اکسیژن ساز ، بای پپ ، سی پپ

اکسیژن ساز inogen

اکسیژن ساز inogen

یکی از تجهیزات پزشکی که در چند سال اخیر بیش از کپسول اکسیژن مورد توجه قرار گرفته، دستگاه اکسیژن‌ ساز است. اکسیژن‌ ساز نوعی ماشین تغلیظ کننده اکسیژن است. در واقع این دستگاه 21% درصد اکسیژن موجود در هوا را از نیتروژن و سایر گازهای غیر تنفسی جدا کرده و اکسیژن با خلوص 5 برابر بیشتر را به ریه بیمار می‌رساند. اکسیژن ساز موثر در بهبود انواع اختلالات تنفسی و بیماری‌های ریوی و قلبی است. اکسیژن‌ ساز inogen یک محصول تغلیظ کننده اکسیژن است. این دستگاه قادر به جمع آوری هوا، فیلتر گازهای غیر تنفسی و انتقال اکسیژن با خلوص بالای 90 درصد به ریه بیمار است. اکسیژن‌ ساز اینوژن محصول موثر در درمان عارضه‌های تنفسی است. این دستگاه در بهبود اختلالات تنفسی ناشی از آپنه انسدادی خواب و اثرات ناشی از آسم تاثیرگذار است. همچنین می‌توان از اکسیژن‌ ساز اینوژن برای بهبود حال بیماران درگیر به کرونا، ذات الریه، برونشیت، ادم ریوی و فیبروز کیستیک استفاده کرد.

اکسیژن ساز اینوژن

شرکت inogen یکی از برندهای شناخته شده در زمینه تولید دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز بشمار می‌رود. این شرکت در سال‌های اخیر چند محصول اکسیژن‌ساز پرتابل تولید و عرضه کرده که در مقایسه با نمونه‌های مشابه از برندهای دیگر به لحاظ کیفیت و عملکرد برتری دارند. خوب است بدانید که سبک‌ترین دستگاه اکسیژن‌ ساز خانگی نیز توسط این برند طراحی و تولید شده است. دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز برند اینوژن بیشتر به علت وزن پایین، مصرف انرژی کم و تکنولوژی پیشرفته مورد استقبال قرار می‌گیرند. همچنین محصولات اکسیژن‌ ساز این شرکت از نظر طراحی نیز زیبایی زیادی دارند.

کاربرد اکسیژن‌ساز inogen

عارضه‌های قلبی ریوی متعددی هستند که سبب اُفت اکسیژن بدن می‌شوند. همچنین برخی از اختلالات تنفسی همچون آپنه خواب سبب می‌شوند قدرت بدن بیمار در جذب و دریافت اکسیژن کاهش پیدا کند. بنابراین در صورتی که پزشک تشخیص بدهد، بیمار نیاز به اکسیژن تراپی خواهد داشت. بطور کلی در موارد زیر از دستگاه اکسیژن‌ ساز inogen استفاده می‌شود:

·      بهبود جریان خون و کنترل فشار خون

·      بهبود جریان خون در زیر پوست، جلوگیری از پیری زودرس و کُند کردن این روند

·      افزایش سطح اکسیژن بدن ورزشکاران و افزایش سطح متابولیسم

·      تقویت حافظه، درمان سردرد مزمن و درمان اختلالات عضلانی و عصبی

·      بهبود اثرات ریوی ناشی از سرطان ریه

·      بهبود عفونت ریه

·      بهبود عملکرد ریه

·      کاهش عوارض تنفسی ناشی از آسم، کرونا، ذات الریه و برونشیت

·      بهبود تنفس بیماران مبتلا به نارسایی ریه

  • پیشگیری از تشدید آسیب‌های ناشی از افت اکسیژن خون
  • کمک به کاهش وزن
  • درمان آمبولی هوای بوجود آمده در غواصان
  • افزایش اکسیژن خون مادران باردار و کمک به سلامت و رشد جنین
  • کنترل اثرات ناشی از بیماری‌ قلبی
  • بهبود تنفس بیماران درگیر به آپنه انسدادی خواب
  • بهبود اختلالات تنفسی مبتلایان به عارضه کوچکی ریه (مادرزادی)
اکسیژن ساز inogen

انواع اکسیژن‌ ساز inogen

  • اکسیژن‌ ساز 5 لیتری دیجیتال inogen

اکسیژن‌ ساز 5 لیتری دیجیتال inogen سبک‌ترین محصول تولید شده توسط برند اینوژن است. این دستگاه اکسیژن ساز خانگی کمتر از 9 کیلوگرم وزن دارد. دستگاه اکسیژن‌ ساز inogen قادر به تولید اکسیژن با خلوص بالای 90 درصد است و قابلیت‌های مختلفی همچون تشخیص افت و افزایش فشار، تشخیص قطع جریان برق و کلید قطع اضطراری دارد. این اکسیژن ساز مجهز به باتری است و با هربار شارژ قادر به عملکرد تا 5 ساعت دارد.

  • اکسیژن‌ ساز پرتابل اینوژن مدل G4

اکسیژن‌ ساز پرتابل اینوژن مدل G4 محصول اکسیژن‌تراپی با قابلیت عملکرد در سه حالت است. دستگاه اکسیژن‌ ساز inogen تنها 1.5 کیلوگرم وزن دارد. این محصول برای اکسیژن تراپی بیماران با نیاز به 1 تا 5 لیتر اکسیژن در دقیقه مناسب است. این دستگاه کم صداست، قابلیت عملکرد با برق و باتری دارد. نرخ اکسیژن‌ سازی این دستگاه 96 درصد است و صدای خروجی از آن کمتر از 40 دسی بل است. این دستگاه اکسیژن‌ ساز مجهز به باتری است و با هر بار شارژ می‌تواند 3 ساعت بصورت مداوم کار کند.

  • اکسیژن‌ ساز پرتابل اینوژن مدل One G2

اکسیژن‌ ساز پرتابل اینوژن مدل One G2 دارای نرخ اکسیژن‌سازی 1 تا 5لیتر در هر دقیقه است. عملکرد این دستگاه پالسی است و به سنسور تشخیص دم و بازدم تجهیز شده است. این دستگاه اکسیژن‌ ساز inogen پرتابل مجهز به باتری دوگانه است و قابلیت عملکرد تا 10 ساعت با دو باتری را دارد. این دستگاه دارای تکنولوژی تشخیص اُفت و افزایش فشار، قطع جریان برق و نشانگر درصد خلوص اکسیژن است.

 

مزیت‌ اکسیژن‌ ساز inogen

استفاده از دستگاه اکسیژن‌ ساز inogen مزایای مختلفی برای بیماران به همراه دارد. اکسیژن تراپی با این دستگاه شانس بقا را در بیماران بخصوص گروه بیمارانی درگیر به عارضه‌های تنفسی و قلبی را افزایش می‌دهد. این دستگاه تاثیر مستقیم برای تسریع روند درمان بیماران ریوی و قلبی دارد. حتی بررسی‌ها نشان می‌دهد اکسیژن تراپی افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفتند، سبب بهبود زودتر آن‌ها می‌شود.

اکسیژن‌ ساز inogen برخلاف کپسول اکسیژن محدودیت حجمی ندارد و وابسته به منبع تغذیه نیست. این دستگاه خود قادر به فیلتر هوا است و شارژ مجدد اکسیژن را انجام می‌دهد. دستگاه اکسیژن‌ ساز اینوژن نسبت به کپسول اکسیژن فضای کمتری را اشغال می‌کند. حمل این دستگاه آسان است و اگر از نمونه پرتابل باشد امکان استفاده از آن حین سفر و پرواز نیز فراهم است.

کپسول اکسیژن محدودیت زمانی مشخصی دارد، اما دستگاه اکسیژن‌ ساز inogen برحسب مدل قادر به عملکرد مقطعی و پیوسته است و می‌توان از آن برای درمان 24 ساعته هم استفاده کرد.

اکسیژن ساز پرتابل inogen

اکسیژن‌ ساز اینوژن

اکسیژن‌ ساز اینوژن یکی از حیاتی‌ترین تجهیزات پزشکی بیمارستانی و کلینیکال بشمار می‌رود. این محصول انواع خانگی نیز دارد و جهت درمان بیماران تنفسی بستری در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد کلی این دستگاه تغلیظ کردن اکسیژن است. اکسیژن‌ ساز inogen‌هوای موجود در محیط را جمع آوری کرده، گازهای غیر تنفسی همچون نیتروژن را حذف کرده و سپس اکسیژن با بیشترین خلوص را به ریه بیمار منتقل می‌کند.

اکسیژنی که ما در حالت عادی از هوای محیط دریافت می‌کنیم 21% است. اما دستگاه اکسیژن‌ ساز اکسیژن اینوژن با خلوص بالای 90 درصد تولید می‌کند. هرچه میزان خلوص اکسیژن بیشتر باشد سرعت بهبود عوارض تنفسی و بیماری افزایش پیدا می‌کند. به همین علت پزشکان توصیه می‌کنند بیماران قلبی ریوی برای درمان سریعتر از دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز inogen استفاده کنند.

اکسیژن‌ ساز چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه اکسیژن‌ ساز اینوژن بطور کلی جهت تغلیظ اکسیژن موجود در هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه می‌تواند هوا را جمع آوری کرده و پس از حذف گازهای غیر تنفسی اکسیژن با بیشترین خلوص را به ریه بیمار منتقل کند. دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز Inogen برحسب تکنولوژی بکار رفته در آن‌ها عملکرد متفاوتی دارند. همچنین برحسب اندازه و نوع کاربری قابلیت استفاده در شرایط مختلف را خواهند داشت.

در هر حالتی که فرد قادر به دریافت 21% اکسیژن موجود در هوا نباشد و یا بیش از این نیاز به اکسیژن داشته باشد، پزشک درمان با دستگاه اکسیژن ساز را تجویز می‌کند. این دستگاه می‌تواند 5 برابر اکسیژن بیشتر نسبت به حالت معمول را به ریه بیمار برساند. بنابراین سبب تسریع روند درمان و بهبود حال بیمار تنفسی می‌شود.

از جمله کاربردهای دستگاه اکسیژن‌ ساز می‌توان به رفع اختلالات تنفسی حین خواب همچون آپنه انسدادی، کاهش زجر تنفسی ناشی از برونشیت و کرونا و تسریع بهبود حال بیماران پس از جراحی اشاره کرد.

انواع اکسیژن‌ ساز

دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز به لحاظ کاربری در دو نوع پرتابل و ثابت تولید می‌شوند. این محصولات برحسب نوع کاربری که دارند دارای آپشن‌های مختلف و خصوصیات منحصربفرد هستند. در ادامه مختصراً به تفاوت‌های این دو اشاره خواهیم کرد.

  • اکسیژن‌ ساز پرتابل

اکسیژن‌ ساز پرتابل یا بیمارستانی نوع قابل حمل محصول اکسیژن‌ ساز inogen است. بیشتر دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز پرتابل یا بیمارستانی کمتر از 5 کیلوگرم وزن دارند. مزیت اکسیژن‌ ساز پرتابل امکان استفاده از آن در هر موقعیت است. برخی از دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز پرتابل قابلیت استفاده در سفر هوایی را نیز دارند. از اکسیژن‌ ساز پرتابل می‌توانید در محیط‌های مختلف همچون منزل، بیمارستان، کلینیک، درمانگاه، باشگاه و خانه سالمندان استفاده کنید.

اکثر اکسیژن‌ سازهای پرتابل اینوژن قادر به عملکرد با برق و باتری هستند و جریان تولید اکسیژن پالسی دارند. دستگاه اکسیژن‌ ساز پرتابل به علت اینکه قادر به تشخیص دم و بازدم است و برحسب تنفس بیمار اقدام به تولید اکسیژن می‌کند، محصولی کم مصرف بشمار می‌رود.

  • اکسیژن‌ ساز ثابت

اکسیژن‌ ساز ثابت Inogen ، مبله یا خانگی نوع دیگری از محصول اکسیژن‌ساز بشمار می‌رود. دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز خانگی یا ثابت به لحاظ ساختار نسبت به نمونه پرتابل بسیار بزرگتر هستند. اکسیژن ساز ثابت بیشتر برای اکسیژن‌ تراپی با جریان پیوسته مناسب است. اکسیژن ساز inogen مناسب بکارگیری در بیمارستان، خانه سالمندان، منزل، کلینیک، باشگاه و دیگر محیط‌های بسته است.

برخی از دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز مبله قادر به عملکرد پالسی نیز هستند و به سنسور تشخیص دم و بازدم تجهیز شده‌اند. اغلب از حالت پیوسته برای بهبود تنفس بیماران درگیر به عارضه‌های حاد تنفسی بستری در بیمارستان و منزل استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لیست علاقه مندی ها 0