اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

دستگاه رادیولوژی و C-Arm

دستگاه رادیولوژی و C-Arm

دستگاه رادیولوژی یکی تجهیزات تشخیص و کنترل بیماری‌ها و آسیب‌ها بشمار می‌رود. این محصول بدلیل دامنه کاربرد گسترده‌ای که دارد امروز در اشکال گوناگونی برای تهیه تصویر از اندام بدن تولید می‌شود. این محصول بصورت کلی برای تهیه تصاویر از اشعه X استفاده می‌کند، البته نمونه‌هایی از این محصول با امواج صوتی و مغناطیسی کار می‌کنند، مانند دستگاه سونوگرافی و MRI.

دستگاه C-ARM نوعی اسکنر است با استفاده از دزهای مشخص اشعه X تصویربرداری حین جراحی را انجام می‌دهد. این محصول بدلیل ظاهری بازویی یا C شکل به این نام معروف شده است. تصاویر تولید شده از این دستگاه فوق‌ پیشرفته رزولوشن بسیار بالایی دارند و از این جهت است که بیشتر در حین جراحی برای افزایش دقت و مشاهده اندام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت دستگاه رادیولوژی

قیمت دستگاه رادیولوژی با توجه به نوع محصول، برند، قابلیت‌ها و کارکردی که دارد متفاوت خواهد بود. این محصول توسط برندهای مختلفی تولید و در بازار تجهیزات پزشکی عرضه می‌شود، بنابراین هر یک طبق ویژگی‌هایی که دارند قاعدتاً قیمتی متفاوت نیز خواهند داشت. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه رادیولوژی به وبسایت فروشگاه تجهیزات پزشکی آزطب مراجعه کنید.

انواع دستگاه رادیولوژی

انواع دستگاه رادیولوژی را بصورت کلی می‌توانیم به چهار دسته طبقه بندی کنیم، که عبارتند از: دستگاه ام آر آی: از این محصول برای تهیه تصویر از داخل بدن استفاده می‌کنند. این محصول با امواج بی‌خطر کار می‌کند و در مقایسه با سی تی اسکن و رادیوگرافی محصولی ایمن‌تر است.

سونوگرافی: در سونوگرافی برای تهیه تصاویر زنده و مشاهده جنین و اندام‌ها از امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می‌کنند.

سی تی اسکن: سی تی اسکن نسبت به رادیوگرافی دقیق‌تر است، با سطح پایینی از اشعه ایکس تصویربرداری انجام می‌دهد و برای نشان دادن بافت‌های بدن، رگ‌های خونی و استخوان‌ها نیز کاربرد دارد.

رادیوگرافی: برای نشان دادن آسیب‌ها و شکستگی‌های استخوانی و پوسیدگی دندان کاربرد دارد و با مقدار کمی اشعه ایکس تصویربرداری را انجام می‌دهد.

نحوه کار دستگاه رادیولوژی

نحوه کار دستگاه رادیولوژی فرآیندی پیچیده را در برمی‌گیرد اما بصورت کلی می‌تواند فرآیند کارکرد این دستگاه را به چند مرحله طبقه بندی کرد که عبارتند از:

پرتو ایکس ری اولیه، عبور کردن اشعه از بدن فرد و جذب مقداری از آن توسط بدن بیمار و دفع برخی دیگر از اشعه، انتقال داده به سیستم گیرنده تصویر.

خرید دستگاه رادیولوژی

برای خرید دستگاه رادیولوژی لازم است از سلامت کارکرد و دقت محصول اطمینان حاصل کنید. حتماً در هنگام خرید محصول را به لحاظ تکمیل بودن قطعات و عدم خرابی احتمالی مورد بررسی قرار دهید. دفترچه راهنمای محصول که خاص کالای خریداری شده است را مطالعه کنید و فروشگاه معتبر را برای خرید تجهیزات انتخاب کنید.

بهترین مارک دستگاه رادیولوژی

برای شناخت بهترین مارک دستگاه رادیولوژی لازم است به نوع مصرف و نیاز حوزه درمانی که خرید را انجام می‌دهید دقت داشته باشید. دستگاه‌های رادیولوژی در انواع متفاوت با کاربردها و قابلیت‌های ویژه تولید و عرضه می‌شوند بنابراین طبق نیاز کاربر مارکی بخصوص توصیه می‌شود. از جمله مارک‌های خوبی که در آزطب عرضه می‌شوند می‌توان به رادیوگرافی تک دندان مارک ORIX، رادیولوژی پرتابل THROPHY PMNIX N60 A و رادیولوژی LISTEM مدل MOBIX 1000 C اشاره کرد.

اجزای دستگاه رادیولوژی

همانطور که گفتیم دستگاه‌های رادیولوژی انواع متفاوتی دارند و برحسب ویژگی‌هایی که دارند دارای اجزای متفاوتی هستند. بصورت کلی در دستگاه‌های رادیولوژی این قطعات مشترک هستند: تیوب مولد اشعه ایکس، ژانراتور ولتاژ بالا، تیوب کالیماتور، ستون نگهدارنده، کابل‌های ولتاژ بالا، تخت رادیولوژی، مدارات کنترلی دستگاه، میز فرمان اپراتور، آشکارسازهای تصویر، تشدید کننده‌های تصویر.

دستگاه رادیولوژی دی آر

دستگاه رادیولوژی دی آر یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین محصولات رادیولوژی بشمار می‌رود. با استفاده از این محصول سرعت در تهیه تصویر بالا می‌رود. این محصول نسبت به نمونه‌های قدیمی در ثبت، پاکسازی کاست و ظاهر کردن تصاویر هزینه کمتری را ایجاد می‌کند. قابلیت اتصال به اینترنت دارد و تصاویر حاصل از آن قابل ارسال است. ضریب خطای آن خیلی پایین است چون دارای نرم‌افزارهای داخلی پیشرفته است دز اشعه و دیگر کمیت‌های تصویربرداری را به شکل اتوماتیک کنترل می‌کند.

دستگاه سی آرم چیست؟

سی آرم یکی از تجهیزات پزشکی مدرن و پرکاربردی است که امروز در حوزه‌های مختلف پزشکی و درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول با استفاده از اشعه ایکس می‌تواند عمل اسکن و تصویربرداری را انجام دهد. به ظاهر شبیه حرف C است و برای اینکه فعالیت کند به منبع اشعه ایکس و دتکتور آن وصل می‌شود. تصاویر بدست آمده از وضوح بالایی دارند و برای اتاق عمل نیز کاربردیست.

خرید دستگاه سی آرم اتاق عمل

برای خرید دستگاه سی آرم اتاق عمل می‌توانید از طریق وبسایت فروشگاه تجهیزات پزشکی آزطب اقدام کنید. این محصول یکی از مفیدترین تجهیزات اتاق عمل بشمار می رود. هنگام خرید لازم حتماً نوع دستگاه و عملکرد آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و ویژگی‌های آن را با دیگر محصولات از برندهای دیگر مقایسه کنید.

فلوئوروسکوپی

دستگاه فلوئوروسکوپی یا سی آرم یکی ازانواع دستگا‌‌ه‌های رادیولوژی بشمار می‌رود. این محصول به اینصورت عمل می‌کند که تصویر دریافت شده را برای لحظاتی روی نمایشگر حفظ می‌کند و سپس با اکسپوز بعدی تصویر جدید را نشان می‌دهد. درصورتی که این محصول مجهز به تجهیزات ذخیره تصاویر باشد می‌توان تصاویر حاصل را حفظ نمود. مزیت فلوئوروسکوپی این است که پرتابل است و می‌توان آن را جابجا کرد.

قیمت دستگاه C-ARM

قیمت دستگاه C-ARM متغیر است و نمی‌توان عدد دقیقی را برای خرید این محصول تعیین کرد. بسته به نوع محصولی که انتخاب می‌شود، برند محصول، نوع کارکرد، موارد مصرف، قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد قیمت آن نیز متغیر خواهد بود. البته دقت داشته باشید که برای اطلاع از قیمت بهتر است از طریق شرکت‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی معتبر اقدام کنید.

خرید دستگاه C-ARM

برای خرید دستگاه C-ARM لازم است به نکاتی همچون نو بودن تیوب محصول، مجوز و گواهینامه‌های آن، مدل محصول، کارکرد، ویژگی‌ها، گارانتی و سلامت عملکرد محصول دقت کنید. عملکرد و دقت این محصول در تشخیص و افزایش کیفیت جراحی و درمان واقعاً موثر است بنابراین لازم است مرجع معتبر برای خرید آن انتخاب کنید.

قیمت دستگاه فلوروسکوپی

دستگاه فلوروسکوپی یکی از ضروری‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات تشخیص و کنترل بیماری‌ها و آسیب‌های جسمانی بشمار می‌رود. این محصول هم اکنون توسط برندهای معروف خارجی تولید و در بازار تجهیزات پزشکی عرضه می‌شود. با توجه به نوسانات بازار و تنوع محصول قیمت آن طبق ویژگی‌هایی که دارد متغیر خواهد بود. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت این دستگاه از طریق وبسایت فروشگاه تجهیزات پزشکی آزطب اقدام کنید.

روش کار با دستگاه سی آرم

روش کار با دستگاه سی آرم با توجه با کتابچه مخصوصی که برای محصول تهیه می‌شود انجام می‌گیرد. بصورت کلی اپراتور با استفاده از این محصول تصاویر تشدید شده‌ را تولید و اشعه ایکس را به نور مرئی تبدیل می‌کند. سپس این نور با شدت بالاتر روی نمایشگر فلوروسنت نشان داده می‌شود. در این حالت جراح خیلی راحتتر می‌تواند آناتومی و ریز ساختار بدن را ببیند.

لیست علاقه مندی ها 0