اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

الکتروشوک zoll

دستگاه الکتروشوک

در صورتی که قلب حتی برای کمتر از چند ثانیه هم درست فعالیت نکند، اختلالات خطرناکی بروز می‌کنند و جان فرد به خطر می‌افتد. بنابراین در این شرایط امدادرسانی و CPR حرف اول را میزند. دریافت خدمات اورژانس حرفه‌ای مسلما بهتر خواهد بود. چرا که تکنسین اورژانس از دستگاه الکتروشوک استفاده می‌کند و شانس زنده ماندن بیمار را افزایش می‌دهد. دستگاه الکتروشوک zoll مدل AED PLUS تا حدود زیادی شانس زنده ماندن بیمار دچار حمله قلبی را افزایش می‌دهد. و با اعمال جریان شوک الکتریکی مجددا قلب بیمار را فعال می‌کند.

دستگاه الکتروشوک zoll مدل AED PLUS

در مواردی که از امدادرسانی به روش CPR نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود، استفاده از دستگاه الکتروشوک zoll مدل AED PLUS بهترین انتخاب خواهد بود. مزیت استفاده از این دستگاه الکتروشوک این است که با اعمال شوک الکتریکی فیبریلاسیون دهلیزی را خنثی کرده و ریتم طبیعی را به قلب برمی‌گرداند. دستگاه الکتروشوک ZOLL با ارسال شوک الکتریکی به عضلات قلب، تمام فیبرهایی که در قلب غیرفعال شده‌اند را منقبض کرده و سبب می‌شود قلب مجدداً ریتم طبیعی خود را از سر بگیرید. این دستگاه یکی از پرفروش‌ترین نمونه‌های دستگاه الکتروشوک در بازار تجهیزات پزشکی بشمار می‌رود و توسط شرکت تجهیزات پزشکی آزطب نیز عرضه می‌شود.

 

دستگاه الکتروشوک ZOLL
خرید الکتروشوک ZOLL

روش استفاده از الکتروشوک zoll

  1. باتری دستگاه را در محل مخصوص قرار دهید.
  2. کابل الکترود را به دستگاه متصل کنید.
  3. دستگاه را روشن کنید. و برای شنیدن پیغام “UNIT OK” منتظر بمانید. سپس از دستگاه پیغام “Adult pads” یا “Pediatric pads” را متناسب با پد اتصالی بشنوید.
  4. دستگاه را خاموش کنید.
  5. دو دقیقه منتظر بمانید و مطمین شوید که نماد سبز رنگ “ √ ” بر روی پنجره وضعیت (واقع در سمت چپ دستگاه) نمایان شود و دستگاه صدای بوق ممتد پخش نمی کند.
  6. دستگاه برای سرویس دهی آماده می باشد.
  7. به صورت متناوب برای اطمینان از صحت دستگاهꓹ پنجره وضعیت و نماد سبز رنگ را چک کنید.

تعویض باتری:

  1. برای دستگاه الکتروشوک zoll مدل AED Plus (نرم افزار 5.32 و بالاتر) باتری را هر 5 سال و یا در صورت خرابی آن تعویض کنید.
  2. برچسب زمان تعویض باتری را در کنار دکمه روشن/خاموش دستگاه برای یاداوری بچسبانید.
  3. باتری را از مرکز خریداری شدهꓹ تهیه بفرمایید و از استفاده ی باتری های متفرقه بپرهیزید.

جدول عیب یابی الکتروشوک zoll

پیشنهاد مشکل
دکمه خاموش/روشن را 5 ثانیه نگه دارید. اگر مشکل تکرار شدꓹ دستگاه را به مرکز سرویس تحویل دهید. “Selftest failed”
باتری دستگاه را تعویض کنید. “Change batteries”
کابل اتصال به بیمار را چک کنید. اگر همه چیز بدون مشکل بودꓹ دستگاه را به مرکز سرویس تحویل دهید. پیغام “X”  در پنجره وضعیت و بوق ممتد

نحوه کار با دستگاه الکتروشوک

ZoLL AED PLUS QUICK MANUAL

  1. باتری دستگاه را قرار دهید.
  2. “√” در پنجره وضعیت را مشاهده کنید.
  3. دستگاه را روشن کنید.
  4. “√” در Self Test دستگاه را مشاهده کنید.
  5. آرامش خود را حفظ کنید.
  6. در حین تکان دادن بیمارꓹ از او “خوبی؟” را سوال بپرسید. چراغ این مرحله بر روی الکتروشوک zoll روشن می شود و پیغام “Check responsiveness” پخش می شود.
  1. کمک خبر کنید یا کسی را برای کمک بفرستیدꓹ پیغام “Call for help” پخش می شود و چراغ این مرحله بر روی دستگاه روشن می شود.
  2. پیغام “Attach defib pads to patients bare chest” پخش می شودꓹ پد را به بیمار متصل کنید. (مو را از سینه بیمار بتراشید و لباس را از تن بیمار دراورید). چراغ این مرحله بر روی دستگاه روشن می شود.
  3. پیغام “Don’t touch patient” پخش می شودꓹ دستگاه در حال آنالیز بیمار می باشد. چراغ این مرحله بر روی دستگاه روشن می شود.
  4. اگر احتیاج به شوک باشدꓹ پیغام “Shock advised” (شوک توصیه می شود) و “Don’t touch patient” (به بیمار دست نزنید) پخش می شود.
  5. دکمه “Ꞝ” (قلب) را فشار دهید.
  6. اگر احتیاج به شوک نباشدꓹ پیغام “No Shock advised” پخش می شود و سپس پیغام “Start CPR” پخش می شود.
  7. بعد از دو دقیقه CPR پیغام “Stop CPR” پخش می شود و سپس مرحله 9 تکرار می شود.
  8. بعد از مرحله 10 و اولین شوکꓹ پیغام “Start CPR” پخش می شود و مرحله 13 تکرار می شود.
  9. از این دستگاه برای بیمار هوشیار استفاده نکنید. (فقط جهت بیماری که احتمال سکته قلبی و مرگ آن پیش بینی می شود استفاده شود.)

در حین حرکت از دستگاه الکتروشوک zoll استفاده نشود. (موجب اختلال در آنالیز قلبی می شود.)

6نظر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0