اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

بهترین زمان نوشیدن آب

بهترین زمان نوشیدن آب

دانستن نکاتی در رابطه با بهترین زمان نوشیدن آب می‌تواند تمرکز، حالات روحی و تناسب اندام خود را بهبود ببخشید. به طور کل، تصمیم به نوشیدن آب بیشتر در طول روز، شما را در مسیر سلامتی قرار می‌دهد. دکتر سارا کریگر-متخصص تغذیه در آمریکا- بر این باور است که “تمام سلول‌های بدن ما به آب نیاز دارند. عملکرد مغز، قلب، ریه و دستگاه گوارش وابسته به آب است.” دستورالعمل‌های بسیاری در رابطه با میزان مورد نیاز بدن به آب برای هر فرد وجود دارد. بنابر یکی از این دستورالعمل‌ها می‌توانید وزن خود را به پوند تبدیل کرده و آن را نصف کنید. این عدد معادل اونس مقدار آبی است که لازم است در طول روز بنوشید.

برای مثال شخصی که 140 پوند وزن دارد، می‌بایست در روز 70 اونس آب (تقریبا 9 فنجان) بنوشد. با این حال میزان مورد نیاز بدن به آب می‌تواند با عواملی مانند میزان فعالیت زیاد، بالا بودن دمای هوا، بیماری، بارداری و مواردی از این دست افزایش پیدا کند. به طور متوسط گفته می‌شود که بدن مردان در طول روز به 13 فنجان و بدن زنان به 9 فنجان آب نیاز دارد. با این حال این مقدار ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد.

زمان نوشیدن آب

در زیر نکاتی در رابطه با بهترین زمان نوشیدن آب آمده است.

  1. پس از بیدار شدن، یک یا دو فنجان آب بنوشید.

برای بهترین زمان نوشیدن آب بهتر است هر روز صبح، پیش از نوشیدن چای و قهوه، یک یا دو فنجان آب بنوشید. با توجه به این که ما در هنگام خواب آب نمی‌نوشیم، هنگام بیدار شدن سطح آب در بدن ما پایین‌تر از حد معمول است. و مصرف دو فنجان آب در ابتدای صبح این کمبود را جبران می‌کند. این نکته برای افرادی که هنگام صبح قرص مصرف می‌کنند، بسیار ضروری است. لازم به ذکر است چای و قهوه با وجود این که مایعات هستند، نمی‌توانند جای آب را بگیرند.

  1. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا، به کاهش اشتها کمک می‌کند.

آب می‌تواند نقش مهمی در رژیم غذایی و مدیریت وزن شما بازی کند. نوشیدن تنها یک فنجان آب پیش از وعده‌های غذایی، به شما کمک می‌کند احساس سیری کرده و از زیاد غذا خوردن پرهیز کنید. مطالعات نشان می‌دهد در صورتی که این آب سرد باشد، تاثیر آن بیشتر است؛ زیرا دمای پایین آن به کاهش اشتها کمک می‌کند.

  1. هنگام صرف غذا، یک لیوان آب بنوشید.

نوشیدن آب هنگام صرف غذا به خصوص غذاهای با فیبر زیاد، به هضم آن کمک می‌کند. این مسئله بدین خاطر است که فیبر در دستگاه گوارش حرکت کرده و آب را به خود جذب می‌کند تا سیستم دفع غذا به خوبی عمل کند.

تجهیزات پزشکی

  1. برای مبارزه با خستگی بعد از ظهر، به جای قهوه آب بنوشید.

معمولا در نزدیکی ساعت 3 بعد از ظهر، بدن با کاهش شدید انرژی روبرو می‌شود. بسیاری از افراد برای مقابله با این بی‌حالی، قهوه می‌نوشند، در حالی که مصرف این نوشیدنی ممکن است منجر به نامنظم شدن چرخه‌ی خواب آن‌ها بشود. تحقیقات نشان می‌دهد، نوشیدن قهوه حتی 6 ساعت پیش از ساعت خواب می‌تواند منجر به اختلال در روند خواب شود. خوردن خوراکی‌های مضر پر از قند پس از افزایش ناگهانی انرژی در بدن، منجر به احساس خستگی مفرط می‌شود. از این رو بهتر است در این شرایط، به جای انتخاب‌های نادرست، در پی یافتن ریشه‌ی احساس خستگی در خود باشیم.

در بسیاری از موارد احساس خستگی ممکن است در اثر کم بودن میزان آب در بدن اتفاق بیفتد. بنابر تحقیقی که در سال 2019 به چاپ رسید. کاهش میزان سطح آب در بدن، علاوه بر خستگی می‌تواند منجر به احساس خشم، پرخاشگری، گیجی و افسردگی در افراد شود. بنابراین، نوشیدن منظم آب در طول روز، می‌تواند در بالا نگه داشتن سطح انرژی و حالات روحی مناسب به شما کمک کند.

  1. هنگام سردرد، آب بنوشید.

کاهش میزان آب در بدن در برخی مواقع ممکن است منجر به سردرد و حمله‌های میگرن شود. افزایش مصرف آب در روز توسط افرادی که میگرن دارند، می‌تواند به کاهش شدت حملات میگرن، تعداد حملات و مدت زمان آن‌ها کمک کند.

تجهیزات پزشکی بیمار در منزل

  1. قبل، بعد و هنگام ورزش کردن به مقدار مناسب آب بنوشید.

نوشیدن آب قبل، بعد و هنگام ورزش کردن باید هوشمندانه انجام شود. باید در نظر داشته باشید اگر پیش از شروع ورزش به مقدار زیادی آب بنوشید. ممکن است در طول تمرین احساس درد، نفخ و ناراحتی کنید. در صورتی که می‌خواهید مسابقه‌ی دو بدهید، می‌بایست بدن خود را از چند روز قبل آماده کرده و به اندازه‌ی کافی آب بنوشید. زیرا اگر آب بدن حتی اندکی پایین‌تر از حد معمول باشد، در عملکرد ورزشکاران تاثیر می‌گذارد. با این حال برای ورزش‌های معمولی مانند پیاده‌روی، دو، بدنسازی و دوچرخه‌سواری . نوشیدن یک فنجان آب تنها نیم ساعت قبل از ورزش و یک جرعه آب بین هر ست ورزش کافی است. همچنین لازم است پس از اتمام ورزش، به اندازه‌ی کافی آب بنوشید تا آبی که در حین تمرین از بدن خارج می‌شود، جایگزین شود.

  1. پیش از خواب، اندکی آب بنوشید.

قبل از خواب، یک یا دو لیوان آب ننوشید، زیرا ممکن است لازم باشد برای رفتن به دستشویی نیمه شب بیدار شوید و چرخه‌ی خوابتان به هم بریزد. با این حال، می‌توانید یک لیوان آب بالای سرتان بگذارید تا در صورت تشنگی، جرعه‌ای از آن بنوشید. بسیاری از افرادی که قرص مصرف می‌کنند. دچار عوارض جانبی مانند خشکی دهان می‌شوند. و در دسترس بودن یک لیوان آب می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

نکات نوشیدن آب
  • به خاطر داشته باشید، نوشیدن بیش از حد آب خطرناک است. و می‌بایست از مصرف بیش از اندازه‌ی آن در طول روز پرهیز کرد.
  • بدانید بدن شما در طول روز به چه مقدار آب نیاز دارد. این مقدار را با تعداد بطری اندازه گرفته و در طول روز در دسترس داشته باشید.
  • نوشیدن آب را برای خود به یک تفریح تبدیل کنید. بسیاری از افراد تمایلی به نوشیدن آب ندارند. برای این که این نوشیدنی برای آن‌ها جذاب‌تر شود. می‌توانند در آن لیمو، پرتقال یا خیار بریزند و به دنبال راهی برای این باشند که بخواهند بیشتر آب مصرف کنند.
  • همیشه کنار تخت خود یک لیوان آب داشته باشید. این نکته علاوه بر این که برای کمک به بالا نگه داشتن سطح آب در بدن شماست. از لحاظ بصری نیز به یاری شما می‌آید و با یادآوری این مسئله عادت آب خوردن را در شما نهادینه می‌کند. همچنین شروع روز با نوشیدن آب، باعث می‌شود بیشتر در طول روز به یاد نوشیدن آن بیفتید.
  • ترک عادت‌های قدیمی سخت و یادگیری عادت‌های جدید سخت‌تر است. از این رو می‌توانید برای خود چالش گذاشته و هدف تعیین کنید. اگر این کار برایتان سخت است، می‌توانید از برنامه‌هایی استفاده کنید که روی گوشی نصب می‌شوند. و مدام به شما یادآوری می‌کنند که آب خوردن را فراموش نکنید.

2نظر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0