اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

اکسیژن ساز فیلیپس

اکسیژن‌ ساز

دستگاه اکسیژن‌ ساز یکی از تجهیزات کمک تنفسی رایج در مراکز درمانی است. که از آن برای مصارف خانگی نیز استفاده می‌شود. این دستگاه را می‌توان یکی از مناسب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای اکسیژ‌ن‌ درمانی به حساب آورد. زیرا اکسیژن مورد نیاز بیمار را تولید می‌کند. و این اکسیژن مانند کپسول‌های اکسیژن در آن‌ها ذخیره نشده است. اکسیژن‌ ساز فیلیپس یکی از بهترین دستگاه‌های اکسیژن ساز است.

اکسیژن‌ ساز برای تولید اکسیژن، پس از مکش هوای محیط به درون خود، آن را متراکم کرده. و از مخازن و فیلترهای مخصوص عبور می‌دهد تا اکسیژن با خلوص پزشکی (بالای 90 درصد) تولید کند. سپس این اکسیژن از تیوب (شلنگ اکسیژن) خود را به ماسکی می‌رساند که بر روی مجاری تنفسی قرار گرفته است. در آخر اکسیژن مورد نیاز بیمار از ماسک وارد نای و سپس ریه‌ی او می‌شود. لازم به ذکر است، جریان اکسیژن در این دستگاه با واحد لیتر بر دقیقه (LPM) اندازه‌گیری می‌شود. که نشان می‌دهد دستگاه می‌تواند در هر دقیقه چه مقدار اکسیژن به بیمار برساند.

دستگاه اکسیژن‌ ساز فیلیپس

این شرکت، از شرکت‌های پیشرو در ساخت تجهیزات خانگی، صوتی و پزشکی محسوب می‌شود. و در سرتاسر جهان به عنوان شرکتی معتبر در ساخت تجهیزات عکس‌برداری پزشکی، انواع مانیتور، تجهیزات عکس‌برداری برای جراحی با هدایت تصویری و به طور کل تجهیزات درمان خانگی و بیمارستانی شناخته می‌شود. اهداف این شرکت شامل خدمات بی‌نظیر و کیفیت بالا در تولید محصولات، رعایت بالاترین حد استاندارد در این صنعت و بهره‌گیری از روش‌های متناسب در راستای سازگاری با محیط زیست است. این شرکت در اوایل دوره تاسیس خود در سال 1891 برای تنوع محصولات خود به طور گسترده در میان مردم شناخته شد و امروزه یکی از قدرت‌های بزرگ در بخش خدمات تنفسی و خواب به شمار می‌آید.

به طور کل، محصولات این شرکت در حیطه‌ی پزشکی طیف گسترده‌ای دارند. و شامل تجهیزات اکسیژن‌درمانی از جمله اکسیژن ساز فیلیپس ، ونتیلاسیون غیرتهاجمی، انتقال داروهای تنفسی، دستگاه‌های سنجش اشباع اکسیژن، تجهیزات مربوط به برداشت انسداد در راه هوایی و ابزار مدیریت آپنه‌ی خواب می‌شوند.

انتخاب دستگاه اکسیژن‌ ساز مناسب مانند اکسیژن‌ ساز فیلیپس به عوامل گوناگونی مانند نوع بیماری، شرایط بیمار، علت استفاده و مدت زمان استفاده‌ی بیمار از این دستگاه بستگی دارد. از این رو این دستگاه در انواع گوناگون و با ویژگی‌های متفاوتی ساخته می‌شود. انواع دستگاه اکسیژن‌ ساز را می‌توانیم بنابر موارد گوناگونی مانند وزن و قابلیت حمل و نقل (ثابت یا پرتابل)، توان اکسیژن خروجی (زیر 5 لیتر، بیشتر از 10 لیتر و 5، 8 یا 10 لیتر) و نوع جریان اکسیژن (پالسی یا ثابت) دسته بندی کنیم. کسب اطلاعات در مورد این ویژگی‌ها می‌تواند به ما در انتخاب دستگاه اکسیژن‌ ساز که متناسب با شرایط ما باشد، کمک کند. علاوه بر این مشورت با پزشک و راهنمایی گرفتن از فروشنده‌‌های معتبر دستگاه می‌تواند تا حد زیادی این انتخاب را تسهیل کند.

دستگاه اکسیژن ساز فیلیپس
اکسیژن ساز فیلیپس EverFlo

کاربرد دستگاه اکسیژن ساز

در صورتی که فردی دچار انواع مشکلات تنفسی باشد یا بنا به دلایل گوناگون سطح اشباع اکسیژن در خون او افت کند، ممکن است پزشک برای وی اکسیژن‌درمانی تجویز کند. دستگاه اکسیژن‌ ساز فیلیپس گزینه مناسبی برای این کار است. اکسیژن‌درمانی بسته به شرایط ممکن است کوتاه‌مدت یا بلندمدت باشد و نوع دستگاه توسط پزشک معین می‌شود. به طور کل، برخی از مواردی که ممکن است در روند درمان آن‌ها اکسیژن‌درمانی تجویز شود، شامل درمان کووید-19، آپنه‌ی خواب، بیماری‌های مزمن انسدادی ریه (COPD) و به طور کل بیماری‌های تنفسی و ریوی می‌شوند.

به طور خلاصه اکسیژن‌ سازهای پالسی در اندازه و وزن کمتری نسبت به نوع جریان ثابت طراحی می‌شوند و تولید اکسیژن آن‌ها تنها در زمان دم است. این در حالی است که اکسیژن‌ سازها با جریان ثابت در طول استفاده همواره اکسیژن تولید می‌کنند. همچنین اکسیژن‌ سازهای پرتابل را برخلاف اکسیژن‌سازهای ثابت می‌توان در بیرون از خانه استفاده کرد، زیرا با باتری کار می‌کنند و وزن کمی دارند. با این حال، توان تولید اکسیژن آن‌ها کمتر از نوع ثابت است. لازم به ذکر است، منظور از توان اکسیژن خروجی، میزان جریان اکسیژن تولید شده در هر دقیقه توسط دستگاه اکسیژن‌ساز است.

دستگاه اکسیژن‌ ساز فیلیپس EverFlo 

تا چند سال گذشته، اکسیژن‌ سازها طراحی‌های یکسان با وزن زیاد و صدای بالا داشتند و نگه‌داری از آن‌ها کار آسانی نبود. با این حال صنعت تجهیزات پزشکی در طول چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است که منجر به ارتقای کیفیت این دستگاه شده است. اکسیژن‌ ساز EverFlo از شرکت Philips یک دستگاه اکسیژن‌ ساز ثابت منحصر به فرد است که نیاز کاربران خانگی را به خوبی برطرف می‌کند.

این اکسیژن‌ ساز فیلیپس یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های این شرکت در تولید دستگاه اکسیژن‌ ساز است. دستگاه EverFlo برای تولید اکسیژن، هوای محیط را به درون خود کشیده و نیتروژن آن را با عبور از فیلتر حذف می‌کند تا اکسیژن خالص تولید شود. فناوری استفاده شده در این دستگاه برای تولید اکسیژن از هوای محیط با نام جذب سطحی با تناوب فشار (Pressure Swing Adsorption) شناخته می‌شود. این فرآیند به کمک یک فیلتر داخلی، یک فیلتر خارجی، موتور دستگاه و یک غربالگر انجام می‌شود. بدنه‌ی بیرونی دستگاه از پلاستیک مقاوم ساخته شده و یک دسته‌ی محکم روی آن تعبیه شده است تا بتوان به راحتی آن را جابجا کرد.

اکسیژن‌ ساز پرتابل فیلیپس Ever Flo
اکسیژن‌ ساز پرتابل فیلیپس

اکسیژن ساز Philips

اکسیژن به کمک نازال کانولا یا انواع ماسک صورت به بیمار رسانده می‌شود. تا اکسیژن دریافتی بیمار در ریه افزایش پیدا کرده و جذب آن توسط خون فرد بیشتر شود. لازم به ذکر است، در صورتی که درصد اشباع دستگاه اکسیژن‌ساز به پایین‌تر از 82 درصد افت کند، علامت Low Oxygen روی آن نشان داده می‌شود که نمایانگر سطح پایین اکسیژن است. حال اگر این مقدار تا 70 پایین بیاید، عبارت Very Low Oxygen به نمایش درمی‌آید که به معنای سطح اکسیژن بسیار پایین است. به خاطر داشته باشید، در صورتی که رطوبت، سطح ارتفاع از دریا، و دمایی که دستگاه در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از محدوده‌ی مجاز خارج شود، ممکن است میزان اشباع اکسیژن کاهش پیدا کند. یکی از نکات مثبت در رابطه با طراحی این مدل، این است که در طراحی آن قطعات متحرک بسیار کمی وجود دارد. از این رو، خطرات آسیب رسیدن به دستگاه کاهش پیدا کرده و نگه‌داری از آن آسان‌تر خواهد بود. لازم به ذکر است لوگوی سبزرنگ روی محصول نشان می‌دهد، این دستگاه سازگار با محیط زیست است.

ویژگی‌های اکسیژن ساز EverFlo

  • ابعاد کوچک این دستگاه اکسیژن‌ ساز فیلیپس باعث می‌شود فضای کمتری را اشغال کند.
  • وزن پایین EverFlo که نزدیک به 14 کیلو است، حمل و نقل آن را آسان کرده و احتمال آسیب هنگام جابجایی دستگاه را کاهش می‌دهد. در واقع وزن این دستگاه، نسبت به اکسیژن‌سازهای هم‌رده‌ی خود، 40 درصد پایین‌تر است.
  • این دستگاه در زیرمجموعه‌ی Right Fit قرار می‌گیرد که در این قسمت به طور مخصوص تمرکز روی نیازهای بیماران برای ساخت محصولات کمک تنفسی‌ای پرداخته می‌شود که در آن‌ها راحتی و آسایش بیمار در اولویت است.
  • دستگاه EverFlo از سری Freedom است که در آن تمرکز بر آزادی عمل بیمار است. در واقع می‌توان استفاده از این دستگاه را آزاد شدن از بند کپسول‌های اکسیژن، سختی و پیچیدگی نگه‌داری از تجهیزات پزشکی و هزینه‌های سنگین درمان دانست.
  • نگه‌داری آسان از دیگر مزایای EverFlo محسوب می‌شود. برای مثال فیلتر این دستگاه تا دو سال نیاز به تعویض ندارد.
  • مصرف کمتر برق و تولید گرمای کم از دیگر مواردی است که EverFlo را به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در میان کاربران تبدیل می‌کند. آمار نشان می‌دهد، مصرف انرژی این دستگاه نسبت به هم‌رده‌های خود نزدیک به 24 درصد پایین‌تر است.
  • طراحی دستگاه اکسیژن‌ ساز فیلیپس به گونه‌ای است که با انواع گوناگون بطری مرطوب کننده سازگار است و کار آن با بسیار آسان است.

بهترین دستگاه اکسیژن ساز

  • دستگاه اکسیژن‌ ساز فیلیپس EverFlo را می‌توانید با نشانگر خلوص اکسیژن خریداری کنید تا بتوانید میزان خلوص اکسیژن خروجی از دستگاه را مشاهده کنید. این کار ایمنی استفاده از دستگاه را بالا برده و به حفظ سلامت بیمار کمک می‌کند.
  • طراحی جریان‌سنج خطر شکستگی‌های احتمالی را کاهش می‌دهد.
  • احتمال شکستگی کانولای آهنی مقاوم استفاده شده در این دستگاه بسیار پایین است.
  • اکسیژن‌درمانی مطمئن با هزینه‌های پایین از دیگر ویژگی‌های این دستگاه برشمرده می‌شود که با استفاده از المان‌های مخصوص در ساختار آن محقق شده است.
  • دستگاه تنها یک فیلتر داخلی و یک فیلتر خارجی دارد که سختی نگه‌داری از آن را کاهش می‌دهد.
  • طراحی آن با محیط زیست سازگار است.

مشخصات

سطح صدا 45 دسیبل
دمای مجاز 12 تا 32 درجه‌ی سانتی‌گراد
ابعاد ارتفاع: 45- عرض: 38.1-عمق: 24.1
اشباع اکسیژن (در 5 لیتر) 3 -/+ 93 %
ولتاژ ورودی 10 -/+ 120%
وزن حدود 14 کیلوگرم
فشار خروجی PSI 5.5
میزان رطوبت مجاز هنگام حمل و نقل یا عدم استفاده‌ی طولانی مدت      34- تا 71 درجه‌ی سانتی گراد و رطوبت نسبی تا 95 درصد
ارتفاع مجاز از سطح دریا هنگام استفاده 0 تا 2286 متر
سطح هشدار برای شاخص درصد اکسیژن 82 درصد برای اکسیژن پایین و 70 درصد برای اکسیژن بسیار پایین
میزان رطوبت مجاز هنگام استفاده از دستگاه تا 95 درصد
فرکانس ورودی 60 هرتز
مقدار متوسط برق مصرفی 350 وات
مقدار جریان نیم تا 5 لیتر در دقیقه

 دستگاه اکسیژن ساز پرتابل

در گذشته، استفاده از دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز ، امری محدودکننده محسوب می‌شد. امروزه با پیشرفت صنعت تجهیزات پزشکی محدودیت‌های بسیاری برای بیماران برداشته شده است. اکسیژن‌ساز EverFlo از شرکت فیلیپس گزینه‌ای بسیار مناسب برای افرادی است. که از استفاده از کپسول‌های اکسیژن و دستگاه‌های پر از سر و صدا خسته شده‌اند. اندازه‌ی کوچک این دستگاه، در کنار وزن کم آن از مهم‌ترین عواملی است که EverFlo را از دیگر اکسیژن‌سازها متمایز می‌کند. این ویژگی کمک می‌کند دستگاه به راحتی در مکان‌های گوناگون جاگرفته. فضای زیادی را اشغال نکند. و حمل و نقل آن به کمک دستگیره‌ی تعبیه شده در آن بسیار آسان باشد. در کنار این موارد، موتور پیشرفته، ساخت مقاوم و مصرف کم برق EverFlo را در میان کاربران بسیار محبوب کرده است.

خرید اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز فیلیپس عملکردی ثابت و با کیفیت بالا ارائه می‌دهد. که باعث می‌شود هزینه‌ی اکسیژن‌درمانی فرد در دراز مدت کاهش محسوسی داشته باشد. موتور پیشرفته‌ی EverFlo در هر دقیقه 5 لیتر اکسیژن را با جریان ثابت به بیمار می‌رساند. و در عین حال علاوه بر کاهش مصرف برق، گرمای کمتری نیز تولید می‌کند. لازم به ذکر است، طراحی جریان‌سنج و کانولای آهنی این دستگاه منجر به کاهش بروز خطراتی مانند شکستن قطعات شده. و محفظه‌ی موجود در این دستگاه به شما کمک می‌کند تیوب (شلنگ اکسیژن) را در آن قرار دهید.

همچنین، نگه‌دارنده‌ی بطری مرطوب کننده که در این دستگاه تعبیه شده است. با تمام بطری‌های استاندارد سازگار است و ارتباطی مناسب بین مرطوب‌کننده و تیوب ایجاد می‌کند. نکته‌ی مهم دیگر در رابطه با EverFlo صدای بسیار پایین آن است. که منجر به آرامش بیشتر بیمار و اطرافیان او می‌شود. و از بروز اختلال در خواب در اثر صدای زیاد جلوگیری می‌کند.

رابط کاربری این دستگاه اکسیژن‌ ساز فیلیپس به گونه‌ای طراحی شده است که کار با آن بسیار آسان باشد. همچنین سیستم‌های هشدار تعبیه شده در دستگاه به شما کمک می‌کنند روند درمان در کمال ایمنی انجام شود. وجود شاخص درصد اکسیژن (OPI) نیز از دیگر مواردی است که ایمنی دستگاه را افزایش می‌دهد. در صورتی که میزان اشباع اکسیژن در دستگاه از محدوده‌ی مشخص خارج شود. چراغ روی آن نارنجی شده و آلارم دستگاه به صدا درمی‌آید. به طور کل، نوآوری در طراحی این دستگاه باعث شده است. تا اکسیژن به ساده‌ترین و موثرترین روش ممکن به بیمار رسانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0