اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

خرید ونتیلاتور

ونتیلاتور چیست؟

ونتیلاتور یکی از تجهیزات حیاتی است که در مراکز ارائه خدمات درمانی بخصوص کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه قادر به حمایت تنفسی در دم و بازدم از بیمارانی است. که به صورت طبیعی و خودکار قادر به تنفس کردن هوای محیط نیستند. خرید ونتیلاتور یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین تجهیزات پزشکی بیمارستانی به‌شمار می‌رود. این دستگاه جهت برای تامین هوای تنفسی به بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه ونتیلاتور هوای تنفسی را با مقدار و فشار مناسبی . که پیش تعیین و تنظیم می‌شود به ریه‌های بیمار ارسال می‌کند.

دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان‌ها، واحدهای مراقبت ویژه (ICU)، اتاق عمل، اورژانس، بخش خوابگاهی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً زمانی از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌شود که بیمار قادر به تنفس به‌صورت خودکار نباشد. از جمله بیماران نیازمند به حمایت دستگاه ونتیلاتور می‌توان به بیماران درگیر. به عفونت‌های تنفسی. بیماران تروما، بیمارانی که بعد از جراحی دچار اختلال تنفسی می‌شوند و … اشاره کرد.

کاربردهای ونتیلاتور

  • کنترل و درمان سندرم تنفسی حاد

سندرم تنفسی حاد عارضه‌ای خطرناک است که سبب ایجاد اختلال در تنفس و کاهش سطح اکسیژن خون می‌شود. در صورت بروز این عارضه، بیمار نیاز به هوای با فشار بالا و اکسیژن غنی دارد. در چنین مواردی، ونتیلاتورها به عنوان یک راه درمانی مؤثر مورد استفاده قرار می‌گیرند. ونتیلاتورها دستگاه‌های پزشکی هستند که به بیماران کمک می‌کنند تا تنفس کنند و اکسیژن بیشتری دریافت کنند. این دستگاه‌ها با ایجاد فشار مثبت در ریه‌ها، هوای با فشار بالا را به داخل ریه‌های بیماران می‌فرستند. و به این ترتیب باعث افزایش سطح اکسیژن در خون شده و سبب بهبود وضعیت تنفسی بیمار می‌شود.

  • پشتیبانی و حفظ هوشیاری بیماران تحت درمان

یکی دیگر از کاربردهای دستگاه ونتیلاتور پشتیبانی تنفسی و حفظ هوشیاری بیمارانی است که تحت درمان به روش جراحی هستند. زمانی که بیمار تحت بیهوشی کامل مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد، قادر به تنفس نیست. در این شرایط خرید ونتیلاتور اجباری است. در چنین مواردی همزمان با بیهوشی از ونتیلاتور جهت حفظ تنفس بیمار و پایدار کردن عملکرد ریه استفاده می‌شود.

  • کمک به برگرداندن هوشیاری بیمار

دیگر کاربرد دستگاه ونتیلاتور برگرداندن هوشیاری بیمار پس از عمل جراحی و یا پس از مصرف داروهای غیر مجاز است. در چنین مواردی با اتصال بیمار به دستگاه ونتیلاتور مجدداً جریان دم و بازدم به صورت مصنوعی برقرار می‌شود. تا زمانی که بیمار توانایی تنفس به‌صورت خودکار را بازیابد.

ونتیلاتور

  • موثر در بهبود وضعیت بیماران درگیر به سپسیس

سپتیسمی یا عفونت خون وضعیت بسیار خطرناک و جدی است که می‌تواند به سرعت تبدیل به یک وضعیت حیاتی شود. معمولاً در این وضعیت بیمار دچار کاهش فشارخون، اختلال عملکرد کلی اعضا و سیستم ایمنی بدن می‌شود. در بیماران مبتلا به سپسیس، تنفس نامناسب می‌تواند به عوارض جدی منجر شود. در برخی موارد، بیماران مبتلا به سپسیس نیاز به ونتیلاتور دارند، به دلیل کاهش قابل توجه ظرفیت ریوی یا فشار خون پایین. و عدم توانایی در نفس کشیدن به طور صحیح با استفاده از دستگاه ونتیلاتور می‌توان وضعیت بیمار را بهبود بخشید.

  • موثر در درمان بیماران سکته‌ای

در بیمارانی که تجربه سکته دارند، اکسیژن دریافتی مغز کاهش پیدا می‌کند. و این مشکل می‌تواند با استفاده از خرید ونتیلاتور برطرف شود. دستگاه ونتیلاتور می‌تواند با محدود کردن نیاز بیمار به تنفس، فشار را از قلب برداشته و اکسیژن کافی را به مغز برساند. همچنین، ونتیلاتور می‌تواند به بیمار کمک کند تا نفس بکشد و ضربان قلب او را حفظ کند. به طور کلی، اگر استفاده از ونتیلاتور در بیماران سکته‌ای با دقت بالینی صورت گیرد، سبب بهبود حال او خواهد شد. لازم به ذکر است که عدم کنترل ونتیلاتور با دقت بالا در بیماران درگیر به سکته ممکن است منجر به تداوم آسیب‌های ناشی از سکته شود.

دستگاه ونتیلاتور

  • موثر در بهبود بیماری فلج اطفال

بیماری فلج اطفال یک اختلال عصبی ناشی از آسیب به سیستم عصبی مرکزی، بخصوص مغز و نخاع است. در اغلب موارد، فلج اطفال سبب ضعف عضلات و اختلالات حرکتی می‌شود. برای درمان فلج اطفال از روش‌های درمانی ترکیبی فیزیوتراپی، داروها، جراحی و ونتیلاتور کمک گرفته می‌شود. در مواردی که بیمار درگیر به فلج اطفال دچار ناتوانی در تنفس شود، لازم است با دستگاه ونتیلاتور تحت حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد.

  • موثر در درمان سندرم دیسترس تنفسی نوزادان

سندرم دیسترس نوزادان از جمله مشکلات شایعی است که در نوزادان با زایمان زودرس رخ می‌دهد و با عوارضی همچون فشار بالا در ریه‌ها و عفونت همراه است. در صورت تشدید این وضعیت نوزاد باید با استفاده از ونتیلاتور تحت حمایت تنفسی قرار بگیرد. این دستگاه با ایجاد فشار هوا در ریه ها، نوزاد را تشویق به تنفس می‌کند تا اکسیژن بیشتری دریافت کند.

  • موثر در درمان سندرم دیسترس تنفسی حاد

سندرم ARDS یک بیماری جدی ریوی همراه با خونریزی شدید و التهاب است. این عارضه سبب افت قابل توجه اکسیژن دریافتی بدن می‌شود. در صورتی که حال بیمار با استفاده از ماسک اکسیژن و دیگر روش‌های مداخله‌ای بهبود پیدا نکند، لازم است با ونتیلاتور تحت پشتیبانی و درمان قرار بگیرد.

انواع دستگاه ونتیلاتور

دستگاه ونتیلاتور به‌طور کلی در دو نوع تنفسی تصادفی و فشاری طراحی و تولید می‌شود. اگر ونتیلاتور از نوع تنفسی تصادفی باشد، حجم هوای خروجی از دستگاه به صورت ثابت تنظیم می‌شود و فشار هوا به صورت متغیر داخل ریه بیمار تنظیم می‌شود. اما در ونتیلاتور فشاری، فشار هوا داخل ریه بیمار به صورت ثابت تنظیم می‌شود و حجم هوایی که وارد ریه بیمار می‌شود متغیر است.

  • ونتیلاتور فشار منفی

خرید ونتیلاتور فشار منفی از جمله اولین نمونه‌های دستگاه ونتیلاتور به‌شمار می‌رود. این محصول ساختاری شبیه به محفظه دارد. استفاده از این دستگاه ونتیلاتور به این صورت است که تمام بدن بیمار جز سر و گردنش داخل محفظه قرار می‌گیرد. در طول فرآیند استنشاق هوای موجود در اتاق تخلیه شده و فشار منفی درون محفظه بوجود می‌آید که سبب انبساط دیواره سینه شده و بیمار می‌تواند تنفس کند.

  • ونتیلاتور فشار ثابت

ونتیلاتور فشار ثابت موثر در درمان بیماران درگیر به مشکلات تنفسی همچون سندرم تنفسی حاد، بیماری‌های ریوی و آسم و … است. در این دستگاه ونتیلاتور، فشار هوای خروجی به صورت ثابت تعیین شده و برای مدت زمان تعیین شده به بیمار تزریق می‌شود. برای تعیین فشار مناسب برای هر بیمار، معمولاً از توانایی‌های تنفسی بیمار و فشار خونش استفاده می‌شود. در مدل های جدیدتر این دستگاه، امکاناتی همچون تنظیم دمای هوا و رطوبت آن نیز وجود دارد که سبب بهبود راحتی بیمار در تنفس می‌شود.

  • ونتیلاتور فشار مثبت

دستگاه ونتیلاتور فشار مثبت یکی از انواع دستگاه‌های ونتیلاسیون است که جت درمان بیماران با مشکل تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه ونتیلاتور، هوا را به صورت مصنوعی به ریه‌های بیمار منتقل می‌کند و فشار هوا در داخل ریه‌ها افزایش پیدا می‌کند. جهت تزریق هوا با فشار مثبت، از یک ماسک صورت، لوله تراشه‌ای یا محیطی که به دستگاه متصل است، استفاده می‌شود.

خرید ونتیلاتور فشار مثبت برای بیمارانی که مشکلی در تنفس دارند و باید هوای خارجی را به ریه‌هایشان جذب کنند، مفید است. این دستگاه می‌تواند به دو صورت فشار مثبت زیرانفلوآنس (CPAP) و بای‌لول (BIPAP) عمل کند. در روش CPAP، فشار هوا درون ریه‌ها به صورت ثابت تنظیم می‌شود، در حالی که در روش BiPAP، فشار هوا برای ورود به ریه‌ها افزایش می‌یابد و برای خروج از آن، کاهش می‌یابد.

بهترین دستگاه ونتیلاتور

  • ونتیلاتور زیمنس

برند زیمنس از جمله برندهای خارجی فعال در زمینه تولید تجهیزات پزشکی بیمارستانی و کلینیکال است. این برند محصول ونتیلاتور نیز تولید می‌کند. از نمونه ونتیلاتورهای تولید این برند می‌توان به ونتیلاتور مدل Servo900 اشاره کرد. این دستگاه ونتیلاتور قابلیت‌هایی همچون توقف مکث دمی و بازدمی، قابلیت تغییر گاز و قابلیت استفاده برای نوزادان دارد.

  • ونتیلاتور Drager

دراگر یکی از برندهای آلمانی با سابقه درخشان در زمینه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی بیمارستانی و خانگی است. این برند به‌صورت تخصصی در زمینه طراحی و تولید تجهیزات کمک تنفسی و ونتیلاسیون فعالیت دارد. از جمله محصولات خرید ونتیلاتور این برند می‌توان به ونتیلاتور مدل Evita2dura اشاره کرد. این ونتیلاتور مناسب استفاده در بیمارستان و ICU است و قابلیت‌هایی همچون مانیتورینگ پارامترها و عملکرد در حالت Cpap و Bipap دارد.

  • ونتیلاتور EPD

EPD از جمله برندهای فعال در زمینه تولید تجهیزات پزشکی حمایت تنفسی بیمارستانی است. محصولات ونتیلاتور این برند بیشتر مناسب حمایت تنفسی از بیماران درگیر به عارضه‌های ریوی بستری در بیمارستان هستند. از جمله تولیدات باکیفیت و پیشرفته این برند می‌توان به ونتیلاتور مدل TS و ونتیلاتور مدل Advance اشاره کرد. این محصولات ونتیلاتور مجهز به نمایشگر بزرگ هستند و قابلیت عملکرد با باتری هم دارند.

ونتیلاتور رسمد Elisee
خرید ونتیلاتور رسمد
  • ونتیلاتور Resmed

Resmed یکی از برندهای آمریکا معروف فعال در زمینه طراحی و تولید انواع تجهیزات پزشکی بخصوص تجهیزات حمایت تنفسی است. از این برندهای ونتیلاتورهای متعددی در بازار موجود است که از کیفیت عملکرد بالا و تکنولوژی پیشرفته بهره میبرند. از جمله ونتیلاتورهای تولید برند رسمد می‌توان به مدل Elisee 150 و Stellar100 اشاره کرد. این دستگاه‌های ونتیلاتور نمونه‌های پرتابل ونتیلاسیون هستند و آپشن‌هایی همچون عملکرد با باتری، مانیتورینگ پارامترهای تنفسی و عملکرد در حالت‌های Bipap، ST، PAC، Cpap، T و S دارند.

  • ونتیلاتور Lowenstein

Lowenstein از جمله برندهای برتر در زمینه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی بیمارستانی و خانگی شناخته می‌شود. این برند در زمینه طراحی و تولید دستگاه ونتیلاتور نیز فعالیت دارد. از جمله محصولات با عملکرد پیشرفته این برند می‌توان به خرید ونتیلاتور پرتابل مدل Prisma VENT50 اشاره کرد که قابلیت‌هایی همچون مانیتورینگ پارامترهای تنفسی و عملکرد با باتری تا 12 ساعت دارد.

ونتیلاتور لون اشتاین
ونتیلاتور لون اشتاین پریسما
  • ونتیلاتور Philips

یکی از بهترین برندهای خارجی طراح و تولید کننده تجهیزات پزشکی بیمارستانی و خانگی برند Philips است. این برند محصولات ونتیلاسیون مختلفی با آپشن‌های پیشرفته در بازار تجهیزات پزشکی عرضه کرده که از میانشان می‌توان به مدل V680 (بیمارستانی) و Respironics Trilogy 202 (خانگی) اشاره کرد. این دستگاه ونتیلاتور مجهز به مانیتور بزرگ هستند و پنل کنترل راحت و کاملی را در اختیار اپراتور قرار می‌دهند.

  • ونتیلاتور Mindray

اگر قصد خرید ونتیلاتور مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا را داشته باشید، برند Mindray یکی از اولین گزینه‌های شما خواهد بود. از جمله محصولات ونتیلاتور تولید این برند می‌توان به مدل SV300 اشاره کرد. این دستگاه ونتیلاتور قابلیت‌های مختلفی همچون مانیتورینگ پارامترهای حیاتی و تنفسی، قابلیت کنترل لمسی، سوئیچ خودکار، تغییر حالت‌های تهویه و ثبت و ذخیره داده‌های بیمار دارد.

خرید ونتیلاتور

  • نوع ونتیلاتور: باید نوع ونتیلاتور را بر اساس نیاز و شرایط بیمار مشخص کرد؛ از جمله اینکه بیمار در وضعیت ICU است یا نه، نیاز به تنظیمات سفارشی دارد یا خیر.
  • هزینه: هزینه دستگاه ونتیلاتور باید در نظر گرفته شود. برای این منظور، لازم است قیمت‌های مختلف را مقایسه کرده و دستگاهی را که بهترین عملکرد را با قیمت مناسب دارد، انتخاب کنید.
  • تنظیمات: دستگاه ونتیلاتور باید توانایی تنظیمات گسترده‌ای برای تهویه را داشته باشد، شامل فشارهای تنفسی، حجم تنفسی، نرخ تنفس و … .
  • کارکرد: دستگاه ونتیلاتور باید قابلیت کارکرد به صورت مداوم و پایدار در مدت زمان طولانی را داشته باشد.
  • سایز: ابعاد دستگاه ونتیلاتور هم باید با ابعاد بیمارستان یا ICU سازگار باشد و محل قرارگیری مناسبی داشته باشد.
  • قابل حمل بودن: در برخی موارد، خرید ونتیلاتور باید دستگاهی باشد که قابل حمل بوده. و قابلیت حمل و نقل و جابجایی بین اتاق‌های بیمارستان را داشته باشد.
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش: لازم است دستگاه ونتیلاتور از شرکتی باشد که خدمات پس از فروش قوی و پشتیبانی مطمئن داشته باشد.
  • مدیریت و کنترل: دستگاه ونتیلاتور باید قابلیت مدیریت و کنترل بهتری نسبت به دستگاه‌های دیگر داشته باشد تا بتوان بهترین نتیجه درمانی از آن به‌دست آورد.

روش استفاده از ونتیلاتور

  • بعد از خرید ونتیلاتور و قبل از شروع استفاده از ونتیلاتور . باید بیمار بررسی شده و شدت نیاز به استفاده از ونتیلاتور تعیین شود.
  • دستگاه ونتیلاتور باید به درستی تنظیم شود تا با نیازهای بیمار سازگار باشد. این شامل تنظیماتی مانند حجم تنفسی، فرکانس تنفسی و فشار هوای مناسب است.
  • لوله تنفسی بیمار باید به دقت به دستگاه وصل شود. این کار توسط پرستار یا پزشکی انجام می‌شود.
  • ونتیلاتور باید به مدت طولانی برای کمک به بیمار به عملکرد خود ادامه دهد. دوره‌های زمانی تنفس و استراحت باید به طور دقیق تنظیم شوند.
  • پزشک یا پرستار باید با نظارت بر وضعیت بیمار، علائمی مانند فشار خون، اکسیژن خون و ضربان قلب را مراقبت کنند.
  • در صورت نیاز، ونتیلاتور باید با توجه به نیاز بیمار، تنظیماتی مانند حجم تنفسی، فرکانس تنفسی و فشار هوا را تغییر دهد.
  • تمرین‌های فیزیکی برای بهبود استفاده از ونتیلاتور بسیار مهم است. این شامل تمرینات تنفسی همچون تمرینات عمیق شدن نفس و تمرینات اصلاحی مانند فعالیت جسمانی است.
اجزای اصلی ونتیلاتور
  • صفحه نمایش: نمایشگر اطلاعات مربوط به فشار هوا، حجم تنفس و روش‌های تنظیم دستگاه ونتیلاتور را نمایش می‌دهد.
  • ماسک تنفسی: دیگر بخش دستگاه ونتیلاتور که واسط تنفسی محسوب می‌شود، ماسک است. با استفاده از ماسک هوا از طریق لوله تنفسی به ریه بیمار منتقل می‌شود.
  • سیستم جریان هوا: برای تامین هوای مورد نیاز بیمار از طریق واسط تنفسی بسته به وضعیت بیمار و فشار هوای مورد نیاز استفاده می‌شود.
  • قطعات الکترونیکی: در خرید ونتیلاتور این قسمت شامل ترانسفورماتورها، مقاومت‌ها، موتورها و دیگر قطعات الکترونیکی است که برای تنظیم و کنترل فشار هوا و حجم تنفس بیمار عمل می‌کنند.
  • بخش اکسیژن‌دهی: ونتیلاتورهای مدرن معمولاً دارای بخش اکسیژن‌دهی هستند که به صورت خودکار، پس از شناسایی کمبود اکسیژن در خون بیمار، اکسیژن را به میزان لازم به جریان هوایی اضافه می‌کند.
  • سیستم اعلام و اطلاع‌رسانی: برخی از دستگاه‌های ونتیلاتور، با قابلیت ارسال اطلاعات به دستگاه‌های دیگر نظیر مانیتور بیمار، به پرستاران و پزشکان کمک می‌کنند تا وضعیت بیمار را بهتر کنترل کنند.

قیمت دستگاه ونتیلاتور

قیمت دستگاه‌های ونتیلاتور با توجه به اینکه انواع مختلفی دارند. و از برندهای مختلف با آپشن‌های متفاوت طراحی و تولید می‌شوند، متغیر است. توصیه می‌کنیم برای مقایسه ویژگی‌های ونتیلاتورها از برندهای مختلف و اطلاع از قیمت خرید ونتیلاتور و محصولات از وبسایت فروشگاه تجهیزات پزشکی آزطب دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0