اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

بهترین اکسیژن ساز

اکسیژن ساز

اکسیژن ساز یک دستگاه کمک ‌تنفسی است که پس از جذب هوای محیط، آن را فیلتر کرده و به اکسیژن با خلوص پزشکی تبدیل می‌کند. در این مقاله به معرفی لیستی از بهترین اکسیژن ساز های سال 2021 می‌پردازیم. این دستگاه برای افرادی تجویز می‌شود که به دلایل گوناگون، سطح اکسیژن خونشان پایین است و لازم است تحت اکسیژن‌درمانی قرار بگیرند. به طور کل دستگاه اکسیژن‌ ساز در دو نوع ثابت و پرتابل (قابل حمل) تولید می‌شود. از اکسیژن ‌سازهای ثابت در مراکز درمانی و خانه‌ها استفاده می‌شود. معمولا منبع شارژ اکسیژن ‌سازهای ثابت، برق خانگی است و وزن زیادی دارند. با این حال می‌توان آن‌ها را از اتاقی به اتاق دیگر جا به جا کرد. لازم به ذکر است، این دسته از اکسیژن سازها توان تولیدی اکسیژن بالایی دارند.

خرید دستگاه اکسیژن ساز

به طور کل، انتخاب بهترین اکسیژن ساز می‌بایست با در نظر گرفتن شرایط بیمار، آگاهی کامل از ویژگی‌های انواع اکسیژن‌ ساز و پس از مشورت با پزشک انجام شود. گزینه‌های بسیاری برای خرید دستگاه اکسیژن‌ ساز وجود دارد که انتخاب از میان آن‌ها را بسیار سخت می‌کند. دستگاه‌های اکسیژن ساز ، مزایا و ویژگی‌های گوناگونی دارند و افراد می‌بایست خریدشان را بنا بر سبک زندگی و شرایطشان انجام دهند. برای کمک به شما در انتخاب دستگاه اکسیژن‌ ساز مناسب، در این مقاله به معرفی برخی از بهترین‌ مدل‌های دستگاه اکسیژن‌ ساز در سال 2021 می‌پردازیم.

بهترین اکسیژن ساز 2021

 1. دستگاه اکسیژن ساز Inogen One G4

این دستگاه پرتابل پالسی، بسیار سبک است و تنها یک کیلو و سیصد گرم وزن دارد. این دستگاه یکی از بهترین دستگاه اکسیژن ساز 2021 است. مدل G4 با توان تولید 630 میلی‌لیتر اکسیژن در دقیقه، یکی از کوچکترین، سبک‌ترین و آرام‌ترین اکسیژن‌ سازهای موجود است که در تنظیمات آن 3 گزینه برای انتخاب جریان اکسیژن وجود دارد. یکی از ویژگی‌های این دستگاه که یکی از بهترین اکسیژن ساز هاست ، تکنولوژی انتقال هوشمند اینوژن (Inogen’s Intelligent Delivery) است. که به واسطه‌ی آن، تنفس فرد به سرعت شناسایی و بررسی می‌شود تا دوز اکسیژن مورد نیاز بدن به سرعت (کمتر از نیم ثانیه) به فرد رسانده شود. همچنین هنگام ورزش کردن و انواع فعالیت‌های جسمانی، به سرعت اکسیژن اضافه به بدن رسانده می‌شود تا نیاز کاربر برطرف شود.

لازم به ذکر است، هنگام خواب اکسیژن با سرعت کمتر و میزان بیشتری بر ریه اعمال می‌شود تا منطبق با سرعت تنفس در هنگام خواب بیمار باشد. همچنین، باتری دستگاه می‌تواند تا 5 ساعت شارژ در خود نگاه دارد و تاییدیه FFA را برای پرواز دارد. تمامی این موارد و صدای کم دستگاه که تنها 40 دسیبل است، باعث می‌شوند فرد بیمار اکسیژن‌درمانی را در شرایطی مناسب انجام داد و مزاحمتی برای خواب خود و اطرافیانش ایجاد نشود.

بهترین اکسیژن ساز
قیمت اکسیژن ساز Inogen
2. دستگاه اکسیژن ساز فیلیپس Philips Respironics SimplyGo

این اکسیژن‌ ساز پرتابل نیز از بهترین اکسیژن ساز سال 2021 است. همراه با یک سبد حمل و نقل بزرگ با چرخ‌های مقاوم به فروش می‌رسد. از این رو، یک انتخاب ایده‌آل برای افرادی است که در طول روز فعالیت زیادی دارند. دستگاه SimplyGo با کمتر از 5 کیلوگرم وزن، علاوه بر تولید 6 نوع جریان پالسی، قابلیت تولید 2 لیتر اکسیژن با جریان ثابت در هر دقیقه را دارد. با توجه به این کهSimplyGo، تاییدیه FFA را برای پرواز دارد. می‌توان با خیالی آسوده از آن در سفرهای هوایی استفاده کرد. همچنین، باتری این دستگاه، قابلیت نگه داشتن شارژ تا سه ساعت و نیم را دارد و صدای آن تقریبا 43 دسیبل است که آن را در میان اکسیژن‌ ساز های آرام قرار می‌دهد.

این دستگاه دارای ویژگی‌هایی مانند Sleep Mode است که به موجب آن در طول شب اکسیژن بیشتری به فرد می‌رسد. این حالت که شبیه حالت جریان پالسی است، تنفس فرد هنگام خواب توسط دستگاه بررسی می‌شود تا اکسیژن متناسب با ریتم تنفسش به او رسانده شود. در صورتی که دستگاه، تنفسی از بیمار دریافت نکند به حالت جریان ثابت تغییر پیدا کرده و اکسیژن کافی را به ریه می‌رساند. لازم به ذکر است، در این حالت اعمال اکسیژن به آرامی انجام می‌شود تا فرد بتواند خواب راحتی داشته باشد. آلارم‌های تعبیه شده در دستگاه به موارد گوناگونی مانند قطعی تنفس، بالا بودن سرعت تنفس، سطح پایین اکسیژن، اختلال در دستگاه، اشکال در باتری و موارد بسیار دیگر حساس هستند و کاربر را در صورت بروز هرگونه مشکل آگاه می‌کنند.

بهترین اکسیژن ساز
قیمت اکسیژن ساز فیلیپس

 

3. دستگاه اکسیژن ساز Philips SimplyGo Mini

مدل SimplyGo Mini در واقع کوچکترین و سبک‌ترین اکسیژن‌ ساز تولید شرکت Philips است. که تمام ویژگی‌های پیشرفته‌ی مدل قبل را در اندازه‌ای کوچک ارائه می‌دهد. این مدل از برند فیلیپس در لیست بهترین اکسیژن ساز سال 2021 قرار گرفته است. این اکسیژن‌ ساز سبک که وزن آن کمتر از دو کیلو و نیم است. قابلیت نگه‌داری 4 ساعت و نیم شارژ با باتری استاندارد و 9 ساعت شارژ با دو باتری را دارد. دستگاه اکسیژن ساز SimplyGo Mini، قابلیت تحمل لرزش‌های شدید، دماهای گوناگون و شرایط سختی را دارد. و در تنظیمات خود 5 مدل جریان پالسی را ارائه می‌دهد که در محدوده‌ی بین 220 میلی‌لیتر اکسیژن در دقیقه تا یک لیتر در دقیقه قرار دارند.

مانیتور این دستگاه اکسیژن ساز ، یک صفحه‌ی لمسی LCD است که منجر به آسان و سریع شدن کار کردن با آن می‌شود. وزن پایین این مدل و داشتن تاییدیه FFA ، آن را به گزینه‌ای محبوب برای سفر کردن و انجام فعالیت‌های گوناگون بیرون از خانه می‌کند. لازم به ذکر است، صدای اکسیژن ساز فیلیپس SimplyGo Mini  تقریبا 43 دسیبل است که آن را در میان اکسیژن‌ سازهای آرام قرار می‌دهد.

بهترین اکسیژن ساز 2021
بهترین اکسیژن ساز philips
 
4. دستگاه اکسیژن ساز Inogen One G5

این دستگاه قدرتمند، جدیدترین اکسیژن‌ ساز Inogen است که ویژگی‌های متنوعی دارد. وزن G5 کمتر از دو کیلو و نیم است که آن را در میان سبک‌ترین اکسیژن‌ سازهای پرتابل و در لیست بهترین اکسیژن سازهای سال 2021 قرار می‌دهد. در واقع، این دستگاه که تاییدیه FFA برای پرواز را دارد، گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که لازم است تحت اکسیژن‌درمانی باشند اما مایل به تغییر سبک زندگی خود نیستند. باتری مدل G5، بسیار قدرتمند است و می‌تواند تا 6 ساعت و نیم شارژ با یک باتری و 13 ساعت شارژ با دو باتری داشته باشد. همچنین، این دستگاه 6 جریان متنوع پالسی تا 1260 میلی‌لیتر در دقیقه را ارائه می‌دهد. در این مدل نیز مانند مدل G4، از تکنولوژی انتقال هوشمند اینوژن (Inogen’s Intelligent Delivery) استفاده شده است که باعث می‌شود جریان اکسیژن متناسب با تنفس بیمار تنظیم شود.

دستگاه اکسیژن‌ ساز G5 با صدای 39 دسیبل یکی از آرام‌ترین دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز است که باعث می‌شود کاربر در هنگام خواب آسایش داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های این اکسیژن‌ ساز جدید از اینوژن ، قابلیت اتصال به بلوتوث و برنامه Inogen Connect است که در واقع برنامه‌ای است که روی گوشی نصب می‌شود. این برنامه درباره‌ی دستگاه به کاربر اطلاعات می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد از نزدیک روی دستگاه خود نظارت داشته باشید.

اکسیژن ساز اینوژن
اکسیژن ساز Inogen One G5

 

5. دستگاه اکسیژن ساز SeQual Eclipse 5

این دستگاه یکی از قدرتمندترین اکسیژن‌ ساز های پرتابل است. اکسیژن ساز Eclipseنیز در لیست بهترین دستگاههای اکسیژن ساز 2021 قرار دارد. این دستگاه علاوه بر اعمال جریان ثابت تا 3 لیتر در دقیقه، در تنظیمات خود  6 مدل جریان پالسی را ارائه می‌دهد. اکسیژن‌ ساز Eclipse 5 ، گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که می‌بایست دوز مشخصی از اکسیژن را در محدوده‌ی نیم لیتر تا 3 لیتر اکسیژن در دقیقه دریافت کنند. در این دستگاه از تکنولوژی SeQual’s AutoSat استفاده شده است. که به کاربران اجازه می‌دهد به طور ثابت میزان مشخصی از اکسیژن را دریافت کنند. حتی اگر در تنفس آن‌ها تغییر ایجاد شود.

وزن این دستگاه که تاییدیه FFA را برای پرواز دارد با باتری، کمتر از 8 کیلو و نیم است. از این رو  با یک سبد حمل و نقل چرخ‌دار کوچک و سبک به فروش می‌رسد. که قابلیت تا شدن دارد و به راحتی می‌توان از آن در هواپیما و ماشین استفاده کرد. لازم به ذکر است، آداپتور مدل Eclipse 5، این قابلیت را ایجاد می‌کند که بتوان از دستگاه در حین شارژ شدن استفاده کرد. که آن را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای سفر کردن تبدیل می‌کند. علاوه بر این، باتری دستگاه می‌تواند تا بیش از 5 ساعت شارژ خود را نگاه دارد. و آلارم‌های بسیاری دارد که برخی از آن‌ها شامل پایین بودن باتری، خرابی دستگاه، قطعی برق، کم بودن سطح اکسیژن و قطع تنفس می‌شوند. همچنین صدای دستگاه 48 دسیبل در حالت 3 لیتر در دقیقه و 40 دسیبل در حالت 3 پالسی است.

بهترین اکسیژن ساز سال 2021
قیمت اکسیژن ساز Eclipse
6. دستگاه اکسیژن ساز Inogen One G3

این اکسیژن‌ ساز پالسی ، با موتور پیشرفته و ویژگی‌های متنوعی که دارد، یکی از محبوب‌ترین اکسیژن‌ سازهای پرتابل برای افراد فعال است. همچنین از بهترینهای سال 2021 است. وزن این دستگاه کوچک و قوی،کمتر از دو کیلو و نیم است. و می‌توان آن را به راحتی مانند کیف روی شانه حمل کرد. اکسیژن‌ ساز اینوژن G3 ، در تنظیمات خود 5 جریان اکسیژن با خلوص نزدیک به 90 درصد را ارئه می‌دهد. و با صدای 39 دسیبل یکی از آرام‌ترین دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز محسوب می‌شود. این دستگاه که تاییدیه FFA را برای پرواز دارد، گزینه‌ای عالی برای سفر کردن است. و باتری‌های بسیار قدرتمندی دارد.

دستگاه اکسیژن ساز Inogen One G3 با باتری کوچک 8 سلولی تا 4 ساعت و با باتری بزرگ 16 سلولی تا 8 ساعت شارژ نگاه می‌دارد. در این دستگاه از مکانیزم پیشرفته‌ای استفاده شده است که قابلیت تشخیص تنفس و تنظیم اکسیژن با روند تنفس را دارد. که آن را به انتخابی مناسب برای استفاده در هنگام خواب تبدیل می‌کند. نگه‌داری از اکسیژن‌ ساز G3 بسیار آسان است و تنها نیاز به تمیز کردن فیلتر و شارژ کردن باتری دارد. لازم به ذکر است، بیشترین میزان جریان اکسیژن تولیدی این دستگاه یک لیتر در دقیقه است.

اکسیژن ساز خانگی
خرید اکسیژن ساز
7. دستگاه اکسیژن ساز رسمد Resmed Activox 4L

این اکسیژن ساز پرتابل که با نام Lifechoice Activox 4 L نیز شناخته می‌شود. جریان اکسیژن پالسی خود را با 4 نوع تنظیمات ارائه می‌دهد و تاییدیه FFA را برای پرواز دارد. باتری این دستگاه بسیار قوی است و تا 10 ساعت و نیم شارژ نگاه می‌دارد. در این اکسیژن‌ ساز رسمد ، از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای استفاده شده است تا راحتی بیشتری برای کاربران فراهم شود. این اکسیژن ساز نیز در دسته بهترین اکسیژن سازهای سال 2021 قرار دارد. که تنها نزدیک به دو کیلو و سیصد گرم وزن دارد و به راحتی قابل حمل است. می‌توان علاوه بر خانه در بیرون از خانه نیز به کمک کیف همراه آن، از این اکسیژن ساز استفاده کرد. لازم به ذکر است، خلوص اکسیژن Activox، 90 درصد است.

اکسیژن ساز رسمد 4 لیتری
قیمت اکسیژن ساز رسمد
8. دستگاه اکسیژن ساز 5 لیتری Invacare Perfecto2 V

اکسیژن‌ ساز 5 لیتری Perfecto2 V از شرکت Invacare . کوچک، آرام و پرقدرت است و 17 کیلو و نیم وزن دارد. برای بالا بردن خلوص اکسیژن در این دستگاه 3 فیلتر تعبیه شده است. که خلوص اکسیژن تولیدی آن را به 87 تا 96 درصد رسانده است. اکسیژن‌ ساز Invacare را می‌توان تا ارتفاع 8 هزار پا استفاده کرد و صدای 43 دسیبل آن را در میان اکسیژن‌سازهای آرام قرار می‌دهد. آلارم‌های تعبیه شده در این دستگاه در شرایط گوناگون به کاربر هشدار می‌دهند تا روند اکسیژن‌درمانی به خوبی انجام شود.

دستگاه اکسیژن ساز Invacare در زمره بهترین دستگاه اکسیژن ساز سال 2021 قرار دارد. طراحی دستگاه دسترسی به فیلترها و بطری مرطوب‌کننده را آسان کرده و دسته‌ی تعبیه شده روی آن حمل و نقل دستگاه را بسیار آسان می‌کند. لازم به ذکر است، با وجود تمام ویژگی‌های ذکر شده قیمت آن در مقایسه با اکسیژن‌سازهای هم‌رده‌ی خود بسیار مناسب است.

بهترین مارک اکسیژن ساز
قیمت اکسیژن ساز Invacare
9. دستگاه اکسیژن ساز Inogen At Home

این اکسیژن‌ ساز ثابت ، یکی از سبک‌ترین، آرام‌ترین و قدرتمندترین‌ اکسیژن‌ سازهای هم‌رده‌ی خود است. یکی از بهترین اکسیژن ساز های موجود در بازار است. که می‌تواند در هر دقیقه تا 5 لیتر اکسیژن با جریان ثابت را با 5 نوع تنظیمات گوناگون تولید کند. این دستگاه که نزدیک به 8 کیلو وزن دارد، یکی از سبک‌ترین اکسیژن‌ سازهای ثابت موجود است. و می‌توان به راحتی آن را جابجا کرد. صدای دستگاه تنها 40 دسیبل است. که اکسیژن‌درمانی را به روندی آرام تبدیل کرده و منجر به خوابی راحت برای افراد در خانه می‌شود.

همچنین مصرف انرژی دستگاه اکسیژن ساز Inogen At Home پایین است. که باعث می‌شود در مصرف برق و میزان هزینه‌ها صرفه‌جویی شود. طراحی ساده‌‌ی کنترل پنل دستگاه، کار با آن را برای همه آسان کرده. و نگه‌داری از آن تنها محدود به پاک کردن سطح دستگاه و فیلتر و تعویض به موقع نازال کانولا می‌شود. استفاده از بدنه‌ مستحکم در ساخت دستگاه اکسیژن ساز ، عمر این مدل را افزایش داده و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری می‌کند. این محصول نیز با ویژگی‌های منحصر بفردش خود را در لیست بهترین اکسیژن‌ سازهای سال 2021 جا کرده است.

اکسیژن ساز اینوژن
خرید اکسیژن ساز اینوژن
10. دستگاه اکسیژن ساز Invacare Platinum 10L

دستگاه اکسیژن ساز Platinum ، قابلیت تولید 10 لیتر اکسیژن با جریان ثابت در هر دقیقه را دارد. این دستگاه را می‌توان به همراه SensO2 خریداری کرد. که قابلیت اندازه‌گیری میزان خلوص اکسیژن را ارائه می‌دهد. استفاده از این اکسیژن‌ ساز 10 لیتری بسیار آسان است و در آن علاوه بر آلارم‌های تصویری، آلارم‌های صوتی تعبیه شده‌اند تا در صورت نیاز به کاربر هشدار بدهند. در این اکسیژن‌ ساز 25 کیلویی 3 فیلتر به کار رفته است. تا بتواند اکسیژنی با خلوص 87 تا 94 درصد تولید ‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه این است که می‌توان از آن برای پر کردن کپسول اکسیژن برای مسافرت رفتن استفاده کرد. دستگاه اکسیژن ساز Invacare Platinum 10L یکی از بهترین اکسیژن ساز های سال 2021 است.

بهترین اکسیژن ساز 2021
قیمت اکسیژن ساز Invacare Platinum

11. دستگاه اکسیژن ساز Philips EverFlo 5L

این اکسیژن‌ ساز یک نوآوری‌ مهم از شرکت فیلیپس است. که در آن از فناوری جذب سطحی با تناوب فشار (Pressure Swing Adsorption) استفاده می‌شود. یکی از بهترین دستگاههای اکسیژن ساز سال 2021 اکسیژن ساز فیلیپس 5 لیتری EverFlo است. در این دستگاه آلارم‌هایی تعبیه شده‌اند که هنگام پایین آمدن اکسیژن زیر 82 درصد، به کاربر هشدار می‌دهند. اکسیژن‌ ساز EverFlo ، در اندازه‌ای کوچک و با وزنی نزدیک به 14 کیلو طراحی شده است که حمل و نقل آن را بسیار آسان کرده است. نگه‌داری آسان، مصرف پایین برق و تولید کم گرما از دیگر مزیت‌های EverFlo به حساب می‌آیند. این دستگاه سازگار با محیط زیست است. دستگاه اکسیژن ساز فیلیپس اکسیژنی با خلوص 93 درصد تولید می‌کند. همچنین قابلیت تولید 5 لیتر اکسیژن در دقیقه با جریان ثابت را دارد. اکسیژن ساز اورفلو با صدای 45 دسیبل دستگاه آرامی محسوب می‌شود. به طور کل، نوآوری در طراحی پیشرفته مدل اورفلو، روند اکسیژن‌ درمانی را بسیار ساده و موثر کرده است.

بهترین اکسیژن ساز فیلیپس
خرید اکسیژن ساز فیلیپس

بهترین اکسیژن ساز پرتابل

دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز پرتابل (POC) ، وزن کمی دارند که جابجایی و حمل و نقل آن‌ها را بسیار آسان می‌کند. این دستگاه‌ها نسبت به اکسیژن‌ سازهای ثابت استقلال و آزادی عمل بیشتری به فرد می‌دهند. و افراد می‌توانند حتی در سفر و بیرون از خانه از این دستگاه استفاده کنند. دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز پرتابل انتخابی مناسب برای افرادی هستند که سبک زندگی فعالی دارند. و می‌خواهند در سفرها یا در حین انجام فعالیت‌های گوناگون بیرون از خانه، هیچ نگرانی‌ای بابت روند اکسیژن‌ درمانی خود نداشته باشند. لازم به ذکر است، منبع انرژی این دستگاه‌ها، باتری‌های شارژی هستند. برای آشنایی با بهترین اکسیژن ساز پرتابل این مقاله را دنبال کنید.

در صورتی که به هر دلیلی می‌بایست اقدام به خرید دستگاه اکسیژن‌ساز کنید، انتخاب دستگاه مناسب که منطبق با نیازهای شما باشد اندکی گیج‌کننده است. با این حال داشتن اطلاعات کافی و مشاوره با فروشنده‌های معتبر می‌تواند به شما در ارتقاء کیفیت زندگیتان کمک کند. اکسیژن‌ سازهای ذکر شده در این مقاله، برخی از بهترین اکسیژن‌ سازهای سال 2021 هستند و بسته به نیاز شما می‌توانند انتخابی مناسب برای شروع اکسیژن‌ درمانی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0