته باشد و بیمار ذرات مضر موجود در هوای محیط را تنفس نکند.

صفحه نمایش: صفحه نمایش در تمام دستگاه‌های بای پپ مدرن وجود دارد. با استفاده از این بخش دستگاه بای پپ می‌توان اطلاعات مرتبط با جریان هوا، فشار هوا و … را کنترل کرد.

روش کار با دستگاه بای پپ

در ادامه خواهیم گفت طرز کار دستگاه بای پپ چیست ؟ برای کار با دستگاه BiPAP، ابتدا باید دستگاه را روشن کنید. سپس، نوع ماسک مناسب را برای بیمار انتخاب کنید و ماسک را به دستگاه متصل کنید. سپس، فشار هوا را متناسب با وضعیت تنفس بیمار تنظیم کنید. فشار هوا باید مطابق با تجویز پزشک تنظیم شود. برای جلوگیری از خشکی دهان و گلو، می‌توانید از یک لوله دهانی استفاده کنید. در صورتی که بیمار ناراحتی یا علائمی از جمله سردرد، حالت تهوع یا استفراغ دارد، باید فوراً با پزشک یا پرستار تماس بگیرید.

قیمت دستگاه بای پپ

قیمت دستگاه بای پپ با توجه به اینکه تنوع بالایی از نظر مدل و برند دارد متفاوت است. فاکتورهای متعددی در تعیین قیمت محصول بای پپ موثر هستند که از مهم‌ترینشان می‌توان به مبله و پرتابل بودن محصول، مدهای تنفسی دستگاه، برند دستگاه و آپشن‌های خیره و کنترل آن اشاره کرد. جهت مقایسه قیمت محصول بای از برندهای مختلف می‌توانید از وبسایت فروشگاه تجهیزات پزشکی آزطب دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0